  • 41. Data: 2009-07-27 12:05:05
    Temat: Re: SIWZ -komputery
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    Patryk Włos pisze:
    y dźwiękowej powoduje ogólną niestabilność.

    > Ale po to się zatrudnia pracownika, aby ten pracownik cały czas
    > zapie..., dzięki czemu będzie można zredukować inne koszty - i właśnie
    > będzie dla niego ciągle robota.

    Jesteś tego pewien, czy znowu się opierasz na wyobrażeniach? Wyobrażasz
    sobie na przykład 300 "tanich" komputerów, które się non stop
    psują/zawieszają? Uważasz, że jedna osoba da sobie radę z zapie... (jak
    to określasz), administracją, wdrożeniami, papierkami itp. A może po
    prostu będzie potrzebna dodatkowa osoba (jak nie 2), która będzie
    kosztowała 60-70 tys rocznie (zusy srusy stanowisko pracy itp.) i tak by
    wyglądała twoja oszczędność. Gratulacje!

    Marrcino

  • 42. Data: 2009-07-27 12:05:31
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 09:52:50 +0200, Bernard napisał(a):

    > Proponuję, żeby Kolega spróbował sprawdzić cenę najtańszego
    > dwurdzeniowca ze sprzętową wirtualizacją produkcji Intela i AMD, a potem
    > kontynuował swoje dywagacje nt. taniości.

    Wszystkie AMD obecnie produkowane mają sprzętową wirtualizację.
    Porównuję najtańsze w pcprojekt:
    Athlon II X2 245 2.9GHz AM2+/AM3 BOX - 250 zet
    Pentium Dual Core E5200 64 Bit 2.50GHz BOX - 250 zet

    Różnica wydajności nie jest tak duża jak zegara, ale ten x2 jest wyraźnie
    szybszy. Po doliczeniu różnicy w cenach płyt robi się jeszcze więcej. Nie
    są to wielkie różnice (jakby takie były nikt by intela nie kupił) i każdy
    może sobie wybrać co chce ale twierdzenie, że konieczny jest intel bo na
    amd coś tam nie pójdzie jest demagogią.

  • 43. Data: 2009-07-27 12:09:22
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek"
    >I?

    I spróbuj to na gwarancji załatwić. I dolicz do tego czas, upierdliwość
    i brak stanowiska pracy. A to tylko jeden komputer.

    >Akurat temat o którym dyskutujemy jest dla obu branż wspólny - kupujmy
    >sprzęt najdroższy, bo się nie będzie psuł :->

    A kto powiedział, że kupujemy najdroższy? Ustawiasz sobie chochoła, to
    sam z nim dyskutuj.

    >A przyzwoita płyta to się zaczyna od?

    Nie powiem ci, bo ja się tym nie zajmuję bezpośrednio. Ale to są różnice
    rzędu kilkudziesięciu złotych przy porównywalnych parametrach IIRC.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Wow---I never thought anybody would tweak me
    .\....@e...eu.org.\.\. here.(TeX)

  • 44. Data: 2009-07-27 12:10:02
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marrcino"
    >Jesteś tego pewien, czy znowu się opierasz na wyobrażeniach?

    No co ty. On zaraz powie, że należy zatrudnić studentów, którzy...

    --
    \------------------------/ Microsoft Office 2000: Wszystkie klawisze
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 45. Data: 2009-07-27 12:26:40
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > I spróbuj to na gwarancji załatwić. I dolicz do tego czas, upierdliwość
    > i brak stanowiska pracy. A to tylko jeden komputer.
    A teraz sprawdź jakie możliwości ma instytucja publiczna w stosunku to
    takiego, wciąż chcącego mieć możliwość udziału w przetargach, dostawcy
    sprzętu.

    > A kto powiedział, że kupujemy najdroższy? Ustawiasz sobie chochoła, to
    > sam z nim dyskutuj.
    Temat zaczął się od chęci zakupu w przetargu komputerów z procesorem
    Intela, a teraz to już tylko tak sobie meandrujemy :->

    > Nie powiem ci, bo ja się tym nie zajmuję bezpośrednio. Ale to są różnice
    > rzędu kilkudziesięciu złotych przy porównywalnych parametrach IIRC.
    Przemnóż to przez liczbę komputerów w średniej wielkości przetargu i
    odpowiedz sobie, czy chcesz za to zapłacić ze swoich podatków. Weź pod
    uwagę, że dostawca zapewne nie zaoferuje najtańszego badziewia, bo
    będzie się potem bujał z serwisem.

    Maciek

  • 46. Data: 2009-07-27 12:28:31
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    Mariusz Kruk pisze:

    > No co ty. On zaraz powie, że należy zatrudnić studentów, którzy...

    hehe

    A koszty napraw, przestojów pies drapał. Mam dokładnie taką sytuację jak
    opisywałem tylko na szczęście w małej skali. Pracuję jak się można
    domyśleć w dużym urzędzie i bardzo dbam o jakość zakupowanego sprzętu,
    po prostu kupuję tylko markowe, niestety dostaliśmy z ministerstwa 19
    komputerów sławetnej polskiej firmy o nazwie rozpoczynającej się na
    literę N, bo było najtaniej. Przez 3 lata gwarancji wymieniono nam płyty
    we wszystkich chyba po 2 razy. Teraz po skończeniu gwarancji jak któryś
    pada (a zdarzyło się to prawie wszystkim) wymieniam wszystkie bebechy
    jak leci zostaje tylko obudowa (ze względu na licencje) i mam totalny
    spokój.

    Marrcino.

  • 47. Data: 2009-07-27 12:39:32
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    Patryk Włos pisze:

    > A powyższy wątek zmierza po prostu do tego, jak osoby, które wkręciły
    > się jakoś w procedurę przetargową, mogą sobie przekręcić pieniądze
    > podatnika, aby osobiście dostać lepszy sprzęt do grania w gierki.

    Chłopie, czy ci się jakość kojarzy tylko z szybkością? Wbij sobie raz na
    zawsze do głowy, że:

    1. Szybkość przy dużych zakupach nie ma wiele wspólnego z ceną. Bardziej
    znaczące są dodatkowe funkcje sprzętu i opcja gwarancyjna.
    2. Cena komputera (samego sprzętu) w całości budżetu jest małym
    procentem, a przy zakupie badziewia czas spędzony na doprowadzaniu
    sprzętu do stanu używalności jest bardzo duży.
    3. Przy założeniu jak w pkt. 2 częsta wymiana słabego jakościowo *nie
    szybkościowo* komputera wiążąca się najczęściej ze stratą oprogramowania
    OEM, które kosztuje więcej niż sam komputer jest po prostu nieopłacalna.

    Przykład
    1. Tani komputer z monitorem wytrzymujący 3 lata kosztuje załóżmy 2 000
    zł do tego oprogramowania około 3 000 zł razem 5 000. W ciągu 12 lat
    (przykładowo wydamy 4 * 5 000zł = 20 000zł na stanowisko.
    2. Dobry markowy komputer wytrzymujący ponad 6 lat (a mam takich sporo)
    kosztuje około 3 000zł + to samo oprogramowanie (pominę, że duzi
    producenci mają je taniej) to daje 6000zł. W ciągu tych samych 12 lat
    wydamy 2*6 000 zł = 12 000zł.

    Sam sobie odpowiedz co jest tańsze no i nie wliczamy tu kosztów napraw i
    przestojów, które się pojawią w przypadku taniego sprzętu. No i różnic w
    gwarancji.

    Jeszcze lepiej takie rzeczy widać w przypadku drukarek ale to juz nie teraz.

    Marrcino

  • 48. Data: 2009-07-27 13:07:12
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >A teraz sprawdź jakie możliwości ma instytucja publiczna w stosunku to
    >takiego, wciąż chcącego mieć możliwość udziału w przetargach, dostawcy

    Bo co mu zrobisz? Zamówienie zostało wykonane.

> [...]
    >odpowiedz sobie, czy chcesz za to zapłacić ze swoich podatków. Weź pod
    >uwagę, że dostawca zapewne nie zaoferuje najtańszego badziewia, bo

    Jak nie zaoferuje najtańszego badziewia, nie wygra przetargu.

    --
    Kruk@ -\ | Assimilate me tender - Elvis of Borg.
    }-> epsilon.eu.org |

  • 49. Data: 2009-07-27 15:07:08
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > to be" dla niektórych aplikacji (np. VMware ESX)
    >
    > Opterony ze steppingiem BA są obsługiwane maksymalnie przez VMware ESX/i
    > 3.5 Update 2; nie da się użyć wyższych updateów ani v.4

    Strzał w stopę?

    zyga

  • 50. Data: 2009-07-27 16:01:48
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.07.2009 01:43, JoteR pisze:
    > Ale właśnie o to chodzi, żeby pani Jadzi kupić ekonomicznego
    > 2-rdzeniowca, a w tym segmencie różnica cenowa między Intelem a AMD jest
    > praktycznie żadna. Natomiast postulowana w tym wątku platforma AM3 ma
    > koszmarnie drogie płyty główne, zatem argumenty o "taniości" AMD są
    > demagogiczne, że tak delikatnie to określę.

    Athlon X2 może jednak wyjść w przeliczeniu wydajności na cenę
    nieco korzystniej niż Pentium Dual Core. W każdym razie, w
    przypadku faktycznie komputera "dla pani Jadzi" (czyli proste
    zastosowania biurowe) absolutnie nie ma co wprowadzać ograni-
    czeń na markę mikroprocesora, tylko trzeba podać minimalną wy-
    dajność i maksymalną cenę zestawu. Warto też podać takie wa-
    runki jak TDP procesora, głośność zasilacza, obecność mecha-
    nizmów automatycznej zmiany częstotliwości taktowania proce-
    sora, dostosowywanie obrotów wentylatora CPU do temperatury
    i tak dalej.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |