    From: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: SDi czy Netia 128kbit BDI Standard
    Date: Tue, 21 May 2002 20:48:17 +0000 (UTC)

    > ale moglbys rozwinac troche to co pisales o pingu?
    > na jakim rodzaju łącz dsl / dzialajacych jak neo czy his jest najmniejszy
    > ping?
    >
    > bo wlasnie razi mnie to ze na sdi mam ping 20 do pierwszego hop'a a
    wolałbym
    > 1ms :>

    to jest kwestia modulu obslugujacego ppp
    standardowo w linuxie bufor odbiorczy danych ppp jest odczytywany 50 razy na
    sekunde co daje 20ms. Wiem ze w kernelach 2.4.x jest cos zamieszane tak, ze
    ta czestotliwosc moze sie zmieniac dynamicznie, ja zauwazylem chwilowy
    spadek do poziomu 10ms
    wiecej raczej nie wyciszniesz, no chyba zastosujesz wlasny driver ppp :)
    Nie wiem jak to dziala na routerkach sprzetowych i innych, ale wydaje mi sie
    ze jest podobnie (jezeli chodzi o asynchrona).

    Lącza synchroniczne uzywaja troche innego protokolu i innych mechanizmow,
    tak wiec bufor jest odczytywaniu zaraz po odebraniu calej ramki (nie znam
    tego dokladnie).

    Efekt jest jaki jest

    Marcin