    Date: Thu, 01 May 2014 23:13:04 +0200
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: SCSI 160 - jaki kabel + przejściówka 68-80pin do trybu WIDE?

    W dniu 2014-05-01 22:48, Tomasz Stiller pisze:
    > Myślę, że w Twoim przypadku problemem jest przejściówka. Generalnie SCSI
    > to bardzo dobry standard, ale ma masę odmian i łatwo się pogubić.
    >
    > Z grubsza istnieją dwie główne odmiany magistrali SCSI:
    >
    > 1) Narrow (8bitowa) wcześniej po prostu nazywana SCSI, którą można
    > poznać po złączkach podobnych do starych dysków ATA. Z tym, że taśma SCSI
    > ma 50 pin a nie 40 pin jak ATA.
    >
    > 2) Wide. (16bitowa) Tutaj zaczynają się małe jaja, bo wersja Wide ma
    > jeszcze przynajmniej trzy różne odmiany sygnalizowania. Najstarszy SE
> [...]
    Dziękuję za klarowne wyjaśnienie.

    Z tą klatką to niestety nie tak prosto:
    http://www.youtube.com/watch?v=R-HlOdbutD0

    Chyba w takim razie lepiej zakupić na aledrogo jest akurat "potrójny
    adapter" wytargany z czegoś za 59zł.? Ma tam widzę trochę elektroniki
    napaćkane na backplane. W mojej jest zero (no jeden regulator napięcia
    RT9164, drabinka rezystorowa i 3 kondensatorki na terminatorze).
    Tryb SE - chodzi o zworkę oznaczoną na dysku "Force SIngle Ended"?

    Poćwiczyłem z tym wyłączonym trybie na sprawnym zakupionym dysku,
    formatowałem go zarówno z poziomu Adapteca, potem zakładanie partycji
    gparted z linuxa i na końcu test pod windowsem 7 i działało. Zabrałem
    się więc za uszkodzony.
    Dysk uszkodzony po przełożeniu elektroniki ze sprawnego (ma problem i z
    sektorami i z elektroniką) odczytałem, zrobiłem obraz RAW, po powrocie
    elektroniki zapisałem obraz RAW na sprawny i pora na przetestowanie na
    SGI bo linuxy się wyłożyły albo ja nie potrafię po prostu.
    Różnica w firmware dysków ST318305LC to stary B244 i nowy B245 ale nie
    zrobiło tu problemu. Tak dla googla bo sam znale nie mogłem czy tak można.

    --
    Irokez