  • 1. Data: 2011-12-21 19:56:57
    Temat: [SC900] moduł zapłonu
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    czy w fiacie seicento 900 jest jakiś oddzielny moduł zapłoonowy? gdzie on
    jest umieszczony i jak wygląda?

    mam taką sprawę, mój seicento 900 nie palił na jeden cylinder, mechanior
    wymienił mi świece, po wymianie ok, pojeździłem 3 dni, po czym znów przestał
    palić na jeden cylinder... wymienił mi przewody WN, pojeździłem 3 dni -
    popsuł się, nie pali na jeden gar... no to wymienił mi cewkę (jedną z
    dwóch), pochodził 3 dni dobrze, popsuł się, nie pali na jeden gar...

    czego to może powodem? czemu po kilku dniach jazdy psuje mi się? czy wymiana
    drugiej cewki i czujnika położenia wału to dobry pomysł?

  • 2. Data: 2011-12-21 20:22:36
    Temat: Re: [SC900] moduł zapłonu
    Od: nazgul <x...@w...pl>

> [...]
    >
    > czego to może powodem? czemu po kilku dniach jazdy psuje mi się? czy
    > wymiana drugiej cewki i czujnika położenia wału to dobry pomysł?

    bez sensu
    po pierwsze, to Boże Narodzenie nie Wielkanoc
    po drugie, po 3 dniach powinien zmartwychwstać a nie się psuć.

  • 3. Data: 2011-12-21 20:59:02
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-12-21 20:22, nazgul pisze:

    > bez sensu
    > po pierwsze, to Boże Narodzenie nie Wielkanoc
    > po drugie, po 3 dniach powinien zmartwychwstać a nie się psuć.

    Idz pobiegaj po parku jak masz dużo siły, albo zapisz się na boks jak
    lubisz awantury.

  • 4. Data: 2011-12-21 21:00:53
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

> [...]
    >
    > czego to może powodem? czemu po kilku dniach jazdy psuje mi się? czy
    > wymiana drugiej cewki i czujnika położenia wału to dobry pomysł?

    Eeee tam.
    Jak miałem SC900 też miał takie dziwne zachowania co jakiś czas że
    przestawał palić zimny na jeden sagan.
    Wystarczyło zdjąć fajkę tą na którą nie palił oddalić trochę od świecy
    tak żeby iskra skakała przez powietrze i zaczynał palić.
    Na te zachowania i jeszcze inne - psikałem wszystko co było pod maską
    WD40 ;) wiem zaraz mnie ktoś zbeszta że to nie do tego, ale w tym
    egzemplarzu co miałem pomagało :D

    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2011-12-21 21:57:11
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Idz pobiegaj po parku jak masz dużo siły, albo zapisz się na boks jak
    > lubisz awantury.

    pobiegajmy razem
    ja zużyję energię a Ty się wyluzujesz.

  • 6. Data: 2011-12-22 01:03:10
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    identifikator: 20110701 wrote:

> [...]
    >
    > czego to może powodem? czemu po kilku dniach jazdy psuje mi się? czy
    > wymiana drugiej cewki i czujnika położenia wału to dobry pomysł?

    A może coś z układem zasilania lub dolotem jest nie tak? U mnie
    przyczyną niepalenia na jeden gar była wydmuchana uszczelka na
    kolektorze dolotowym.

    --
    Deflegmator

  • 7. Data: 2011-12-22 10:26:51
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    "mechanior" to osobnik wykonujący prace mechaniczne bez jakiejkolwiek
    znajomości mechanizmów które naprawia?

    Sprawdź w instrukcji jaki powinien być odstęp elektrod świec zapłonowych i
    upewnij się że masz taki odstęp ustawiony. Prawie na pewno masz za duży
    odstęp.

  • 8. Data: 2011-12-22 11:20:48
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Sprawdź w instrukcji jaki powinien być odstęp elektrod świec zapłonowych i
    > upewnij się że masz taki odstęp ustawiony. Prawie na pewno masz za duży
    > odstęp.

    prawdę mówiąc nie wiem, ale wczoraj z moimi kolegami macherami zdjeliśmy
    fajkę ze świecy i iskra była przy odstępie nawet 1 cm końca fajki od
    świecy - więc iskra jest na 100%...
    na tej nowej cewce, na starej mniej ale też coś było...

    co za trup.

  • 9. Data: 2011-12-22 11:27:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "identifikator: 20110701" napisał w wiadomości
> [...]
    >czego to może powodem? czemu po kilku dniach jazdy psuje mi się? czy
    >wymiana drugiej cewki i czujnika położenia wału to dobry pomysł?

    IMO - zmiana mechanika to dobry pomysl.

    Modul ... zobacz dokad biegnie kabelek niskiego napiecia z cewki.

    J.

  • 10. Data: 2011-12-22 12:05:26
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    jeszcze jedna rzeczy, myślałem, ze to nie ma znaczenia, ale może...

    chodzi o spalanie, jak sobie tak jeżdżę moim SC900 do sklepów po mieście to
    mam spalanie rzędu 15l na 100 km...

    może ten dziad się po prostu zalewa i trzeba tu szukać przyczyny?