  • Data: 2011-02-07 07:31:56
    Temat: Re: SATA (master,slave)
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-07 03:24, Gil pisze:
    > Mam takie pytanie. Mam 6 gniazd Sata na płycie. Czy wszystko jedno gdzie wepnę
    > kable od dysków i DVD?
    > Słyszałem, że wszystko jedno ale dlaczego w biosie komputera widzę 3 kontrolery
    > SATA master oraz 3 slave?
    > Czy w rzeczywistości mam 3 porty SATA a 3 to tzw. powielacze portów?
    > Jak prawidłowo podpiąc 3 HDD Sata oraz 1 DVD Sata?
    > Załóżmy że dyski pracują w trybie SATA 3.

    Widzisz master i slave z tego wzgledu, ze SATA dziala jako emulator IDE.
    Jesli nie potrzebujesz interfejsu IDE to przelacz w biosie na opcje
    tylko SATA - wowczas nie bedzie master i slave, a gniazdo, w ktore
    wepniesz hdd i dvd nie bedzie mialo znaczenia (tak samo, jak w przypadku
    emulacji IDE)

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia