    From: "Leszek K." <l...@n...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: SATA-300 na SATA 150 w dyskach seagate
    Date: Tue, 18 Aug 2009 08:54:27 +0200

    Dnia Mon, 17 Aug 2009 23:20:12 +0200, maX napisał(a):

    > Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Spróbuj upgradnąć bios w płycie (choć minimalna szansa że pomoże).
    > I nie wykluczam że dany kanał SATA może być współdzielny z kanałem IDE.
    > Spróbuj tymczasowo wyłączyć kontrolery IDE.
    > Zakładam że na testowałeś na obydwu kanałach SATA.

    Podpinany był do tego samego gniazda co chodzący bezproblemowo Maxtor 200
    GB.

    > Czasami można zrobić błąd szkolny - niektóre instrukcje do HDD pokazują
    > rozkład pinów w odwrotnej pozycji (czyli patrząc z góry, a nie z dołu).
    > Napewno właściwe piny zezworkowałeś?

    Robię to telefonicznie więc pewny nie jestem. Klient jest 300 km ode mnie.
    Ale na dysku jest jak byk przy zworce "150 mode"

    > Jeśli to nie będzie dysk startowy, to można całkiem wyłączyć autodetekcję w
    > biosie, i pozwolic na samodzielne wykrycie dysku przez Windows.
    > Aczkolwiek może się zdarzyć że nawet wtedy nie zostanie on wykryty.

    Windowsy wykrywały go jako nieznane urządzenie.
    Już go odniósł do sklepu na wymianę. Zobaczymy co będzie na nowym.