  • Data: 2009-08-17 21:20:12
    Temat: Re: SATA-300 na SATA 150 w dyskach seagate
    Od: "maX" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:h6cf1d$pvl$1@inews.gazeta.pl...

    > A to akurat z asrockiem te problemy

    Spróbuj upgradnąć bios w płycie (choć minimalna szansa że pomoże).
    I nie wykluczam że dany kanał SATA może być współdzielny z kanałem IDE.
    Spróbuj tymczasowo wyłączyć kontrolery IDE.
    Zakładam że na testowałeś na obydwu kanałach SATA.

    > Sprawdzany na innym komputerze. Bez i ze zworką chodzi jak 300 GB/s.

    Czasami można zrobić błąd szkolny - niektóre instrukcje do HDD pokazują
    rozkład pinów w odwrotnej pozycji (czyli patrząc z góry, a nie z dołu).
    Napewno właściwe piny zezworkowałeś?

    > Stare
    > dyski SATA 150 na tym asrocku bezproblemowo. Ten nie.

    Jeśli to nie będzie dysk startowy, to można całkiem wyłączyć autodetekcję w
    biosie, i pozwolic na samodzielne wykrycie dysku przez Windows.
    Aczkolwiek może się zdarzyć że nawet wtedy nie zostanie on wykryty.