  • 1. Data: 2009-06-25 13:48:06
    Temat: SAM7 - szybkość transmisji USB
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użyłem kitu Olimex z SAM7X256. Lekko przerobiłem przykład
    usb-device-cdc-serial-project-at91sam7x-ek pobrany ze strony Atmela.
    Wywaliłem obsługę UARTa i wysyłam w kółko usartBuffers[0]. Pomiar po stronie
    PC wykazał prędkość transmisji na poziomie 450kB/s danych użytecznych.

    Czy to jest typowe osiągnięcie? Spodziewałem się minimum 600kB/s.

    Michał

  • 2. Data: 2009-06-25 14:46:32
    Temat: Re: SAM7 - szybkość transmisji USB
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > użytecznych.
    >
    > Czy to jest typowe osiągnięcie? Spodziewałem się minimum 600kB/s.

    A jaka dlugosc bufora ?
    USB leci co 1ms, wiec trzeba pare KB jak sie chce szybko ..

    J.

  • 3. Data: 2009-06-25 20:13:06
    Od: "AK" <1...@p...onet.pl>

    > USB leci co 1ms, wiec trzeba pare KB jak sie chce szybko ..

    Dlaczego co 1ms??

    M.

  • 4. Data: 2009-06-25 20:23:28
    Od: "Piotr Pitlab Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > Dlaczego co 1ms??
    Kolejne ramki protokołu USB są wysyłane co 1ms. Jeżeli wysyła się dane
    małymi paczkami to dane nie wypełniają calego czasu łacza międzyz kolejnymi
    ramkami, do teog dochodzą jeszcze jakies sprawy protokolarne i w efekcie nie
    całe pasmo jest zajete. Żeby wyciągnać dużą przepustowość trzeba wpychać
    duze ilości danych na raz. Wtedy automat podzieli to na x pełnych ramek i
    wtedy wydajność będzie największa z możliwych ale i tak nie zbliżysz się do
    teoretycznej przepustowości.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 5. Data: 2009-06-25 21:13:11
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    AK pisze:

    > Dlaczego co 1ms??

    Taki jest okres najczęstszego odpytywania urządzeń. Jeżeli chcesz
    częściej, pomoże przejście na HiSpeed. Ale to już nie z tym ARMem.
    Obejrzyj nową atmelową serię AT91SAM3U.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-06-25 21:24:26
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Piotr Pitlab Laskowski pisze:

> [...]
    > wtedy wydajność będzie największa z możliwych ale i tak nie zbliżysz się do

    Eee, jaki "automat"? Pisałeś w ogóle coś kiedyś związanego z USB dla
    AT91SAM7?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-06-25 21:31:16
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    > A jaka dlugosc bufora ?
    > USB leci co 1ms, wiec trzeba pare KB jak sie chce szybko ..

    Z pewnych zawiłości programu odczytuję, że chyba 64 bajty. 1ms dotyczy też
    urządzeń CDC, czy HID? Jeszcze nie wgryzałem się w USB więc mogę pisać
    jakieś głupoty.

    Michał

  • 8. Data: 2009-06-26 16:05:32
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Z pewnych zawiłości programu odczytuję, że chyba 64 bajty. 1ms dotyczy też
    > urządzeń CDC, czy HID?

    Wszystkich (Low i Full Speed). Skoro bufor ma 64 bajty,
    osiągniesz 64000 bajtów na sekundę i ani bita więcej.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 9. Data: 2009-06-26 19:41:32
    Od: "AK" <1...@p...onet.pl>

    > Wszystkich (Low i Full Speed). Skoro bufor ma 64 bajty,
    > osiągniesz 64000 bajtów na sekundę i ani bita więcej.

    Oj cos kolego pokreciłes, w trybie interruptowym owszem, ale w trybie
    bulkowym to maksymalnie prawie 1MB/s (oczywiście w FS).

    A CDC chodzi przeciez w bulk-ach.

  • 10. Data: 2009-06-26 20:34:32
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    MKi pisze:

    > Wszystkich (Low i Full Speed). Skoro bufor ma 64 bajty,
    > osiągniesz 64000 bajtów na sekundę i ani bita więcej.

    A nie. W transferach "bulk" można sklejać wiele 64-bajtowych pakietów i
    wyciągnąć oczywiście więcej niż 64000B/s.

    BTW: Wszystkie urządzenia USB zgłaszają do hosta żądany okres
    odpytywania. 1ms to najkrótszy okres dla urządzeń FullSpeed (max.
    255ms). W przypadku LowSpeed najkrótszy czas to 10ms (max. również
    255ms). Urządzenia HighSpeed mogą zarządać odpytywania co 125us * 2^n,
    co daje minimalny okres 125us. Przy czym host ma możliwość (jeżeli tak
    mu pasuje) odpytywania z krótszym okresem, niż zażądano. Mówi o tym
    rozdział 5.7.4 specyfikacji USB 2.0:
    http://dybkowski.net/download/usb_20.pdf

    W USB 3.0 dopiero robi się poezja z tymi czasami. Tak że jeżeli komuś
    się spieszy z transferem ;-) to polecam od razu rzeźbienie w 3.0.
    Kontroler NEC'a już można kupić (na PCI Express).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/