eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRzeczywiste zwiekszenie spalania przez jazde na swiatlach - liczyl ktos? › Re: Rzeczywiste zwiekszenie spalania przez jazde na swiatlach - liczylktos?
  • Data: 2010-09-06 14:44:38
    Temat: Re: Rzeczywiste zwiekszenie spalania przez jazde na swiatlach - liczylktos?
    Od: freddiPL <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam między innymi Toyote Prius i mam porównanie z okresu przed
    światłami i po wprowadzeniu obowiązku.Spalanie wzrosło o 0.3 litra/100
    km.W priusie jest komputerek mierzący spalanie i rysujący wykres
    spalania.Wadą jest że uaktualnienie jest co 5 minut.Rok temu jadac
    Chorwacka autostrada na tempomacie przejechalem 50 km ze swiatłami a
    nastepne bez.Róznica około 100 ml tylko i taka bedzie róznica w
    wiekszosci samochodow na trasie. Prius jest specyficznym samochodem i
    dlatego światła w mieście zwiekszaja zuzycie o 0.3 litra.Jezeli moc
    pobierana z baterii przekracza pewna wartosc wlacza sie spalinowy
    silnik ktory jak juz sie wlaczy musi chodzic kilkanascie sekund.Jadac
    na zgaszonych swiatlach silnik wlacza sie rzadziej i tu upatruje
    przyczyny czemu 0,3 a nie 0.1 litra spala wiecej