  • Data: 2013-05-09 10:18:57
    Temat: Re: Rzeczywista dokładność GPS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pytajacy" napisał w wiadomości
    >chciałbym się zapytać osób znających temat w praktyce, jaką realną
    >dokładność mogę uzyskać z GPS-u. Chodzi mi o pozycjonowanie za pomocą
    >jakiegoś popularnego modułu odbiornika GPS (dostępnego np. z
    >Maritex-u)
    >podłączonego do ATmeg-i.

    To jest skomplikowany temat i zalezy od celu

    Ot np, zostawilem gps na parkingu w terenie malo zurbanizowanym.
    Musi bydle dostosowane do samochodu, bo pozycja mu stoi idealnie - tzn
    po prostu ignoruje male ruchy.
    A nawet jak stal, to parametr HDOP byl rzedu 1-2m.
    Ale przez pare godzin jednak zlapal troche odchylek i gdzies w
    promieniu 10m sie poruszal.
    I mniej wiecej tej wielkosci bledu bym sie zazwyczaj spodziewal .

    Mam gdzies w logach zapis jak sie raz pomylil o jakies 100m. Raz
    jeden - tzn raz jeden sie przydazylo ze przez kilka minut tak zboczyl.
    Dla jednych - nieistotne.
    Ale czy mozna cos takiego uzywac w samolocie do ladowania we mgle ?
    :-)

    Z trzeciej strony strony jak postawisz i usrednisz, to pozycja pewnie
    bedzie dokladniejsza.

    Z czwartej - ostatnio GPS stracil pozycje. troche skalek w okolicy
    bylo, rzadki las.
    No i jak utracil to przez godzine nie mogl odzyskac. Falszywej pozycji
    nie podawal, ale czy mozna na takim czyms polegac ?

    J.