  • Data: 2022-06-02 14:37:09
    Temat: Re: Rzad chce waszego dobra
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 2 Jun 2022 13:37:47 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Przekonasz się kiedy woda ci sięgnie kolan :)

    W sensie, ze powodz przyjdzie i prąd wyłączą?

    w Nevadzie raczej nie grozi :-)

    A tu chodzi o to, ze PV krzemowa ma sprawnosc ok 15%,
    termiczna moze siegnąc 30%.
    W dodatku taka termiczna wymaga wielu tanich luster.
    No chyba, ze czasy takie, ze lustro jest drozsze od krzemu :-)

    No i rezerwuar stopionej soli pozwala produkowac prąd wieczorem,
    moze nawet troche w nocy.
    Nam by sie bardzo przydalo z uwagi na wieczorny szczyt,
    no ale to wymaga tez czystego nieba, a u nas jednak czesto
    zachmurzone.

    Tak czy inaczej dziwi mnie troche, ze zamkneli juz po wybudowaniu.
    Tak wysokie koszty biezącej działalnosci, ze sie nie opłaca?

    J.