  • 51. Data: 2022-07-14 19:30:12
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > są kursy, są książki, trzeba tylko zainwestować czas...

    Warto też kupić jakiś STMowy kit (np. któryś Discovery - sam mam kilka,
    do różnych rdzeni) - kosztują niewiele, a bardzo ułatwiają testowanie
    stopniowo nabywanej wiedzy.
    Środowisko darmowe (STM32CubeIDE), podobnie jak (trochę "koślawy")
    program do podglądu zmiennych (STM32CubeMonitor).

  • 52. Data: 2022-07-14 19:58:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/07/2022 19:30, stary grzyb wrote:
    > Środowisko darmowe (STM32CubeIDE), podobnie jak (trochę "koślawy")
    > program do podglądu zmiennych (STM32CubeMonitor).

    To już Eclipse się nie nadaje ;) ?

  • 53. Data: 2022-07-14 20:01:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/07/2022 19:25, MiSter wrote:
    > Ciężka praca :)
    > Ciągle zaczynasz od nowa, za każdym razem musisz przeczytać idące już w
    > tysiące stron dokumentacji, ogarnąć tysiące rejestrów etc.
    > Nagle okazuje się, że układ niedostępny i od nowa....

    Ach, gdyby jeszcze w embedded wynaleźli abstrakcje hardwareowe albo w
    ogóle jakieś techniki programowania znane od lat 80tych...

    Ech, marzenia.

  • 54. Data: 2022-07-14 20:18:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    > Ty to chyba przecierałeś szlaki pracy zdalnej z dekadę przed tym, zanim
    > to się stało modne. :)

    Na długo, zanim to się stało legalne. Przez 20 lat byłem programistą,
    pracowałem głównie nocami. Nie było sensu pracować w biurze, bo to
    była codzienna walka o przetrwanie do 16:00. W pracy i tak niewiele
    byłem w stanie napisać a w domu już byłem zmęczony...

    Jeszcze za komuny, u państwowego pracodawcy wywalczyłem godziny pracy
    9-17, jak w cywilizowanym świecie. U prywatnego zrezygnowałem z
    kierowniczego stołka, żeby nie musieć przychodzić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 55. Data: 2022-07-14 20:19:02
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    heby <h...@p...onet.pl> napisał(a):
    > To już Eclipse się nie nadaje ;) ?

    No właśnie się nadaje :) Toż STM32CubeIDE to nic innego jak Eclipse CDT
    Embedded
    (https://github.com/eclipse-embed-cdt/org.eclipse.ep
    p.packages/releases) z
    dodanymi kilkoma pluginami ST, żeby była integracja z tym ich Cube. Po co
    mieli pisać od zera swoje środowisko jak był gotowiec? :)

    Swoją drogą, to oni długo nie oferowali żadnego IDE, ale jak zaczęli, to
    dostali jakichś drgawek. Najpierw kupili TrueStudio od Atollica. Potem im
    się znudziło i wzięli System Workbench (SW4STM32) od AC6. Ale kolejny raz
    się rozmyślili i zrobili teraz to STM32CubeIDE. Przy czym i tak te wszystkie
    środowiska to był po prostu opluginowany Eclipse CDT.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 56. Data: 2022-07-14 20:27:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/07/2022 20:19, Grzegorz Niemirowski wrote:
> [...]
    > raz się rozmyślili i zrobili teraz to STM32CubeIDE. Przy czym i tak te
    > wszystkie środowiska to był po prostu opluginowany Eclipse CDT.

    Czas na Visual Studio Code i może jeszcze QTCreator. Nadmiar możliwości
    jeszcze nikogo nie zabił choć osiwieć można.

  • 57. Data: 2022-07-14 20:27:28
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > To już Eclipse się nie nadaje ;) ?

    Widzę "mrugnięcie", ale odpowiem: STM32CubeIDE oparty jest właśnie o
    Eclipse.

  • 58. Data: 2022-07-14 20:31:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/07/2022 20:27, stary grzyb wrote:
    > Widzę "mrugnięcie", ale odpowiem: STM32CubeIDE oparty jest właśnie o
    > Eclipse.

    Tak wiem, najzwyczajniej zastanawia mnie co można spieprzyć w zwykłym
    debugu pod Eclipse że podgląd zmiennych jest koślawy...

  • 59. Data: 2022-07-14 20:34:58
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

> [...]
    > raz się rozmyślili i zrobili teraz to STM32CubeIDE. Przy czym i tak te
    > wszystkie środowiska to był po prostu opluginowany Eclipse CDT.

    W dodatku kolejne wersje STM32CubeIDE mają problemy z kompatybilnością
    wsteczną. Starsze projekty (np. z wersji 1.2.0) otwierane w wyższych
    wersjach (np. 1.9.0) wywalają błędy kompilacji. Oczywiście da się to
    ogarnąć, ale ... czas ucieka.

  • 60. Data: 2022-07-14 20:41:53
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

> [...]
    > raz się rozmyślili i zrobili teraz to STM32CubeIDE. Przy czym i tak te
    > wszystkie środowiska to był po prostu opluginowany Eclipse CDT.

    Pracowałem na wszystkich. STM32CubeIDE IMO jest najwygodniejszy,
    zwłaszcza po scaleniu z STM32CubeMX - radykalnie przyspiesza
    konfigurację uC.