  • 241. Data: 2022-07-20 10:08:05
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 20 lipca 2022 o 04:27:18 UTC+2 a...@m...uni.wroc.pl napisał(a):
> [...]
    to nie ulega w?tpliwo?ci.

    dodanymi tymi 3 nowymi funkcjonalno?ciami.

> [...]
    > niewiele pomaga. Tzn. system kontroli wersji zacheca
    > do porzadku i zmniesza opory psychiczne w stylu "czy warto
    > zapamietac ta wersje" (w system kontroli wersji "koszt"
    > kolejnej wesji jest maly).
    >
    > Jak ktos jest z natury nieporzadny to system kontroli
    > wersji mu nie pomoze, taki czlowiek bedzie "walczyl"
    > z systemem albo nie bedzie go w ogole uzywal. Jak
    > ktos jest bardzo porzadny to moze dac sobie rade bez
    > systemu kontroli wersji (zakladajac ze miejsce na dysku
    > nie bedzie problemem), ale system kontroli wersji to
    > wygodniejsza praca. Przecietnym ludziom system kontroli

    A jakie są przykłady użyteczności trzymania 3000 wersji?

  • 242. Data: 2022-07-20 10:20:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/07/2022 09:51, Janusz wrote:
    > Bo to była maszyna stanów, czyli jedna zmienna określa stan i jest
    > wielokrotnie w petli zmieniana.

    Jeśli jest tylko zmieniana i nigdy nie czytana, to kompilator ma prawo w
    pełni ją zoptymalizować do return 7.

    Masz buga gdzie indziej, "rozwiązałeś" problem używając głupiego volatile.

  • 243. Data: 2022-07-20 10:21:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/07/2022 09:55, Janusz wrote:
    > Kodem dynamicznym

    W przypadku polimorfizmu statycznego i dynamicznego, nie ma "kodu
    dynamicznego", są indirect call.

    Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że cała drama o to, że pomyliłeś dwa
    rózne pojęcia dynamiczności?

  • 244. Data: 2022-07-20 10:52:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-20 o 10:20, heby pisze:

    > Jeśli jest tylko zmieniana i nigdy nie czytana, to kompilator ma prawo w
    > pełni ją zoptymalizować do return 7.
    >
    > Masz buga gdzie indziej, "rozwiązałeś" problem używając głupiego volatile.
    Szkoda słów.

    --
    Janusz

  • 245. Data: 2022-07-20 10:54:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-20 o 10:21, heby pisze:

    > W przypadku polimorfizmu statycznego i dynamicznego, nie ma "kodu
    > dynamicznego", są indirect call.
    >
    > Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że cała drama o to, że pomyliłeś dwa
    > rózne pojęcia dynamiczności?
    Nie to oznacza tylko tyle że w przypadku takich procków jak avr cały ten
    polimorfizm jest gówno wart.

    --
    Janusz

  • 246. Data: 2022-07-20 11:33:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-07-20 o 04:27, a...@m...uni.wroc.pl pisze:

> [...]
    > bylaby mniejsza (ale prawie na pewno wieksza niz 40 M narzutu
    > git-a), ale odtworzenie wersji byloby klopotliwe.

    Nigdy nie myślałem o przechowywaniu historii poszczególnych projektów.
    Lata temu zrobiłem sobie system backupowania polegający na tym, że
    zapisuje się zip wszystkiego, a potem codziennie zapisywane są tylko
    pliki zmodyfikowane od ostatniego zapisania wszystkiego. Gdy te
    codzienne pliki robią się coraz większe to któregoś dnia znów robię
    zapis wszystkiego i potem codzienne znów są małe.

    Odtworzenie stanu z dnia nie jest wcale kłopotliwe - rozpakowuję ostatni
    cały przed tym dniem i na to rozpakowuję ten z danego dnia.
    Stan będzie różnił się od faktycznego stanu z tego dnia o pliki, które w
    międzyczasie były usunięte. Ale to raczej nie przeszkadza.

    Mój plik wszystkiego teraz to 140M. Wszystko to tak ostatnie 20 lat.
    Starsze kiedyś trafiły do 'archiwum' i wypadły z tego systemu.
    Jak (po 3..5 miesiącach) te codzienne urastają do kilkunastu M to znów
    robię zapis wszystkiego.

    Zaletą dla mnie jest, że za jednym zamachem mam załatwione wszystkie
    typy plików, które w czasie pracy modyfikuję. Nie tylko kody programów,
    ale też wszystko z KiCada, PSpie'a i mnóstwo *.ods bo najczęściej w tej
    formie robię sobie różne notatki czy obliczenia.
    P.G.

  • 247. Data: 2022-07-20 12:12:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/07/2022 10:54, Janusz wrote:
    > Nie to oznacza tylko tyle że w przypadku takich procków jak avr cały ten
    > polimorfizm jest gówno wart.

    Czyli nie masz bladego pojęcia jak to działa, jednak.

    Przedstawiłem Ci działajacy kod uzywajacy wywołań wirtualnych, na AVR,
    używający polimorfizmu dynamicznego z metodami wirtualnymi, bez żadnych
    sztuczek, goły C++.

    Rozimiem, że Twoja ignorancja w temacie C++ jest już na etapie negowania
    faktów?

    Bo u mnie miga diodą.

  • 248. Data: 2022-07-20 12:14:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/07/2022 10:52, Janusz wrote:
    > Szkoda słów.

    Dokładnie. Szkoa słów na zrzucanie na kompilator problemów, których nie
    potrafisz zrozumieć i "rozwiązujesz" używając iditycznego narzędzia
    które powstało po coś zupełnie innego.

  • 249. Data: 2022-07-20 12:39:01
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 20/07/2022 10:33, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > ale też wszystko z KiCada, PSpie'a i mnóstwo *.ods bo najczęściej w tej
    > formie robię sobie różne notatki czy obliczenia.

    Zacząłem się rozpisywać na temat zalet pracy pod VCS ale w sumie jeżeli
    trzymanie wszystko w plikach spełnia Twoje wymagania to po co psuć.

    Ja wcześnie przerzuciłem się pierw na self-hosted SVN a po kilku latach
    na Git. Głownie bo nie chciało mi się utrzymywać tego serwera z SVN a
    bitbucket oferował mi cały Git za darmoszkę - włącznie z prywatnymi
    repo. Kilka lat temu Github tez zaczął oferować prywatne repo za darmo
    (kiedyś darmowe były tylko publiczne)

    To że mogę powiedzieć po co została dorzucona dana linijka kodu jest dla
    mnie wielką zaletą bo moja pamięć jest dość słaba i cięzko jest
    zapamiętać "co autor miał na myśli" 5-10 lat temu.

    c.

  • 250. Data: 2022-07-20 13:40:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    Wednesday, July 20, 2022, 12:14:14 PM, you wrote:

    > Dokładnie. Szkoa słów na zrzucanie na kompilator problemów, których nie
    > potrafisz zrozumieć i "rozwiązujesz" używając iditycznego narzędzia
    > które powstało po coś zupełnie innego.

    Idźcie sobie na pl.comp.programming z tą pyskówką, bardzo proszę.

    --
    Best regards,
    RoMan