  • Data: 2022-07-21 21:00:38
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21/07/2022 20:36, Dawid Rutkowski wrote:
    > Ja też nie rozumiem sensu szablonów.

    Pozwalają podejmować decyzje na etapie kompialcji. Ta niewielka cecha
    czyni z nich poteżne narzędzie, użyteczne w wielu sytuacjach. W embedded
    też. Być może tam w szczególności - niektóre konstrukcje pozwalają na
    absurdalnie dokładne optymalizacje kodu wynikowego.

    > Jak tylko zobaczyłem, uznałem, że to to samo co define'y - a nieszczęsny zapis z <>
    odrzucił estetycznie.

    Nie to samo. Główna rónica, jak już chcesz porównać, to ścisła kontrola
    typów, których w #define nie ma. #define to taki regexp/sed wbudowany w
    język, z masą problemów.

    > I przez to nie da się zrobić bibliotek closed-source.

    Da się.

    > Polepszyło się coś od 2001?

    W sensie templates? Cały nowoczesny C++ to głównie szablony. Robiące
    rzeczy o kłopotliwej w wyjasnieniu, przeciętnemu kilkaczowi w C, rzeczy.
    To mocno inny język.

    > Tylko nie mieszajmy w to idei open-source i free software.

    Szablony nie musza być open-source, aczkolwiek ich uzytecznośc wtedy nie
    jest tak wielka.

    Możesz mieć Foo< Bar > gdzieś w .hpp i biblitekę .a. Bez znajomości Foo
    i Bar.

    Ogólnie interfejsy biblitek bardziej korzystają z szablonów (np.
    boost::optional< Foo >, std::shared_ptr< Bar >, itd) niż mają interfejs
    szablonowy. Skoro są closed source to raczej nie ba się korzystać z
    mozliwosci szablonów, bo one, aby były optymalnie wykorzystane, muszą
    widzieć kod, aby go zoptymalizować. Co nie znaczy że nie korzysta się z
    szablonów w closed-source. Jako narzędzie a nie cel.