    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rynek pracy STM32
    Date: Thu, 21 Jul 2022 16:25:58 +0200
    <tb6v4b$rua$1$Janusz@news.chmurka.net> <tb7p64$vt1$1@gioia.aioe.org>
    <tb8i4k$qld$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <tb8m06$t8s$1$cezar91@news.chmurka.net>
    <tb8pqg$vgi$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <tb8qeq$1jm46$1@dont-email.me>
    <tb9hi8$ftq$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <tb9iap$1prti$1@dont-email.me>
    <tb9ml5$j7v$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <tb9qse$1rups$1@dont-email.me>
    <tbbims$n4p$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <tbbkla$2d30n$1@dont-email.me>

    W dniu 2022-07-21 o 15:34, heby pisze:

    > Zakładałeś, że mógł nie zrozumieć idei?

    Mógł. Bo dopiero pierwszy raz widzi cokolwiek na ten procesor.
    Ale ogólnie to chyba mniej więcej ogarnął co autor miał na myśli.
    Ta rozmowa była ponad tydzień temu. Od tamtej pory cały czas się grzebie
    w tym i mam mu nie przeszkadzać, bo czas nas goni.
    Niestety akurat w kwestii USB tak mało wiem, że nie potrafię nic
    szczegółowo.
    Jak lata temu czytałem specyfikację USB (wtedy jeszcze nie było 3) to
    nie wyobrażałem sobie to ogarnąć. Od strony komputera jakoś łączę się z
    naszymi urządzeniami z naciskiem na 'jakoś'.

    Przy okazji takie pytanie o przykład.
    Jakieś 5 lat temu próbowałem rozwiązać jakiś mój problem z GUID i
    poległem. Problem polega na tym, że nie jestem pewien o co chodziło więc
    mogę źle napisać.

    Ja normalnie robię tak, że klasa urządzenia USB ma funkcję statyczną
    wyszukującą urządzenia tego typu.

    Dokładnie wygląda to tak (przepisuję ręcznie z drugiego komputera):

    int Usb485::FindDevs()
    {
    GUID g= {0x42C884DE, 0xCC54, 0x4014, {0x88, 0x99, 0xAA, 0xBB, 0xCC,
    0xDD, 0xEE, 0xFF}};
    return DevTab.FindDevs(g);
    }

    88,99,... to fałszywe wartości

    Próbowałem w jakiś inny sposób definiować ten GUID - jako ciąg bajtów -
    chyba nie byłem w stanie.

    Chciałem móc przekazać GUID jako parametr konstruktora - chyba mi się
    nie udało.

    Tak na prawdę to nie wiem co chciałem i na czym poległem (za dawno było).
    Pamiętam jedynie, że wniosek był - tylko tak to mi działa.

    Wiedząc jak robię czasem inne klasy to zapewne:

    - chciałem mieć klasę bazową, która ma GUID jako parametr konstruktora.
    - ona ma funkcję FindDevs która korzysta z tego guid z konstruktora.
    - konstruktor klasy pochodnej woła konstruktor klasy bazowej wpisując
    tam znany już w tym miejscu swój guid.
    - klasa pochodna ma dostępną funkcję FindDevs klasy bazowej i ona umie
    użyć tego guid wpisanego w jej konstruktorze.

    To chyba jest to, co mi się nie udało i w każdej klasie pochodnej mam
    jej własną statyczną FindDevs.

    Nie pamiętam, gdzie się pojawia problem. Jakiekolwiek próby najwcześniej
    poniedziałek Dziś jeszcze nie wziąłem się za dokończenie płytki, która
    dziś mam skończyć, a jutro jest wyjątkowy dzień - coś załatwiamy i nie
    będzie czasu.

    > Taki kod: Foo = 1<<BAR;

    Od lat 90-tych widuję te foo i bar i nigdy nie wiem co o tym sądzić.
    Skąd się to wzięło i jak o tym mysleć.

    > A zjada 0 Flasha. Tak naprawdę, to "kod templaetowy" wykonuje się na
    > etapie kompilacji, jako metajęzyk.

    Na razie o ile wiem to według brata przykład USB na załatwienie prostej
    rzeczy zabiera 10x za dużo miejsca i nie zostaje miejsca na naszą
    aplikację, a chcemy się zmieścić w 1/2 flasha z powodu upgrade'ów.
    P.G.