  • Data: 2022-07-19 12:39:42
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-07-18 o 23:26, heby pisze:

    > Repozytorium możesz miec poza firmą. Wtedy ktoś inny dba o backupy.

    To jakby sprzeczne z naszą obecną koncepcją odcięcia się (na wszelki
    wypadek) od internetu.

    > Albo 1 osoba, która w niecała minutę przedstawi proces tworzenia repo i
    > wrzucenia do niego  pliku. No może w 2 minuty z popijaniem herbatki.
    > Reszta elementów do ogarnięcia w godzinkę, z czego więskzość
    > samodzielnie bez czytania instrukcji.

    Jeśli się wie do czego dane narzędzie służy, lub używało się kiedyś
    podobne, ale jak to zupełnie nieznana przestrzeń to ogarnianie po omacku
    prowadzi często do korzystania z narzędzia wbrew założeniom jego twórców
    i potem zdziwienia dlaczego to wszystko jest nie tak.

    Kojarzą mi się (czasem pojawiający się na forum KiCada) ludzie, którzy
    uparcie chcą projektować płytkę nie namalowawszy wcześniej schematu
    (szkoda czasu na uczenie się rysowania schematu, gdy schemat ma się w
    głowie) a ten cholerny KiCad nie pozwala połączyć elementów tak jak on
    chce. Użyłby Inkscape, który nie przeszkadza, tylko, że płytkarnia chce
    gerbery.

    > To bez sensu. Po pierwsze, to zbedna wiedza w większości,

    Jak się chce na szybko użyć i zapomnieć to masz rację, ale jak po 20
    latach używania jednego programu przenoszę się na inny to dokładna
    wiedza o możliwościach jest przydatna. Unika się robienia po swojemu
    czegoś, co zostało przewidziane przez autorów.

    > po drugie
    > zazwyczaj dokumentacje do projektów darmowych nie są spójne do stanu
    > apliakcji.

    Teraz już wiem.

    > Niech pytają. Czytanie dokumentacji świadczy o braku intuicyjności
    > obsługi programu.

    Przy pewnym poziomie skomplikowaniu narzędzia zrobienie jego obsługi
    tak, aby wszystko było intuicyjne uważam za niemożliwe. Za dużo róznej
    maści parametrów, które trzeba ogarnąć.

    > Akurat w przypadki KiCADa to faktycznie ma miejsce.
    > Czuje ból głowy za każdym razem, kiedy dotykam czegokolwiek z CAD w nazwie.

    A może te zagadnienia są na tyle skomplikowane, że właśnie 'nie da się'.
    Nie używam praktycznie innych CAD niż KiCad. No trochę opanowałem
    FreeCAD - tylko na tyle ile potrzebowałem aby definiować modele 3D do
    KiCada.
    Ponieważ potrzebuję używać KiCada więc musiałem przebić się przez tę
    nieintuicyjność. Myślałem, że zrobię to czytając opis. To nie był
    najlepszy pomysł ale jednak dość dużo z tego się dowiedziałem.
    P.G.