  • Data: 2022-07-15 09:46:13
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 14.07.2022 15:04, Cezar wrote:
> [...]
    oved-dreaded-and-wanted-programming-scripting-and-ma
    rkup-languages. I chyba ma tendencję wzrostową. Aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że
    branży embedded (zwłaszcza bare metal) jego użycie jest zapewne praktycznie zerowe.

    > To sie może zmienić bo Linus T. jakoś ostatnio przyznał że Rust się w
    > końcu pojawi w kernelu. Nie jest to baremetal ale już coś...
    Mnie się wydawało, że dowolny kernel z definicji jest bare metal. :-)
    Chociaż wiem, że ilość kodu zależnego od CPU i okolic w jądrze systemu
    ogólnego przeznaczenia, do tego potężnego ze względu na rozmiar kodu
    źródłowego, jest mała czy wręcz znikoma.

    > Jest jeszcze TinyGo, który z Go ma tyle wspólnego że składnia jest
    > identyczna i większość bibliotek PureGo będzie działała.
    > Plusem jest przenośność kodu pomiędzy platformami. Może być przydatne do
    > prototypowania :-)
    Na temat Go wiem tyle, że istnieje taki język programowania. W każdym
    razie zauważyłem, że istnieje jakaś ,,wojenka" Go vs. Rust, tzn. że
    często są one porównywane.