    From: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Rusza TVP1 HD - od stycznia w "n"
    Date: Thu, 6 Jan 2011 22:53:17 +0000 (UTC)

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) <m...@t...waw.pl> napisał(a)

    > Tworzenie zapotrzebowania społecznego, nazywane w biznesie tworzeniem
    > popytu.

    Troszkę niejasno się chyba wyraziłem, nie taką "potrzebę" miałem na
    myśli. Ja mam takie idealistyczne spojrzenie na TVP i chciałbym, żeby
    w ramach swojej słynnej "misji" zajmowała się rzeczami, które z
    komercyjnego punktu widzenia się "nie sprzedadzą". Co więcej, wydaje mi
    się, że TVP powinna to robić nawet wbrew społeczeństwu, np.
    promować czytanie książek, młode polskie zespoły, teatr TV itp. nawej
    jeśli z badań wynika, że niby nikt nie chce tego oglądać. Bo to trochę
    tak jak z reklamą - niby nikt jej nie ogląda, przełącza na inny kanał,
    scisza TV, a i tak potem kupuje reklamowany produkt. Choć przyznam, że
    taka "misja", to balansowanie na cienkiej linie i nie wierzę, że kiedyś
    tego doczekam.

    Wracając do tematu. OIDP TVP ma już jeden kanał HD, teraz uruchamia
    drugi, a ja pytam po co, skoro nie jest w stanie go wypełnić contentem.
    Rozumiem, ze w kontekście komercyjnym pewnie się ten pomysł sprawdzi.
    Kablówki i SAT-operatorzy zapłącą za ten program, ich klienci będą
    zadowoleni, bo mają fafanaście programów HD. Ale dla mnie - "patrz
    akapit wyżej".

    --
    Tomek