  • 1. Data: 2012-09-08 12:11:45
    Temat: Rura calowa
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Rura
    1" = 33,7mm
    2" = 60,3mm
    1/2" =21,3mm

    Dlaczego dwu calowa nie jest dwa razy grubsza od calowej?

    Robert

  • 2. Data: 2012-09-08 13:02:12
    Temat: Re: Rura calowa
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 8 September 2012 11:11:19 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:
    > Rura
    >
    > 1" = 33,7mm
    >
    > 2" = 60,3mm
    >
    > 1/2" =21,3mm
    >

    > Dlaczego dwu calowa nie jest dwa razy grubsza od calowej?

    Poszukaj jaka jest grubość ścianki dla Sch Std.
    Konrad

  • 3. Data: 2012-09-08 15:09:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Szukam, czytam i nie za bardzo wiem.

    "Szereg grubości ścianek też wywodzi się z systemu w calach, który do
    określenia wielkości używa ułamków. Grubości ścianek dla "Pipe" tworzy
    szereg "Schedule" (40, 60, 80, 120, ...), przełożony dla niektórych wymiarów
    na szereg ciężarowy (STD, XS, XXS). Te wartości przeliczone na milimetry
    tworzą część szeregu grubości ścianek."

    Sch to Schedule?
    a Std to Standard?

    Chyba poproszę o rybę, bo z wędki nie potrafię skorzystać.

    Robert

  • 4. Data: 2012-09-08 15:45:44
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 8 September 2012 14:09:30 UTC+1, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    >
    > na szereg ciężarowy (STD, XS, XXS). Te wartości przeliczone na milimetry

    No i prawie masz. Teraz zobacz ile to jest ten Std dla 1NPS i dla 2NPS, odejmij dwie
    grubości od zewnętrznej średnicy i dostaniesz... wewnętrzną. Teraz możesz porównywać
    proporcje. Dokładnie nie będzie bo te wartości zanim się ustandaryzowały w postaci
    ASME B36.10, to trochę się pomieszały. Poza tym grubość ścianki ma tolerancję -12.5%.
    Konrad

  • 5. Data: 2012-09-08 17:03:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    No to już jestem w domu.
    Te w calach to są średnice wewnętrzne. A ścianki około 4 mm. (4,15 i 4,75
    [mm])

    Robert