  • 91. Data: 2012-11-14 13:09:16
    Temat: Re: Rozwijanie cudzych projektów
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Roman W <r...@g...com> wrote:

    > Alez oczywiscie! Wielkie korporacje sa rownie nieefektywne co biurokracja
    > panstwowa.
    ... nie dotyczy to wszystkich korporacji, ale niektore osiagnely juz poziom
    niewiele rozniace je od molochow z czasow socjalizmu. IMHO, wlasicwie nie ma zadnej
    roznicy. Bez konkurencji, a niektore korporcje w ogole jej nie podlegaja, nie ma
    kapitalizmu.
    Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 92. Data: 2012-11-14 13:19:31
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.11.2012 13:02, Jacek wrote:
    > P.S. Co do bekapu, to np. mam logi z IRCa od samego początku.:)

    A ja straciłem dane, w tym pocztę z kilku miesięcy, bo miałem lokalny
    fackup połączony z wyparowaniem danych z serwerowni w stanach - okazało
    się, ze tani hosting wbrew zapewnieniom miał raid0 zamiast 10. Ups.

    Michoo

  • 93. Data: 2012-11-14 13:24:24
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu środa, 14 listopada 2012 12:09:17 UTC użytkownik Adam Przybyla napisał:

> [...]
    >
    > roznicy. Bez konkurencji, a niektore korporcje w ogole jej nie podlegaja, nie ma

    Meh, kapitalizm nie potrzebuje konkurencji zeby byc kapitalizmem. Kapitalizm
    potrzebuje akumulacji kapitalu.

    Wolna konkurencja zreszta to zawsze byl mit dla naiwnych.

    RW

  • 94. Data: 2012-11-14 13:36:55
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Roman W <r...@g...com> wrote:

    > Meh, kapitalizm nie potrzebuje konkurencji zeby byc kapitalizmem. Kapitalizm
    > potrzebuje akumulacji kapitalu.
    >
    > Wolna konkurencja zreszta to zawsze byl mit dla naiwnych.
    ... koncentracja kapitalu to i za krola cwieczka byla a widzisz
    chyba roznice?;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 95. Data: 2012-11-14 14:11:26
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu środa, 14 listopada 2012 12:36:55 UTC użytkownik Adam Przybyla napisał:

    > ... koncentracja kapitalu to i za krola cwieczka byla a widzisz
    > chyba roznice?;-) Z powazaniem

    Nie bylo.

    RW

  • 96. Data: 2012-11-14 14:56:40
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Roman W <r...@g...com> wrote:

    > Nie bylo.
    ... krol mial kiese;-) A jak nie mial to bral od mniejszych;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 97. Data: 2012-11-14 15:35:38
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 14 Nov 2012 13:19:31 +0100, Michoo napisał(a):

    > A ja straciłem dane, w tym pocztę z kilku miesięcy, bo miałem lokalny
    > fackup połączony z wyparowaniem danych z serwerowni w stanach - okazało
    > się, ze tani hosting wbrew zapewnieniom miał raid0 zamiast 10. Ups.
    No i co z tego?
    Cud techniki za miliardy zielonych, jak czelendzer też się rozsypał.
    BTW, nigdy nie trzymam poczty na serwerze. Od tego mam klienta poczty.
    A od bekapowania klienta poczty mam... siebie.:P

  • 98. Data: 2012-11-14 15:38:14
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 14 Nov 2012 13:56:40 +0000 (UTC), Adam Przybyla napisał(a):

    > ... krol mial kiese;-) A jak nie mial to bral od mniejszych;-) Z powazaniem
    > Adam Przybyla

    Ano miał kasę, ale nie był w stanie wykupić innego królestwa na giełdzie.:)
    A kapitalista, żeby mieć więcej, wykupuje innego kapitalistę i tak aż
    stanie się jednym z trzech (żeby nie było, że nie ma konkurencji).

  • 99. Data: 2012-11-14 16:32:14
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.11.2012 15:35, Jacek wrote:

    > No i co z tego?

    Nie ufam "tanim" usługą. Taniej mogę sobie zrobić samemu - mam geodę,
    która robi za serwer poczty, hosting, serwer terminali, i wiele innych
    rzeczy.

    > BTW, nigdy nie trzymam poczty na serwerze. Od tego mam klienta poczty.

    A ja właśnie uważam, że poczta powinna leżeć na serwerze - IMAP potem
    pozwala korzystać z niej i na telefonie i na laptopie i na stacjonarce.
    (A backupy to kolejna kwestia.)

    Michoo

  • 100. Data: 2012-11-14 19:35:03
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu środa, 14 listopada 2012 14:38:14 UTC użytkownik Jacek napisał:
    > Dnia Wed, 14 Nov 2012 13:56:40 +0000 (UTC), Adam Przybyla napisaďż˝(a):

    > Ano mia� kas�, ale nie by� w stanie wykupi� innego kr�lestwa na
    gie�dzie.:)

    > A kapitalista, �eby mie� wi�cej, wykupuje innego kapitalist� i tak a�
    >
    > stanie si� jednym z trzech (�eby nie by�o, �e nie ma konkurencji).

    Generalnie to jest tak, ze sila organizmu panstwowego bierze sie z liczby
    obywateli. Jezeli na przeszkodzie nie stana przeszkody naturalne (np. kanal
    La Manche), to predzej czy pozniej konflikt narodu liczniejszego z narodem
    mniej licznym zakonczy sie zwyciestwem tego pierwszego.

    Natomiast sila kapitalisty bierze sie z posiadanego, well, kapitalu. Ktory
    jest ze swojej natury przenaszalny, pomnazalny i znacznie latwiej podlega
    akumulacji.

    Konsekwencja tych roznic jest, ze prawie kazdy wladca, chyba ze paranoik w
    rodzaju Stalina albo Idi Amina, mniej lub bardziej dba o dobrobyt swojego
    spoleczenstwa, bo im wiecej ludziow, tym silniejszy wladca.

    Natomiast kapitaliscie wystarczy akumulacja kapitalu, spoleczenstwo mozna
    zawsze zmienic na inne.

    Wnioski mozna wyciagnac samemu ;-)

    RW