  • 11. Data: 2010-01-08 17:11:54
    Temat: Re: MAC karty sieciowej na płycie głównej.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-01-08 00:29, Adam Jarecki pisze:

    > Pliki fwguid.zip, mac.zip dostepne sa na tej stronie
    > http://my.ocworkbench.com/bbs/showthread.php?t=41766
    &page=9

    Niestety te narzędzia nie chcą działać z moją płytą główną.
    Sprawę z MAC załatwiłem za pomocą:
    Afudos.exe /M1234ABCD

    Niestety ciągle nie udało mi się rozwiązać problemu z GUID do 1394.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 12. Data: 2010-01-08 17:42:16
    Temat: Re: MAC karty sieciowej na plycie glównej.
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-01-08 14:12, Dominik & Co pisze:
    > Cytat z otwierającego postu: "Znam MAC mojej karty, tylko nie za
    > bardzo wiem gdzie go wklepać..."

    Przepraszam, moja wina. Zwracam honor.
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 13. Data: 2010-01-08 20:53:42
    Temat: Rozwiązanie - MAC karty sieciowej na płycie głównej.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Ponieważ programy z zaproponowanej strony nie zadziałały:
    http://my.ocworkbench.com/bbs/showthread.php?t=41766
    &page=9
    musiałem szukać dalej.

    Przydały się jednak informacje na niej zawarte.
    GUID 1394 był przyklejony na osłonie gniazda FDD.
    MAC karty sieciowej był naklejony blisko krawędzi płyty przy złączach PCI.
    Oczywiście oba numerki nie miały słowa opisu na tych naklejkach.
    MAC karty zaprogramowałem poleceniem:
    Afudos.exe /M1234ABCD
    gdzie 1234ABCD to adres MAC karty.

    Z GUID 1394 nie poszło tak łatwo, więc zrobiłem to po swojemu.
    1. Zgrałem BIOS do pliku poleceniem:
    Afudos.exe plik.bin /o
    2. Wyedytowałem plik "plik.bin" w edytorze binarnym i wpisałem w
    odpowiednie miejsce GUID a za nim jego sumę kontrolną.
    3. Wgrałem na powrót ten plik do BIOSu poleceniem:
    Afudos.exe plik.bin /p /b /n /c

    Wskazówki:
    Adres MAC znajduje się pod adresem 0xEC850 w moim BIOSe.
    GUID od 1394 znajduje się pod adresem 0xEC810 w moim BIOSe.

    Sumę kontrolną GUID poda nam polecenie:
    fwguid.exe m guid
    gdzie guid to nasz numerek.
    Polecenie to teoretycznie powinno zapisać GUID do BIOSu ale poza
    wyświetleniem numeru i sumy kontrolnej nie robi u mnie nic.

    Płyta działa już całkiem ładnie i botuje się bez żadnych ostrzeżeń.

    Serdecznie dziękuję za pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 14. Data: 2010-01-08 20:59:28
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-01-08 21:53, Andrzej W. pisze:
    > fwguid.exe m guid

    Powinno być:
    fwguid.exe c guid

  • 15. Data: 2010-01-08 21:22:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 08 Jan 2010 21:53:42 +0100, Andrzej W. napisał(a):

    > GUID 1394 był przyklejony na osłonie gniazda FDD.
    > MAC karty sieciowej był naklejony blisko krawędzi płyty przy złączach PCI.

    Czy mam rację sądząc że i MAC i GUID są zapisane wyłącznie w biosie i można
    opisaną przez ciebie metodą (przynajmniej w stosunku do rzeczonej płyty)
    nadać obu numerom dowolne (z puli dozwolonych oczywiście) wartości?
    --
    Jacek

  • 16. Data: 2010-01-08 22:08:53
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

> [...]
    > opisaną przez ciebie metodą (przynajmniej w stosunku do rzeczonej płyty)
    > nadać obu numerom dowolne (z puli dozwolonych oczywiście) wartości?

    Wygląda na to, że tak.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 17. Data: 2010-01-08 22:22:14
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Jacek Maciejewski pisze:
    > Czy mam rację sądząc że i MAC i GUID są zapisane wyłącznie w biosie i można

    Jak najbardziej.

    > opisaną przez ciebie metodą (przynajmniej w stosunku do rzeczonej płyty)
    > nadać obu numerom dowolne (z puli dozwolonych oczywiście) wartości?

    Bez modyfikacji BIOSu *też* można. Szczególnie w przypadku MACa.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 18. Data: 2010-01-09 00:17:43
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    Andrzej W. pisze:

    > MAC karty sieciowej był naklejony blisko krawędzi płyty przy złączach PCI.

    Mnie programik Everest pokazuje jaki jest mój MAC karty sieciowej. Nie
    muszę komputera "rozbierać".

    --
    animka

  • 19. Data: 2010-01-09 10:25:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 08 Jan 2010 23:08:53 +0100, Andrzej W. napisał(a):

    > Wygląda na to, że tak.

    A jeszcze zapytam o coś. Wygląda na to że metodą weryfikacji numeru jest
    jego suma kontrolna. Przy POST jest sprawdzana i jeśli się nie zgadza to
    wywala komunikat. Zatem zapewne suma od MAC-a ocalała (bo nie
    sygnalizowałeś problemu, wystarczyło wpisać numer na nowo) ale suma od
    interfejsu 1394 uległa uszkodzeniu i musiałeś wpisać i numer i sumę. A jak
    ją obliczyłeś?
    --
    Jacek

  • 20. Data: 2010-01-09 10:40:25
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

> [...]

    > sygnalizowałeś problemu, wystarczyło wpisać numer na nowo) ale suma od
    > interfejsu 1394 uległa uszkodzeniu i musiałeś wpisać i numer i sumę. A jak

    Nie wiem czy do MACa jest suma kontrolna.
    Sumę do GUID podaje program fwguid.exe, opisałem to w swoim poście.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej