    From: "Andrzej W." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Rozwiązanie - MAC karty sieciowej na płycie głównej.
    Date: Fri, 08 Jan 2010 21:53:42 +0100

    Ponieważ programy z zaproponowanej strony nie zadziałały:
    http://my.ocworkbench.com/bbs/showthread.php?t=41766
    &page=9
    musiałem szukać dalej.

    Przydały się jednak informacje na niej zawarte.
    GUID 1394 był przyklejony na osłonie gniazda FDD.
    MAC karty sieciowej był naklejony blisko krawędzi płyty przy złączach PCI.
    Oczywiście oba numerki nie miały słowa opisu na tych naklejkach.
    MAC karty zaprogramowałem poleceniem:
    Afudos.exe /M1234ABCD
    gdzie 1234ABCD to adres MAC karty.

    Z GUID 1394 nie poszło tak łatwo, więc zrobiłem to po swojemu.
    1. Zgrałem BIOS do pliku poleceniem:
    Afudos.exe plik.bin /o
    2. Wyedytowałem plik "plik.bin" w edytorze binarnym i wpisałem w
    odpowiednie miejsce GUID a za nim jego sumę kontrolną.
    3. Wgrałem na powrót ten plik do BIOSu poleceniem:
    Afudos.exe plik.bin /p /b /n /c

    Wskazówki:
    Adres MAC znajduje się pod adresem 0xEC850 w moim BIOSe.
    GUID od 1394 znajduje się pod adresem 0xEC810 w moim BIOSe.

    Sumę kontrolną GUID poda nam polecenie:
    fwguid.exe m guid
    gdzie guid to nasz numerek.
    Polecenie to teoretycznie powinno zapisać GUID do BIOSu ale poza
    wyświetleniem numeru i sumy kontrolnej nie robi u mnie nic.

    Płyta działa już całkiem ładnie i botuje się bez żadnych ostrzeżeń.

    Serdecznie dziękuję za pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej