  • 11. Data: 2010-01-17 11:05:35
    Temat: Re: Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
    Od: marjan <k...@g...com>

    MarcinJM pisze:

    > Czy "przypadkiem" to nie wiem, ale sa. ;)

    A co to znaczy? :)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 12. Data: 2010-01-17 11:26:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    marjan pisze:

    > A co to znaczy? :)

    Oznacza to, że zakres ruchu zaworów nie zazębia się z zakresem ruchu tłoków.

    W silniku bezkolizyjnym zerwanie paska rozrządu nie grozi niczym
    poważnym (poza niemożliwością jazdy do czasu założenia następnego).

    W silniku kolizyjnym zerwanie, albo przestawienie rozrządu grozi
    zderzeniem tłoka z zaworem i sporymi zniszczeniami w silniku.

    I faktycznie 8V są bezkolizyjne, 16V już kolizyjne.

  • 13. Data: 2010-01-17 11:32:11
    Od: Adam Franik <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 16 Jan 2010 22:34:52 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Napinacz (najdroższy Febi Bilstein 80zł) to dodatkowe 5 minuty pracy
    > mechanika - chociaż moim zdaniem spokojnie wystarczy go wymieniać co
    > drugą wymianę paska rozrządu.

    Chłopak pisze, że coś mu tam piszczy. Jeżeli faktycznie z okolic rozrządu,
    to moze kończy się rolka napinająca. Ja bym wolał zapłacić 35zł i mieć
    spokój.

    > Pompa wody (SKF 150zł) też moim zdaniem przeżyje do następnej wymiany
    > rozrządu.

    j.w. Porzadną pompę można mieć za trochę wiecej niż 100zł. Caly rozrzad za
    niecale 200zł. Czy warto kombinować?

  • 14. Data: 2010-01-17 11:52:21
    Od: marjan <k...@g...com>

    Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > zderzeniem tłoka z zaworem i sporymi zniszczeniami w silniku.
    >
    > I faktycznie 8V są bezkolizyjne, 16V już kolizyjne.

    Mhm, dzięki za wyjaśnienie. Czyli ten mój jest bezkolizyjny? Wiem, że to
    8V, ale nie spotkałem się z oznaczeniem Fire mojego silnika.

  • 15. Data: 2010-01-17 13:45:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    marjan pisze:

    > Mhm, dzięki za wyjaśnienie. Czyli ten mój jest bezkolizyjny? Wiem, że to
    > 8V, ale nie spotkałem się z oznaczeniem Fire mojego silnika.

    Te silniki to było FIRE.
    Jeżeli chodzi o bezkolizyjność to tak, nawet podobno ze sporym zapasem.

  • 16. Data: 2010-01-18 15:38:21
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    marjan pisze:
    > Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)

    ten silnik jest bezkolizyjny więc jak pasek pójdzie nic się nie stanie,
    ale jak chcesz mieć czyste sumienie proponuje co 60-70tyś będzie
    bezpiecznie. Wymiana rozrządu w tym silniku to jakieś śmieszne pieniądze.

    --
    krzysiek82

  • 17. Data: 2010-01-18 15:39:07
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Tomasz Pyra pisze:
    > Wymień, wymień, bo jak trzaśnie to masz po silniku.

    wcale nie :)

    --
    krzysiek82

  • 18. Data: 2010-01-18 15:40:49
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    marjan pisze:
    > Mhm, dzięki za wyjaśnienie. Czyli ten mój jest bezkolizyjny? Wiem, że to
    > 8V, ale nie spotkałem się z oznaczeniem Fire mojego silnika.

    każdy 1.1 i 1.2 8v to silniki fire, czyli produkcja automatyczna. Udana
    konstrukcja znam taki 1.2 8v co przejechał ponad 400tyś w palio i
    dopiero przez dzwona poszedł na złom a wcześniej oliwy nie pił.

    --
    krzysiek82

  • 19. Data: 2010-01-18 21:49:55
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    krzysiek82 pisze:

    > ten silnik jest bezkolizyjny więc jak pasek pójdzie nic się nie stanie,
    > ale jak chcesz mieć czyste sumienie proponuje co 60-70tyś będzie
    > bezpiecznie. Wymiana rozrządu w tym silniku to jakieś śmieszne pieniądze.

    Jak trzaśnie we własnym mieście, to się dzwoni po znajomego, by sholował
    na warsztat.
    Gorzej, jeśli trzaśnie gdzieś dalej od domu. Obcy mechanicy widząc kogoś
    z nożem na gardle, potrafią zedrzeć.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być