-
31. Data: 2010-02-25 22:01:03
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>
Użytkownik "peter" <a...@F...pl> napisał
>
> no wlasnie czytam od lat.
>
Widocznie nieuwaznie..
:]
--
Hinek
-
32. Data: 2010-02-26 07:11:28
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Od: "vwojtas" <g...@p...onet.pl>
Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:hm5ct2$f0d$1@news.onet.pl...
> vwojtas pisze:
>> Użytkownik "CeSaR" <a...@m...com> napisał w wiadomości
>> news:hm5ab3$8n1$1@news.onet.pl...
>>>> I pompy wody też :-)
>>> No sie wie :-)
>>>
>> Wiesz nie każdy to wie, kiedyś na zlocie dostałem jako nagrodę borygo :-)
>
> Nagrody rozdziela sie w niedziele, a w niedziele to z groszem krucho...
> twoj wyglad musial zainspirowac darczynce... ;)
Ale ja byłem tchrzezwiusieńki, hep :-)
-
33. Data: 2010-02-26 07:20:35
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
vwojtas pisze:
> Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:hm5ct2$f0d$1@news.onet.pl...
>> vwojtas pisze:
>>> Użytkownik "CeSaR" <a...@m...com> napisał w wiadomości
>>> news:hm5ab3$8n1$1@news.onet.pl...
>>>>> I pompy wody też :-)
>>>> No sie wie :-)
>>>>
>>> Wiesz nie każdy to wie, kiedyś na zlocie dostałem jako nagrodę borygo :-)
>> Nagrody rozdziela sie w niedziele, a w niedziele to z groszem krucho...
>> twoj wyglad musial zainspirowac darczynce... ;)
>
>
> Ale ja byłem tchrzezwiusieńki, hep :-)
No wlasnie. ;)
--
Pozdrawiam
MarcinJM
-
34. Data: 2010-02-26 08:18:25
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Od: Miki <m...@g...com>
> > Fajny silniczek, tylko do du y...
> > 5 cylindr w w rz dzie na pompowtryskach, wersja z Tuarega ma 174, a z
> > Transportera 130 konik w.
> > Zastanawia em si kiedy , czy nie da oby si wcisn go do mojej A6/C4
> > (teraz mam te 5R) ale chyba jest nieco za wysoki.
> > No i koszt spory...
>
> Czemu sobie nie wstawisz normalnej V6 3,2 litra jak w A6 daj ?
> Albo we sobie silniczek z jakiej Acury TL - moja ma 286 koni
> przy 3,5 litra V6 :-)
Dużo jeżdżę (rocznie 50 kkm+) i jak na razie to właśnie pierwsze A6
sprawdza się prawie idealnie: zawieszenie nie do zdarcia, niedrogie
części, mało pali (średnio wychodzi 6.5 L), a silnik ma dosyć mocy,
żeby w razie potrzeby przycisnąć (może 140 koni to nie rewelacja, ale
więcej nie potrzeba)
Tylko wymiana pasków, napinaczy i innych rolek doprowadza mnie do
szału - trzeba rozebrać cały przód - zderzak, pas przedni, chłodnice
wody i klimy. Wstawienie innego silnika z paskiem nic nie zmieni.
> p.s. VW Turek ma tak ma o koni?? To troch wstyd jak na SUVa...
Pewien znajomy kierowca tego autka z tym silnikiem określił go bardzo
trafnie:
"Jedzie jak ciężarówka, Starem się lepiej jeździło"
Pozdrówka
Miki
-
35. Data: 2010-02-26 10:21:56
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Od: "Tomek" <t...@t...pl>
>Użytkownik "Miki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
>news:627feb94-1560-4ae7-a325-7acdb6ae7b57@z11g2000y
qz.googlegroups.com...
>Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby
rozrząd i pompę napędzaną NIE paskiem czy łańcuszkiem, ale kołami
zębatymi.
>Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego?
Nizbyt współczesne, niestety... ale miała to Warszawa M20 - pierwsza z
produkowanych Warszaw. Silnik dolnozaworowy z wałkiem napędzanym przekładnią
zębatą. Potem miał to Żuk, Nysa, Tarpan, napędzane tym samym silnikiem...
Kawał historii...
http://pl.wikipedia.org/wiki/M20_%28silnik%29
Tomek
-
36. Data: 2010-02-26 23:54:32
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Miki" <m...@g...com> wrote in message
news:a0107f09-8ba5-4af0-b972-9fde54c4d732@g26g2000yq
n.googlegroups.com...
>> > Fajny silniczek, tylko do du y...
>> > 5 cylindr w w rz dzie na pompowtryskach, wersja z Tuarega ma 174, a z
>> > Transportera 130 konik w.
>> > Zastanawia em si kiedy , czy nie da oby si wcisn go do mojej A6/C4
>> > (teraz mam te 5R) ale chyba jest nieco za wysoki.
>> > No i koszt spory...
>>
>> Czemu sobie nie wstawisz normalnej V6 3,2 litra jak w A6 daj ?
>> Albo we sobie silniczek z jakiej Acury TL - moja ma 286 koni
>> przy 3,5 litra V6 :-)
>
> Dużo jeżdżę (rocznie 50 kkm+) i jak na razie to właśnie pierwsze A6
> sprawdza się prawie idealnie: zawieszenie nie do zdarcia, niedrogie
> części, mało pali (średnio wychodzi 6.5 L), a silnik ma dosyć mocy,
> żeby w razie potrzeby przycisnąć (może 140 koni to nie rewelacja, ale
> więcej nie potrzeba)
Masz chyba zaniżone wymagania... A6 to relatywnie duże i ciężkie auto.
Standardem w USA są A6 z 3,2 litra V6 co ma 252 koni a wersja
droższa ma silnik 4,2 litra V8 co ma 330 koni. Wtedy dopiero jest fajnie...
:-)
Przy 140 koniach z pewnością to auto kuleje i przymula.
> Tylko wymiana pasków, napinaczy i innych rolek doprowadza mnie do
> szału - trzeba rozebrać cały przód - zderzak, pas przedni, chłodnice
> wody i klimy. Wstawienie innego silnika z paskiem nic nie zmieni.
No nie wiem... ten V6 3,2 litra to bardzo porządny silnik.
>> p.s. VW Turek ma tak ma o koni?? To troch wstyd jak na SUVa...
>
> Pewien znajomy kierowca tego autka z tym silnikiem określił go bardzo
> trafnie:
> "Jedzie jak ciężarówka, Starem się lepiej jeździło"
Mało jest SUVów dla amatorów dynamicznej jazdy...
Do tego wciąż osobówki górą.
-
37. Data: 2010-02-27 14:07:42
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Od: "Miki" <m...@g...com>
> Masz chyba zaniżone wymagania... A6 to relatywnie duże i ciężkie auto.
Eee, nie przesadzajmy. A6/C4 z 2.5 TDI ma całe 1460 kg
> Standardem w USA są A6 z 3,2 litra V6 co ma 252 koni a wersja
> droższa ma silnik 4,2 litra V8 co ma 330 koni. Wtedy dopiero jest
> fajnie... :-)
Jak będziemy zarabiać tyle co w usa i paliwo też będzie w amerykańskich
cenach to sobie sprawie takie autko.
Ale na razie mamy tylko pro-amerykański rząd.
> Przy 140 koniach z pewnością to auto kuleje i przymula.
Fabryczne 9.8s do 100 nie jest może szczytem, ale na moje potrzeny
wystarczy.
Pozdrówka
Miki
-
38. Data: 2010-02-28 04:58:32
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Miki" <m...@g...com> wrote in message
news:hmb64c$h3t$1@nemesis.news.neostrada.pl...
>> Masz chyba zaniżone wymagania... A6 to relatywnie duże i ciężkie auto.
>
> Eee, nie przesadzajmy. A6/C4 z 2.5 TDI ma całe 1460 kg
>
>> Standardem w USA są A6 z 3,2 litra V6 co ma 252 koni a wersja
>> droższa ma silnik 4,2 litra V8 co ma 330 koni. Wtedy dopiero jest
>> fajnie... :-)
>
> Jak będziemy zarabiać tyle co w usa i paliwo też będzie w amerykańskich
> cenach to sobie sprawie takie autko.
> Ale na razie mamy tylko pro-amerykański rząd.
>
>> Przy 140 koniach z pewnością to auto kuleje i przymula.
>
> Fabryczne 9.8s do 100 nie jest może szczytem, ale na moje potrzeny
> wystarczy.
No... prawie tyle co w polonezie... :-(