  • 11. Data: 2021-03-11 03:28:19
    Temat: Re: Rozrząd bezkolizyjny i zerwany pasek.
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    robot w
    <news:60491789$0$536$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Spierdalaj.

    Piknie. Tempy robociku aka idiociku, jako inicjator wątku czegoś
    pragnąłeś... Kibla się do(sz)czekłeś!

    --
    'Tom N'

  • 12. Data: 2021-03-11 11:51:50
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > żeby coś sie stało dla zaworów w takiej sytuacji.
    > Na moją logikę niemożliwe. Ale nie zawsze ufam swojej logice,
    > nie jestem mechanikiem i chciałem sie upewnić.
    > Dzieki.

    silnik z punto 1.2 8v fire jest bezkolizyjny. Na nim uczyłem się zabaw z
    rozrządem. Ze 2 razy straciłem rozrząd (raz stopiła mi się rolka
    napinacza i raz zdaje mi się, że zerwał). Żadnych strat. Kręciłem sobie
    spokojnie wałem (przy wykręconych świecach) i obracał się swwobodnie a
    ze świecami z oporem (kompresja w cylindrach) za pomocą klucza na śrubie
    wału.

    tak więc jeśli tamten silnik jest też bezkolizyjny to zachowa się
    identycznie

  • 13. Data: 2021-03-12 11:20:32
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 11.03.2021 o 01:42, LordBluzg(R) pisze:

    > Masz takie same Internety jak ja :]  Nawet nie myślę, czego jeszcze nie
    > wiesz :D

    Niezliczonej ilości rzeczy.

    pozdro

  • 14. Data: 2021-03-12 20:03:07
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 11.03.2021 o 03:28, TomN pisze:
    > robot w

    > Piknie. Tempy robociku aka idiociku, jako inicjator wątku czegoś
    > pragnąłeś... Kibla się do(sz)czekłeś!

    A ty co - liga obrony debili?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 15. Data: 2021-03-12 20:05:05
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 10.03.2021 o 16:06, robot pisze:
    > Co się może zepsuć w silniku z bezkolizyjnym rozrządem, gdy pęknie pasek.
    > Konkretnie chodzi o silnik 3SFE Toyoty.
    > Głównie interesuje mnie czy uszkodzeniu mogą ulec zawory lub tłoki.

    Mi w 4EFE - też bezkolizyjnym - poszedł pasek, w czasie jazdy. Nawet
    Próbowałem odpalić, bo się nie zorientowałem, że to to. Po zaholowaniu
    do mechanika ten założył nowy pasek, i tyle.
    Z tego co wiem bezkolizyjność oznacza, że nawet w skrajnych pozycjach
    zawory nie spotykają się z tłokami, więc jeśli tak, to pasek jedynie
    łączy dwa elementy, które latając luzem krzywdy sobie nawzajem nie zrobią.

    Pozdr,