  • 11. Data: 2010-10-29 10:07:50
    Temat: Re: Rozrusznik escort
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" <s...@n...cpam> napisał w
    > Co do kosztow (orientacyjnie)
    > demont/montaz ~80zl + tyle samo regeneracja w spec. firmie + ew.
    > czesci
    > ale dopiero po poniedzialku :] dlatego mam zamiar zrobic to sam

    Bez kanalu nie zrobisz. To nie polonez :-(

    J.

  • 12. Data: 2010-10-30 01:51:47
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    > Użytkownik "Waldek" <s...@n...cpam> napisał w
    >
    > Bez kanalu nie zrobisz. To nie polonez :-(

    No wiec wybrudzilem sie conieco, i jeszcze mnie zdrowo bola plecy
    a mam juz swoje lata ;)
    Jesli ktos jeszcze tego sam nie robil, to niech sie zastanowi czy warto za
    80zl
    ( wycena znajomego mechanika - demontaz/montaz )
    bo w escorcie 1,6V16 jest to czynnosc IMHO cholernie upierdliwa
    ze wzgledu na samo miejsce zamocowania rozrusznika a i czesto brak
    odpowiednich narzedzi.

    W kazdym badz razie, po szamotaniu sie ze srubami (i brakiem odpowiednich
    kluczy)
    wydarłem dziada - bez wykrecenia nie ma szans dostac sie do zaciskow
    wiec zadne zwieranie srub na krotko wlasciwie nie wchodzi w gre :((

    Przyczyna nie dzialania rozrusznika :
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df7b63af76a30bb2
    .html

    niestety "przy okazji" ulamalem kabeloczko kabla od alternatora
    ktory jest przykrecony do tej samej klemy rozrusznika co gruby + z baterii
    wiec jeszcze mialem dodatkowa zabawe zeby takie dorobic
    ale jedyny kawalek blachy miedzianej jakim moglem zadysponowac
    to (olsnienie) rozcieta i rozklepana rurka miedziana od c.o ;)

    Po wyjeciu i rozebraniu rozrusznika troche sie zdziwilem
    ze szczotki mozna wymienic tylko razem ze szczotkotrzymaczem :(
    - linki sa zgrzane na ostro.

    Poniewaz komutator byl w b.dobrym stanie i szczotki wlasciwie tez (14-lat)
    postanowilem spilowac ta utleniona i upalona linke
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ab8ac465627e3ec
    .html

    i dolutowalem z grubej ale stosunkowo miekkiej linki
    w kazdym razie ta tasma by sie nie utlenila i nie upalila tak szybko
    gdyby producent w "plecionce" zastosowal grubsze druciki a nie taka
    "perzyne".

    Nie bede juz wspominal ze ze 2 x spadly mi szczotki z komutatora
    a pol godziny szukalem sprezynki od jednej szczotki :))
    W kazdym razie poskladalem rozrusznik do kupy i zaczela sie ....
    CZARNA ROZPACZ bo za nic nie moglem rozrusznika wsadzic na swoje miejsce,
    jednak zdeterminowany postanowilem odkrecic jeden przewod hydrauliczny
    no i jakos bydle wlazlo.... potem gimnastyka z przykreceniem kabli.

    Coz, zostalo pare zlotych w kieszeni i BOL w plecach,
    no ale NAJWAZNIEJSZE ze mam autko na chodzie na Wszystkich Swietych.

    Pozdrawiam - i dziekuje za pomoc i wskazowki.

  • 13. Data: 2010-10-30 23:10:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Oct 2010 01:51:47 +0200, Waldek wrote:
> [...]
    >Jesli ktos jeszcze tego sam nie robil, to niech sie zastanowi czy warto za
    >80zl ( wycena znajomego mechanika - demontaz/montaz )

    Przeciez od poczatku pisalismy - stukac szczotka w celu dojechania do
    mechanika :-)

    >niestety "przy okazji" ulamalem kabeloczko kabla od alternatora
    >ale jedyny kawalek blachy miedzianej jakim moglem zadysponowac
    >to (olsnienie) rozcieta i rozklepana rurka miedziana od c.o ;)

    Nie wiem czy fachowo zrobiles - oczko to pryszcz, ale kabel zacisnac
    to trzeba miec narzedzia.

    >Po wyjeciu i rozebraniu rozrusznika troche sie zdziwilem
    >ze szczotki mozna wymienic tylko razem ze szczotkotrzymaczem :(
    >- linki sa zgrzane na ostro.

    Przemysl samochodowy lubi zgrzewanie, czemu sie nie dziwie.
    Ale na upartego mozna zamocowac inaczej.

    Na usprawiedliwienie przemyslu - wymiany szczotek nie przewiduje sie.
    Przynajmniej w scierce - sam bylem zaskoczony ile to potrafi wytrzymac
    :-)

> [...]
    >jednak zdeterminowany postanowilem odkrecic jeden przewod hydrauliczny
    >no i jakos bydle wlazlo.... potem gimnastyka z przykreceniem kabli.

    Poszukaj sobie starej dacii i wymontuj tam rozrusznik.
    Robota w sumie mila, prosta .. i jakze intelektualna na koncu :-)

    J.