    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozruch i ladowanie
    Date: Thu, 1 Mar 2018 12:43:20 +0100

    dyskusyjnych:1xc5d6oc0s48d$.1r8txqgu71g2w.dlg@40tude
    .net...
    Dnia Wed, 28 Feb 2018 22:01:37 GMT, PiteR napisał(a):

    >Nie użyłem słowa "reguluje" czy "stabilizuje". Użyłem słowa "pilnuje"
    >nie bez powodu. Po prostu alternator jest tak skonstruowany że w
    >sporym
    >zakresie prędkości obrotowej oddaje taki sam (w dobrym przybliżeniu)
    >prąd. To cecha konstrukcyjna a nie cecha układu regulacji.

    Niestety, ale to cecha ukladu regulacji.
    Ten utrzymuje te 14V.

    No chyba, ze obroty niskie, odbiornikow duzo, i na wszyskie ledwo
    starcza.

    >Ponadto, kiedy napięcie na ładowanym aku zbliża się do pożądanego,
    >prąd
    >ładowania ulega redukcji.

    Samoczynnej. Naladowany akumulator z 14V duzego pradu nie wezmie.

    >To cecha układu regulacji a nie cecha
    >konstrukcyjna maszyny. Te dwie cechy razem składają się na to co
    >nazwałem (na potrzeby odpowiedzi dla niefachowca) słowem "pilnuje".
    >Kto ma jakieś wąty może sobie obejrzeć charakterystyki.

    Tylko jak masz alternator "200A", ktory przy polowie obrotow
    maksymalnych potrafi dac ciagle 130A, to jaki jest prad ladowania ?

    J.