  • 251. Data: 2014-02-25 19:43:15
    Temat: Re: Rozpoczyna się rzeĽ
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 21 Feb 2014 12:53:03 +0100 "J.F" <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Masz jakas "krawedz zbocza" ?

    Wiele modułów GPS ma oprócz interfejsu komunikacyjnego (RS-232, SPI
    itp.) wyjście prostokąta 1Hz, który jest zsynchronizowany z odbieranym
    czasem.

  • 252. Data: 2014-02-25 20:00:18
    Temat: Re: Rozpoczyna się rzeź
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 21 Feb 2014 13:50:36 +0100 "J.F" <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Kamera w ramach samoobrony (hi hi - przyspieszona), albo zegar LED w
    >samochodzie - tak zeby na zdjeciach wychodzil ..

    Tia, własnej roboty, z sekundami co 800ms :-)

  • 253. Data: 2014-02-25 20:07:27
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 22 Feb 2014 16:48:20 +0100 Artur Maśląg <f...@p...com>
    napisał:

    >Szanse na to są raczej niewielkie, skoro każdy z nich ma własny
    >zegar atomowy (obecnie chyba rubidowe) i dodatkowo jest on
    >monitorowany przez stacje naziemne.

    Zwłaszcza że system ten ma też (a może przede wszystkim) znacznie
    poważniejsze zastosowania niż jakieś tam cywilne samochodziki i
    mandaciki...

  • 254. Data: 2014-02-25 20:21:24
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 23 Feb 2014 12:17:47 +0100 jerzu
    <t...@i...pl> napisał:

    >A ten zegar i ten sygnał to się do czegokolwiek nadaje?

    Kurde, następny niedowiarek.

    Sygnał - oczywiście, prawidłowo złapany, profesjonalnym odbiornikiem,
    prawidłowo umieszczoną i zbudowaną anteną jak najbardziej może być
    odbierany z bardzo dużą skutecznością.
    Nie mylić z budżetowo zrobionym przez małe chińskie rączki urządzeniem
    konsumenckim, umieszczonym w domu.

    Zegar - no kurwa, co za pytanie...
    http://en.wikipedia.org/wiki/DCF77#Accuracy

  • 255. Data: 2014-02-26 12:21:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Feb 2014, masti wrote:

    > polska sieć nie zapewnia stałości częstotliwości.
    > Zresztą zadna nie zapewnia bo były to zbyt duże koszty. np. niemiecka
    > zapewnia stałą ilość okresów w ciagu doby dzięki temu zegary chodzą
    > poprawnie a w polsce nie. Wiem bo mam taki synchronizowany siecią
    > energetyczną.

    To jeszcze zapewnij mu zasilanie bez "dodatków" w postaci zakłóceń.
    Nie jesteś sam z "nieodpornym" zegarem :P

    BTW: ktoś ma pod ręką adres strony, na której podawana jest aktualna
    (chwilowa) wartość częstotoliwości europejskiej sieci energetycznej?
    Wiem że jest, ale jakoś nie umiałem wylosować.
    W bonusie znalazłem wykres za 2011:
    http://www.pse-operator.pl/index.php?dzid=171&did=10
    53#r10_1

    pzdr, Gotfryd

  • 256. Data: 2014-02-26 12:41:49
    Temat: Re: Rozpoczyna si? rzeŸ
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    > To jeszcze zapewnij mu zasilanie bez "dodatków" w postaci zakłóceń.
    > Nie jesteś sam z "nieodpornym" zegarem :P
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1457909.html

    Jasne. Zajmujmy się dalej jakością chińskich budzików rozmawiając w
    kontekście możliwości realizacji rozwiązania profesjonalnego.

    To jest tak, jakby na podstawie żałosnej jakości i poziomu
    bezpieczeństwa chińskich samochodów wnioskować o jakości i poziomie
    bezpieczeństwa bolidów F1.

> [...]
    > (chwilowa) wartość częstotoliwości europejskiej sieci energetycznej?
    > Wiem że jest, ale jakoś nie umiałem wylosować.

    Dane historyczne wystarczą w zupełności, żeby stwierdzić, że
    maksymalna odchyłka wyniosła w ostatnich latach ok. 0.4%
    To jest dokładność wystarczająca do użycia do odcinkowego pomiaru
    prędkości tym bardziej, że zegary, bez względu na chwilowe odchyłki,
    będą chodzić współbieżnie. A to jest najważniejsze.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 257. Data: 2014-02-26 13:57:59
    Temat: Re: Rozpoczyna sie rzeY
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości > BTW:
> [...]
    > (chwilowa) wartość częstotoliwości europejskiej sieci energetycznej?
    > Wiem że jest, ale jakoś nie umiałem wylosować.
    http://www.pse-operator.pl/index.php?modul=8&id_rap=
    331 tutaj jest za styczeń 2014.

  • 258. Data: 2014-02-26 14:15:32
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 25 Feb 2014 17:21:07 +0100 John Kołalsky <j...@k...invalid>
    napisał:

    >5 zdań przeczytałeś

    Może daj już sobie spokój. Naprawdę gówno wiesz o GPS a się rzucasz.
    Uzupełnij swoją wiedzę, poczytaj jak to działa, to wtedy będziesz mógł
    coś na ten temat powiedzieć (i stwierdzisz że twoje poprzednie
    wypowiedzi to komplente bzdury). Na razie wylałeś na grupę swoje
    bzdurne domysły i ośmieszasz się awanturując, kiedy ktoś ci mówi że to
    nie jest tak jak myślałeś.

  • 259. Data: 2014-02-26 14:19:00
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 26 lutego 2014 13:57:59 UTC+1 użytkownik Jan Koval napisał:
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości >
    BTW: ktoś ma pod ręką adres strony, na której podawana jest aktualna

> [...]

    Nie zawracajcie sobie głowy z synchronizacją siecią energetyczną. Żeby była
    najstabilniejsza to się nie nadaje do synchronizacji. Do synchronizacji może być
    użyty sygnał w którym jednoznacznie jest określony jakiś punkt będący punktem
    synchronizacji. Sygnał synchronizujący musi mieć jednoznacznie określony początek i
    koniec informacji. Jak by w sieci energetycznej dało się co określony czas opuścić
    jeden okres to by dało się nią synchronizować. Ale nie da się opuścić.

  • 260. Data: 2014-02-26 16:44:55
    Temat: Re: Rozpoczyna sie rzez
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-02-21 16:11, J.F pisze:

    > raczej mniej spala.
    >
    > Ale nie chodzi o to aby sie oburzyli na platna autostrade i pojechali inna droga,
    tylko zeby sie oburzyli na brak autostrady i wcale nie pojechali.
    > Nie spalili paliwa, nie zaplacili podatku - i wtedy sie dowiesz czy autostrada jest
    deficytowa ...

    Ale to jest kompletnie sztuczne porównanie, bo abstrahujące od rzeczywistego
    dylematu.
    Mógłbys np. rozważać opłacalność, bo ja wiem, budowania młynów wodnych. Jeśli
    postawisz kwestię następująco:
    "albo jest młyn wodny i mamy chleb, albo ni ma młyna i ni ma chleba, niczego ni ma" -
    to jasne że młyn się opłaca.
    Tyle że prawdziwy dylemat jest inny: czy lepiej zainwestować w młyn wodny, czy np.
    jakiś inny?

    Analogicznie: czy limitowane środki lepiej zainwestować w autostradę, czy np.
    wyremontować istniejące drogi?
    Co dałoby lepszy skutek dla budżetu, uwzględniając wszelkie koszty oraz zyski,
    bezpośrednie i pośrednie?
    Tego pewnie tak naprawdę nikt nie wie. Ale myślę, że jeśli ograniczyć się wyłącznie
    do perspektywy
    budżetu państwa, to wybór autostrady w wielu miejscach jest czystą stratą...