  • 231. Data: 2014-02-24 21:09:39
    Temat: Re: Rozpoczyna się rzeź
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-24 18:11, k...@g...com pisze:
    > W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 08:57:58 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:
    (...)

    > Weź się odpierdol.

    He, he - od czego? Od Twoich poronionych pomysłów może? Bo wiesz, jak
    patrzę na to z technicznego i ekonomicznego punktu widzenia.

    > Dałem czystą informację bez żadnego komentarza.

    Raczej głupi komentarz do co prawda ironicznych, ale merytorycznych
    uwaga na temat pomiaru czasu.

    > To wiejskie głupi udające ekspertów rozpoczęły idiotyczną dyskusję o wiarygodności
    pomiaru czasu.

    Masz rację, najlepiej to synchronizować z jednym źródłem za pomocą
    kabla, który został przecięty/ukradziony przez wioskowych głupków...

  • 232. Data: 2014-02-24 21:26:48
    Temat: Re: Rozpoczyna sie rzez
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > by być dokładnym wypowiedz była taka:
    > "Tylko facet, który nie ma prawa jazdy, może wydawać pieniądze na
    > fotoradary, a nie na drogi"

    "takie pieniadze", czyli jakie ?

    > PO może bronić Tuska, ze krytykował stawianie fotoradarów bez budowania
    > dróg. Z fotoradarami na nowych drogach premier nie ma problemu ;)

    Na nowych , no i... na starych :)

  • 233. Data: 2014-02-24 22:11:11
    Temat: Re: Rozpoczyna si? rzeŸ
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Feb 2014 21:00:58 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > Przed chwilą to wymyśliłeś sobie taki błąd na godzinę, a nie na dobę.

    Hola, to byl tylko przyklad, ze o ile suszarce wystarczy 2%, to w
    takim odcinkowym 0.1% moze byc za malo.
    I sam pisalem ze kwarce sa dokladniejsze, ale to i tak sie rozjedzie
    bez synchronizacji.

    > W sumie to i tak nieistotne, skoro mamy to synchronizować z zewnętrznym
    > źródłem czasu, którym jest zegar atomowy.

    Pod warunkiem ze dostatecznie czesto ta synchronizacja bedzie.
    Bo przy kiepskim kwarcu raz na dobe moze byc za rzadko.

    A co za tym idzie, wypadaloby w sofcie sprawdzac jak dawno
    synchronizacja byla, po dluzszej przerwie zaprzestac pracy, po
    krotszej sprawdzac o ile zegar sie pomylil, i jesli za duzo - wysylac
    uniewaznienia mandatow :-)

    > Poszukaj sobie choćby w katalogach Microchip-a coś o rodzinie PIC24F.

    Czyli nie wiesz, i trzeba sie doszukac, co powyzej napisalem.

    > Błąd RTC poniżej 3 sekund na miesiąc po kalibracji z zewnętrznym
    > oscylatorem kwarcowym. Zamawiasz układ, który to zapewnia.

    Tzn juz skalibrowany, czy wymaga kalibracji ?

    > To nie mieszaj do tego Anacrona i debilizmów sam nie wypisuj.

    > Urządzenie powinno zaprzestać dokonywania pomiarów (z automatu) ze
    > stosowną informacją i tyle.

    Dobrze mowisz, a wiec czekamy az minister zapisze to w odpowiednim
    rozporzadzeniu :-)

    J.

  • 234. Data: 2014-02-24 22:11:47
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 21:09:39 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:

> [...]
    >

    > Masz rację, najlepiej to synchronizować z jednym źródłem za pomocą
    >
    > kabla, który został przecięty/ukradziony przez wioskowych głupków...

    Masz rację. Nie kłócę się z idiotami bo jesteście w większości i zwyczajnie nie mam
    szans.

  • 235. Data: 2014-02-24 22:14:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Feb 2014 20:21:21 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F,
    >
    > Ale jakie to ma znaczenie? Kwarc służy do utrzymywania krótkookresowej
    > stabilności. Jaki problem uznać, że jeśli w ciągu dwóch godzin nie
    > nastąpiła aktualizacja z GPS lub DCF, to jest to stan awarii?

    Zaden, ale trzeba to zrobic.

    > Ileż termostatowany kwarc Ci się w ciągu tych dwóch godzin rozjedzie?

    A termostat atest na prace w -30 ma ? :-P

    J.

  • 236. Data: 2014-02-24 23:33:28
    Temat: Re: Re: Rozpoczyna się rzeź
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Feb 2014, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Bo się da. To, że używamy go do nawigacji samochodowej nie czyni go idealnym
    > systemem go pomiaru czasu.

    Przepraszam że ironia była za głęboko ukryta.
    Ale przesłanie było oczywiste: przy TAKIM rozjeździe czasu, GPSa po
    prostu nie ma.
    Nie działa.

    Nie wiem, albo w szkołach za cicho o tym mówią, że prędkość światła jest
    prawie dokładnie milion razy większa od prędkości dźwięku, albo nie
    tłumaczą orgaloneptycznie (tak, coby raz na dłuższy czas sobie zakodować)
    ile to jest *MILION*.

    > Nie mówię, że to nie działa

    Przy sekundzie? NIE DZIAŁA.
    Trafisz w Księżyc zamiast w ulicę Poznaniu.
    I to nie jest żadna przesada, tylko właśnie ta skala (do Księżyca
    mamy coś 0,6s sekundy światła).
    Na tym polega pic.
    Zakładając pi razy oko, że do osiągnięcia 50m rozdzielczości potrzebna
    jest znajomość odległości do satelitów poniżej 30m (bo dochodzą kąty,
    z natury rzeczy zwiększające błąd w porównaniu do idealnego pomiaru
    "na wprost" i błędy pomiarów właśnie), tudzież wiedząc iż prędkość
    światła to jest prawie 300 000 000 m/s możesz sobie oszacować
    dokładność czasu potrzebnego, aby GPS działał.
    Wyszło Ci może 1/10 mikrosekundy, albo jak kto woli 100 nanonekund?
    "Jako tako", wcale nie rewelacyjnie.
    Akceptowalnie (5m) wychodzi przy 10 nanosekundach.
    Tyle.

    Pozostaje sprawa zakodowania "prawdziwego" zegara, bo tak
    bardzo teoretycznie, konieczne jest zsynchronizowanie zegarków
    satelitów wyłącznie "ze sobą" (gwoli ścisłości, skoro oba
    fotoradary mają korzystać z GPSa, to ewentualny rozjazd
    zegara GPS wobec czasu ziemskiego byłby również bez znaczenia,
    tak dla ustalenia uwagi).
    Przy koszcie koniecznosci nanosekundowego zsynchronizowania zegarków
    wszystkich satelitów koszt zsynchronizowania ich ze wzorcem na Ziemi
    jest wręcz ujemny :> (prościej jest synchronizować do "stabilnego
    wzorca", z uwzględnieniem efektów relatywistycznych rzecz jasna,
    niż 24 zegary luzem ze sobą, z tymi efektami również oczywiście).

    > tylko, że nie daje żadnej pewności.

    Daje gwarancję.
    Jedyna realna możliwość błędu, to celowe wprowadzenie fałszywej
    informacji.
    I wtedy oczywiscie GPS *też* nie działa :> (bo pokazuje bzdury,
    co może być celem tego fałszowania).
    Pic w tym, że o ile takie zafałszowanie może być skuteczne np.
    przy ulubionej wersji "piraci na morzu" (i można statek posłać
    na podwodne skały), o tyle z samochodu weryfikacja online (widok
    fizycznego skrzyzowania w miejscu, w którym wg mapki jest skrzyżowanie)
    takie działanie wyklucza.
    Wojskowi w USA musieliby wpaść na pomysł "a to zrobimy światowi
    numer, puścimy hejnał Mariacki z magnetofonu" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 237. Data: 2014-02-24 23:44:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Zaden, ale trzeba to zrobic.
    > A termostat atest na prace w -30 ma ? :-P

    Wierzysz w to, że przy -30 będzie problem przekraczania prędkości?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 238. Data: 2014-02-24 23:48:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 24 Feb 2014 23:44:56 +0100 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz napisał:

    > Wierzysz w to, że przy -30 będzie problem przekraczania prędkości?

    to nie ma znaczenia. Znaczenie ma atest.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 239. Data: 2014-02-25 08:00:09
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-24 22:11, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 24 Feb 2014 21:00:58 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > Pod warunkiem ze dostatecznie czesto ta synchronizacja bedzie.
    > Bo przy kiepskim kwarcu raz na dobe moze byc za rzadko.

    Podałem Ci wyliczenia, więc przestań bredzić o synchronizacji
    raz na dobę "może być za rzadko".

    > Czyli nie wiesz, i trzeba sie doszukac, co powyzej napisalem.

    Nie, to Ty nie wiesz i bredzisz coś od rzeczy. Napisałem byś sobie
    poszukał, ponieważ nie uwierzysz w to co piszę, szczególnie z głowy.
    Przy opracowywaniu taki układ bierze się praktycznie z półki (
    z katalogu/doświadczenia) i nie robi się tego na pms-ie z pamięci.

    Po co?

  • 240. Data: 2014-02-25 08:03:05
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-24 22:11, k...@g...com pisze:
    (...)
    > Masz rację. Nie kłócę się z idiotami bo jesteście w większości i zwyczajnie nie mam
    szans.

    Techniczna polemika (z elementami ironii) z Twoimi bredniami to
    kłócenie się?

    LOL