  • 1. Data: 2011-10-27 10:25:59
    Temat: Różny DOT opon.
    Od: "Janko Walski" <k...@o...pl>

    Witam.
    Oponiarz zalozyl mi wczoraj na felgi komplet opon zimowych. Niestety dwie z
    nich ktore da sie zalozyc na lewą strone auta(przod tyl) maja dot 4611 a
    dwie z nich na prawą strone 4210. Cala reszta paramatrow opon jest taka
    sama. Jechac i zawracac mu glowe aby przelozyl tak by ten sam DOT byl na
    jednej osi czy moze tak zostac?
    Pozdrawiam
    JK

  • 2. Data: 2011-10-27 10:28:58
    Temat: Re: Różny DOT opon.
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > Jechac i zawracac mu glowe aby przelozyl tak by ten sam
    > DOT byl na jednej osi czy moze tak zostac?

    Jeśli to opony kierunkowe to nawet nie da się tak zamienić
    :-). Ale MZ nie daj się zwariować, to rok różnicy a nie 3
    czy 4... Rozumiem że wszystkie opony są nieużywane?

  • 3. Data: 2011-10-27 10:33:56
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-27 10:25, Janko Walski pisze:
> [...]
    glowe aby przelozyl tak by ten sam DOT byl na jednej osi czy moze tak zostac?

    Większość twierdzi że do dwóch-trzech lat nie ma to znaczenia, ale... raz miałem
    własnie tak jak ty różne roczniki tej samej opony (nieuzywane oczywiście) i auto
    ściągało bardzo wyraźnie w jedną stronę. Po zamianie przodu lewa-prawa - w drugą!
    A po założeniu symetrycznie względem osi pojazdu, ściągać przestało...

    Tylko że u mnie się tak dało, bo te opony nie miały określonej strony montażu

  • 4. Data: 2011-10-27 11:26:19
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Jakub Witkowski

> [...]
    > pojazdu, ściągać przestało...
    >
    > Tylko że u mnie się tak dało, bo te opony nie miały określonej strony

    Jakie to były opony?

  • 5. Data: 2011-10-27 11:29:50
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Robert_J" datowanym 27 października 2011 (10:28:58) napisano:

    > Jeśli to opony kierunkowe to nawet nie da się tak zamienić
    > :-).

    Ale pomyślałeś o tym że można zdjąć tą oponę z felgi i założyć z
    drugiej strony tej samej felgi i wtedy będzie się obracała w drugą
    stronę?

    --
    Javelin
    Kraków

  • 6. Data: 2011-10-27 12:12:38
    Od: "Janko Walski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Javelin" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Ale pomyślałeś o tym że można zdjąć tą oponę z felgi i założyć z
    >drugiej strony tej samej felgi i wtedy będzie się obracała w drugą

    Stad moje pytanie. Jechac do gumiarza aby dwie przelozyl na druga strone na
    feldze, czy dac spokoj?

  • 7. Data: 2011-10-27 12:13:07
    Od: "Janko Walski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    begin Jakub Witkowski

> [...]
    > pojazdu, ściągać przestało...
    >
    > Tylko że u mnie się tak dało, bo te opony nie miały określonej strony

    Continental wintercontact ts830

  • 8. Data: 2011-10-27 12:24:18
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Janko Walski

    > Continental wintercontact ts830

    Ogarniasz wątkowanie w usenecie?

  • 9. Data: 2011-10-27 12:25:59
    Od: "Janko Walski" <k...@o...pl>

    >Ogarniasz wątkowanie w usenecie?

    Srednio, cały czas sie ucze. Przepraszam

  • 10. Data: 2011-10-27 14:43:30
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-10-27 11:26, to pisze:
    > begin Jakub Witkowski

    > Jakie to były opony?

    Dayton D100. Dwie z tego samego rocznika, jedna starsza o rok, a trzecia o dwa lata.
    Niby jeden typ, były w trzeciorzędnych detalach jakby forma ciut rózna. Obwód różnił
    się o 7 mm.