  • 21. Data: 2011-10-26 15:14:09
    Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
    Od: wide open <s...@g...com>

    On 10/26/2011 06:32 AM, marider wrote:

    > Troche ich jest, lacznie z airboxem czy ekologia z "kalafiorni" :)

    w temacie, Amerykany moga byc wyposarzone w katalizatory. Po 2007, to
    juz chyba obowiazek.

    > Komputer tj. ECU. Amerykanskie motocykle sa obciete (tzn. nie maja
    > pelnej mocy jak ich europejskie odpowiedniki ale w ogloszeniach co drugi
    > sciagniety z USA "dzwon po salcie" ma 200KM i wiecej hehehehe.. ).
    > Poczytaj o ecu-reflash'ach :)

    Wiekszosc ludzi ktoryh znam i tak instaluje PCIII na wejsciu. Co do
    ograniczen mocy - masz jakies przykladowe liczby albo linki?

    A.

  • 22. Data: 2011-10-26 15:16:28
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-10-26 11:52, AZ pisze:

    > A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
    > szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.

    A gdzie swiatlo postojowe ?

    > Tam to chyba jest inna konstrukcja tego, nie wiem czy to czasem nie jest
    > zarowka 21/5W, jezeli tak to wystarczy odciac kabelek.

    j.w. Kierunki w USA robia za postojowki.

    > Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce
    > jest zabronione, zawsze mozna zdjac.

    Zolte sa ok i nawet kiedys byly u nas obowiazkowe. Problemem sa czerwone
    odblaski boczne na tyle motocykla.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 23. Data: 2011-10-26 15:48:12
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>

    Dnia 26 - 10 - 2011 (środa) o godzinie 11:43, Yogi(n) napisał(a):

    > Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiające
    > przejście przeglądu w Polsce?

    Mam wersję z USA. O symetryczną lampę nikt się nigdy mnie nie czepiał,
    miałem natomiast raz problemy na przeglądzie z powodu świecących kierunków
    i braku światła postojowego. Kierunkowskazy rozłączyłem (5 minut roboty),
    motocykl przestał rzucać się w oczy, że "nieeuropejski" i na następnych
    przeglądach nie było już żadnych problemów. Postojowego nie mam do dziś -
    ale w końcu moto nie jest od stania tylko od jeżdżenia ;-)

    --
    Yorick
    LS 650

  • 24. Data: 2011-10-26 17:36:03
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "duddits"
    Pewnie tak, ale ... to że świecą światłem ciągłym gdy nie są włączone
    nie jest niezgodne z polskim prawem.

    Tak???

    Ja w każdym razie w stosownym Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury ("w
    sprawie warunków technicznych
    pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem
    informacji, która by tego nie dopuszczała.

    Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy
    oswietlenia samochodowego
    Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko jest
    paragraf...

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 25. Data: 2011-10-26 17:46:59
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
    > Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,
    > uniemożliwiające przejście przeglądu w Polsce?
    > - Lampa przednia świecąca symetrycznie - wystarczy wymienić lampę, a
    > może sam kolimator/odbłyśnik?
    > - Kierunki świecące się cały czas - wystarczy odłączyć kabelek lub
    > zaizolować styk?
    > - Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy
    > się mylę?)
    > Co jeszcze? Jakieś inne elementy o których nie wiem, tj. obecność lub
    > brak czegoś co jest w Polsce wymagane?

    Ja latem sprowadziłem moto z USA i:

    1. Nie mam żadnych kierunków świecących na stałe.
    2. Kierunki z tyłu były zamontowane inaczej niż w wersji EU( EU ma w
    zadupku, USA miał na stelarzu od tablicy rejestracyjnej - już kupiłem i
    zamontowałem te w zadupu bo badziewnie to wyglądało)
    2. Mam z przodu oddzielną lampe pozycyją.
    3. Co do asymetryczności świateł to się nie wypowiadam bo nikt nigdy na
    to uwagi nie zwraca a już na pewno nie diagności i policja.

    Wszystkie auta i moto mam z USA i nigdy, ale to przenigdy nie było z
    tego powodu żadnych nieprzyjemności a auta zawsze mam ze świecącymi na
    stałe kierunkami z przodu.

    4. Licznik jesli elektroniczny to zawsze się da przestawić - u mnie się
    dało włącznie z licznikami przebiegu, temperatury i spalania.

    5. Mam dodatkowe odblaski na lagach, mi nie przeszkadza a może poprawia
    bezpieczeństwo...

    6. Jest prawdopodobne, że nie ma immbilisera.

    7. Marider napisał o zmiejszonej mocy. Może, ale nie musi być prawda.
    Jesl moc mniejsza to jeszcze zalezy jak to jest osiągnięte. U mnie jest
    to kwestia oprogramowania ECU(jakieś 15KM). Zimową porą zamierzam
    wymienić auspuff, zrobić reflash i zarazem dostroić do nowego wydechu.

    Wszystko to w odniesieniu do nowego motocykla, jak w starszych to nie
    wiem. Jeśli rozważasz sprowadzanie moto z USA to domyślam się, że w
    miarę nowy bo starszych się nie opłaca sprowadzać z uwagi na koszty
    stałe. Jakby co to pytaj.

    --
    _______
    Songoku

  • 26. Data: 2011-10-26 17:56:13
    Od: duddits <p...@R...tv>

    W dniu 2011-10-26 19:36, Tytus z domQ pisze:
    > Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy
    > oswietlenia samochodowego
    > Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko
    > jest paragraf...

    Wiem, rozumiem. Mógłbyś zacytować stosowny fragment? Ten o barwach
    świateł znam, tylko nie mam pewności czy kierunkowskazy się pod to łapią
    (coś mnie uparcie mówi, że nie - chciałbym się tego wrażenia pozbyć :)).

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach

  • 27. Data: 2011-10-26 18:35:28
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
    > Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,
    > uniemożliwiające przejście przeglądu w Polsce?

    Przypomniało mi się, że Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które
    mają dopuszczać do ruchu pojazdy z kierownicą po drugiej stronie.
    Czy jednocześnie nie usunięto innych (bzdurnych) zapisów? Na przykład
    konieczność posiadania światła przeciwmgielnego, albo jakichś innych
    zapisów, które u nas się stosuje a w innych krajach nie?

  • 28. Data: 2011-10-26 18:36:42
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 13:20:58 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud"
    >
    > Gdzie?

    W rozporządzeniu.

    >Ostatni raz jak tam zaglądałem, była tylko informacja, że nie
    > może być świateł czerwonych z przodu, a białych z tyłu pojazdu
    > (z wyjątkiem światła cofania). Coś się od tego czasu zmieniło?

    No to widać że nie do końca zaglądałeś lub przegladałeś dokument o
    niepełnej tresci. Jest określone wszystko. Barwa, ilość i umiejscowienie.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 29. Data: 2011-10-26 18:37:35
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 14:17:16 +0200, Glub napisał(a):

    > przodu
    >

    > To sie przypadkiem obrys nie nazywa?

    Światła obrysowe przednie mają być barwy białej.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 30. Data: 2011-10-26 18:48:59
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 19:56:13 +0200, duddits napisał(a):

    > Wiem, rozumiem. Mógłbyś zacytować stosowny fragment? Ten o barwach
    > świateł znam, tylko nie mam pewności czy kierunkowskazy się pod to łapią
    > (coś mnie uparcie mówi, że nie - chciałbym się tego wrażenia pozbyć :)).

    Jest napisane o włączaniu i wyłączaniu i że powinny migać z określoną
    częstotliwością. I to uważam wystarczy.

    0262
    W tabeli na końcu.

    --