  • 1. Data: 2010-10-08 09:35:19
    Temat: Różnica w obrazie na TV panoramicznym 16:9 orar CRT 4:3
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześc.
    Powiedzcie mi jak to jest z nadawanym obrazem w TV i oglądamyn na
    telewizorze o proporcjach 4:3 oraz 16:9.
    Ogladam sobie np TVN24 na LCD (16:9) i na dole oraz u góry obrazu mam
    pasy czarne. Na TV CRT (4:3) jest to samo. Jedyna róznica ze na LCD
    obraz jest rozciągnięty (od lewj do prawej) natomiast w CRT tak jakby
    był ściśniety z tych stron?
    Czy odbiorniki nie rozróżniaja jakoś formatu obrazu? W LCD mam
    ustawione proporcje na AUTO.
    Pytam o to bo zastanawiam się nad sensem telewizorów panoramicznych.

    A zdziwiłem sie jak włączyłem to samo z satelity. Ten sam program
    został wyświetlony na TV w całym ekranie bez pasów czarnych.

  • 2. Data: 2010-10-08 22:22:36
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-08 11:35 slawek7 napisał(a):

> [...]
    > ustawione proporcje na AUTO.
    > Pytam o to bo zastanawiam się nad sensem telewizorów panoramicznych.

    Pokręć ustawieniami tego telewizora panoramicznego. Nawet w prostym
    Samsungu mam do wyboru kilka opcji: obraz w proporcjach oryginalnych,
    rozciągnięty w poziomie, powiększony proporcjonalnie, auto (przy czym
    często tryb auto nie działa poprawnie). W niektórych TV dochodzi do tego
    jeszcze tryb 14:9 jako sensowny kompromis pomiędzy rozciągnięciem a
    przycięciem obrazu.

    Sens telewizorów panoramicznych oczywiście pojawia się dopiero przy
    źródle obrazu panoramicznego. Czyli zamiast TVN24 włączamy TVN HD albo
    puszczamy film z płyty DVD.

    A tak w ogóle to:
    -> pl.rec.kino-domowe

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2010-10-09 18:18:50
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Czesc Slawku!

    On Fri, 8 Oct 2010, slawek7 wrote:

    | A zdziwiłem sie jak włączyłem to samo z satelity. Ten sam program
    | został wyświetlony na TV w całym ekranie bez pasów czarnych.

    No i co, widze, ze chyba zlapales wreszcie tego HB?

    Gdybys chcial wybrac najlepsze miejsce do ustawienia anteny to
    jest to swietny okres - 12 pazdziernika slonce bedzie sie poruszalo
    po linii satelitow stacjonarnych:
    [Dwa razy rocznie - czyli talerz w trudnych warunkach]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/2x_rocznie/wst
    ep.html

    Jutro (10.10.10) w Szczecinie o 12:56, bedzie tylko 0,8 st powyzej HB.
    Podobnie z Astra 19.2E, ale o 12:10:
    [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/czasaz.html

    [Panel Słoneczno-Satelitarny]
    [Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]
    [Analemma - Roczna wędrówka słońca po nieboskłonie]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/az/pps.html

    O pasach to koledzy na pl.rec.telewizja:
    http://groups.google.com/group/pl.rec.telewizja/topi
    cs

    sporo dyskutowali:
    http://groups.google.com/group/pl.rec.telewizja/sear
    ch?&q=pasy&

    Pzd.J.P.

  • 4. Data: 2010-10-09 18:28:59
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Sat, 9 Oct 2010, Jerzy Pastusiak wrote:

    > Czesc Slawku!

    aha , ten kalkulator ksiezyca co Ci obiecalem na pl.sci.fizyka
    , to napisze , ale chyba pozniej

    teraz robie cos fajnego , ale po angielsku

  • 5. Data: 2010-10-10 10:14:35
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Dzięki Wam za pomoc z tą anteną. dożo sie nauczyłem dzięki temu o
    astronomii.

  • 6. Data: 2010-10-13 20:00:14
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Czy odbiorniki nie rozróżniaja jakoś formatu obrazu? W LCD mam
    >ustawione proporcje na AUTO.

    W plazmie Panasonica nie ma takich problemow, w trybie AUTO nie ma czarnych
    pasow. Widzialem w samsungach i LG, ze gorzej radza sobie ze skalowaniem
    obrazu.