  • Data: 2017-12-30 14:17:37
    Temat: Re: Rozlutownica potrzebna
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30-12-2017 o 10:59, Irokez pisze:

    > Problemem oprócz wspomnianych filców były padające pompki.
    > Stąd zadałem pytanie jak się ma ten np ZD-8915 do DIC'a bo jak mi padnie
    > znowu pompka to się będę zastanawiał gdzie te 3 stówki włożyć.

    W chwili obecnej, gdy wiem jak poprawić producenta (bezinwazyjnie da się
    to zrobić - nie tracisz gwarancji), mógłbym zaryzykować i polecić
    ZD-8915. Spiralę miedzianą da się nasunąć na rurkę bez rozkręcania
    pistoletu. Zastrzegam, że póki co jedynie testy robiłem jedynie.

    Tyle tylko, że od pistoletu odchodzą dwa przewody, co może irytować. To
    jednak rozwiązałem umieszczając stację na półce nad stołem i po prawej
    stronie względem pistoletu (wariant dla praworęcznych). Wtedy przewody
    zwisają nie przeszkadzając w niczym.

    Odnośnie filców - stań się samowystarczalny. Kup sobie arkusz filcu +
    wykrojnik lub nawet skalpelem wycinaj względem wzorca. Akurat do 8915
    można je dostać, choć pewnie znikną.

    Podpowiem też, że warto zaopatrzyć się w zapasowe końcówki w różnych
    rozmiarach. W standardzie masz tylko 3 w różnych rozmiarach. U nas może
    być z nimi problem. Ale na eBayu dostaniesz ile chcesz za ok 5$ za 10
    szt. Może się zdarzyć, że jakaś ostra krawędź naruszy dyszę. Ona jest
    chyba miedziana pokryta czymś.

    > Dokupiłem prostą stację na gorące powietrze typu 858D z
    > grzałką w rączce i daje spokojnie rady a kosztuje grosze.

    I tu dodam swoje 3 grosze. Zależało mi na kompaktowych wymiarach
    urządzeń. Nabyłem kiedyś model ZHAOXIN 898D. To jest w zasadzie to samo
    co masz plus lutownica w jednym. Wymiar prawie ten sam.

    Wykonanie takie se, nie jest źle. Z kolby lubi wypadać zabezpieczenie
    kabla przed przełamywaniem. Dobrze jest dać kapkę kleju typu super glue
    - jego zaletą jest łatwość zerwania w razie konieczności.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek