  • 31. Data: 2009-08-19 21:49:22
    Temat: Re: Rozgałęźnik TV o najmniejszym tłumieniu.
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Aug 19, 12:05 am, "kola" <k...@o...eu> wrote:
    > Zapytuję, bo była  ekipa z kablówki  i mówili, że mają takie dzielniki
    > pasywne o tłumieniu 2,6 dB.

    Moze chodzilo, ze on ma
    a) EXTRA tlumienie 2.6dB (na zasadzie, ze podzielenie sygnalu na pol
    jest oczywiste, ale od tego jeszcze 2.6dB w dol na straty, czyli w
    sumie 5.6dB)
    b) nie jest to rozdzielacz, a odgaleznik, czyli nie dzieli po rowno,
    wtedy 2.6dB na wprost jest mozliwe (ale odnoga dostanie odpowiednio
    mniej).

    Marek

  • 32. Data: 2009-08-19 21:51:25
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Aug 19, 8:31 pm, "nenik" <n...@o...pl> wrote:

    > twoje podejscie jest takie , mam akumulator np. 3V , podlacze przez rozdzielacz
    > dwie diody led , jedna dioda bedzie swiecic normalnie a jak podlacze druga diode
    > to ta pierwsza bedzie swiecic o polowe slabiej , a gdzie sie podziala wydajnosc
    > pradowa akumulatora

    Jego podejscie jest takie, ze jak idzie 1W w kabel i dzielone jest na
    2 to ni cholery w sumie nie wyjdzie wiecej niz 1W.
    Doucz sie jak sie zachowuje siec z elementami o dopasowanej
    impedancji.

    Marek

  • 33. Data: 2009-08-20 07:43:30
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > ile dB ma tłumienie połączenia kabla z kablówki 50 om do wejscie TV 75 om.
    > Bo tak jest chyba we wszystkich kablówkach.

    Np. w jakiej? ;-) Nie widziałem jeszcze instalacji TVK innej niż 75 ohm, a
    bawię się tym od 18 lat....

  • 34. Data: 2009-08-20 07:45:59
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > na stronach polski producent podaje od 1.8 w gore dla kablowki
    > dla zastosowan domowych 2,3

    Perpetuum mobile czy cuś...? Chciałbym umieć podzielić np. 1 na trzy części
    po 0,5... Ale takie przypadki się zdarzają, nasz rząd tak umie ;-)))

  • 35. Data: 2009-08-20 07:52:00
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > b) nie jest to rozdzielacz, a odgaleznik, czyli nie dzieli po rowno,
    > wtedy 2.6dB na wprost jest mozliwe (ale odnoga dostanie odpowiednio
    > mniej).

    I to jest (zakładając uczciwość monterów) najbardziej prawdopodobne :-).
    Rozgałęźnik R-TV Telmoru ma taki układ, 2 dB na wyjściu TV i 7 dB na wyjściu
    R. Tylko że na R nie jest pełne pasmo...

  • 36. Data: 2009-08-20 09:27:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Thursday, August 20, 2009, 9:45:59 AM, you wrote:

    > Perpetuum mobile czy cuś...? Chciałbym umieć podzielić np. 1 na trzy części
    > po 0,5... Ale takie przypadki się zdarzają, nasz rząd tak umie ;-)))

    Wojsko umie lepiej - w warunkach bojowych wartość cosinusa może
    wynieść 2, a przy ciężkim ostrzale nawet 2.5 ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 37. Data: 2009-08-20 11:27:54
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Wojsko umie lepiej - w warunkach bojowych wartość cosinusa może
    > wynieść 2, a przy ciężkim ostrzale nawet 2.5 ;)

    Pomijając już wojsko, to co w tym dziwnego, że cosinus może mieć wartość 2?

  • 38. Data: 2009-08-20 11:37:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbych,

    Thursday, August 20, 2009, 1:27:54 PM, you wrote:

    > Pomijając już wojsko, to co w tym dziwnego, że cosinus może mieć wartość 2?

    W szkole byłeś prymasem?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 39. Data: 2009-08-20 11:58:00
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > W szkole byłeś prymasem?

    Raczej skończył ją na etapie wyższym niż LO humanistyczny :). Cosinus
    wartości zespolonej może przybrać taką liczbe.

  • 40. Data: 2009-08-20 12:14:44
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Raczej skończył ją na etapie wyższym niż LO humanistyczny :). Cosinus
    > wartości zespolonej może przybrać taką liczbe.

    Czyli dwa cosinusy :)

    4343 (20090817) __________