  • 21. Data: 2009-08-19 14:22:24
    Temat: Re: Rozgałęźnik TV o najmniejszym tłumieniu.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h6grpl$u1t$1@news.onet.pl...

    > Wzmacniacze serii ERA czy MAR - lub odpowiednik MSA mają zdaje
    > się wejście 50 Ohm.

    Ok, moze maja, ale co jest w srodku ?

    J.

  • 22. Data: 2009-08-19 15:07:07
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ok, moze maja, ale co jest w srodku ?

    Dwa tranzystorki w układzie Darlingtona i kilka rezystorów - wszystko w
    technologii monolitycznej.

    MD

  • 23. Data: 2009-08-19 17:59:40
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    Wszystko jasne. Chodziło o rozdzielacz rezystorowy. Ale niech ktos mi powie
    ile dB ma tłumienie połączenia kabla z kablówki 50 om do wejscie TV 75 om.
    Bo tak jest chyba we wszystkich kablówkach. Wspólczynnik fali stojącej (
    SWR ) wynosi 1,5.

  • 24. Data: 2009-08-19 18:31:57
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > Zapytuję, bo była ekipa z kablówki i mówili, że mają takie dzielniki
    > pasywne o tłumieniu 2,6 dB. To chyba byli z firmy CB gdzie u nich antena
    > 1/2 lambda ma zysk 10dB.

    na stronach polski producent podaje od 1.8 w gore dla kablowki
    dla zastosowan domowych 2,3

    > Sygnał gdy jest podzielony na 2 , to musi być o połowę słabszy, czyli o
    > 3dB. I nie moze byc mowy "około". Moze być jedynie tłumienie większe niz
    > 3dB, bo te 3dB to jest tłumienie teoretyczne. Nigdy nie może być niższe niż
    > 3 dB.

    twoje podejscie jest takie , mam akumulator np. 3V , podlacze przez rozdzielacz
    dwie diody led , jedna dioda bedzie swiecic normalnie a jak podlacze druga diode
    to ta pierwsza bedzie swiecic o polowe slabiej , a gdzie sie podziala wydajnosc
    pradowa akumulatora

  • 25. Data: 2009-08-19 19:03:21
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    nenik pisze:

> [...]
    > to ta pierwsza bedzie swiecic o polowe slabiej , a gdzie sie podziala wydajnosc

    We wrześniu wróć do szkoły naucz się co to jest logarytm i wylicz sobie
    ile to jest 10*Log(0,5).

    MD

  • 26. Data: 2009-08-19 19:03:41
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "nenik" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    (ciap)

> [...]
    diode
    > to ta pierwsza bedzie swiecic o polowe slabiej , a gdzie sie podziala

    Nie masz pojęcia o transmisji sygnałów w.cz., to się nie wypowiadaj!

    Włodek

  • 27. Data: 2009-08-19 19:04:27
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "kola" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Wszystko jasne. Chodziło o rozdzielacz rezystorowy. Ale niech ktos mi
    powie
    > ile dB ma tłumienie połączenia kabla z kablówki 50 om (ciap)

    Gdzie takie coś istnieje?

    Włodek

  • 28. Data: 2009-08-19 19:06:01
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    Tu nie chodzi czy sygnał wcz , czy m.cz . Zasada jest taka,że pasywny
    rezystorowy rozdzielacz sygnału np. na dwa, nie może mieć mniejszego
    tłumienia jak 3 dB na każde wyjscie( teoretycznie ). Prakrycznie jest więcej
    niż 3 db.

  • 29. Data: 2009-08-19 20:16:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Aug 2009 21:06:01 +0200, kola wrote:
> [...]
    >rezystorowy rozdzielacz sygnału np. na dwa, nie może mieć mniejszego
    >tłumienia jak 3 dB na każde wyjscie( teoretycznie ). Prakrycznie jest więcej

    Przy m.cz. nie trzeba dopasowania i sygnal moze byc np napieciowy.

    A co powiesz o rozdzielaczach na 50Hz - tez maja strate 3dB ?

    A przy pasywnym rezystorowym musi byc wiecej.

    J.

  • 30. Data: 2009-08-19 20:23:17
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > rezystorowy rozdzielacz sygnału np. na dwa, nie może mieć mniejszego
    > tłumienia jak 3 dB na każde wyjscie( teoretycznie ). Prakrycznie jest więcej

    to o czym wlasciwie jest dyskusja , o rozdzielaczu polskim zrobionym jak
    powinien czy o 3 rezystorach nazwanych rozdzielaczem

    dzieki za propozycje powrotu do szkoly , wystarczy mi ze wiem co to jest
    transformator w.cz 5- 900MHz czterootworowy , do czego sie to stosuje i jak dziala
    a w polaczeniu z wobuloskopem wiem jakie wprowadza tlumienie i jaka jest
    separacja miedzykanalowa TV-TV lub TV-Radio , lub TV-Modem