  • 11. Data: 2009-08-19 08:21:03
    Temat: Re: Rozgałęźnik TV o najmniejszym tłumieniu.
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Każdy barman potrafi pół litra rozlać na 11 pięćdziesiątek ;)

    Na 11 to i ja bym potrafił ;-). Oni umieją na 15 ;-))))

  • 12. Data: 2009-08-19 08:40:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Wednesday, August 19, 2009, 10:21:03 AM, you wrote:

    > Na 11 to i ja bym potrafił ;-). Oni umieją na 15 ;-))))

    Ale to już towarzystwo musi być dobrze nasączone...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2009-08-19 08:59:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert_J napisał:

    > Zapytaj ich czy kilogram cukru potrafią podzielić na dwie
    > części po 600 gram ;-))

    To całkiem inna sytuacja. Może to być cukier o podwyższonej
    zawartości cukru w cukrze.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2009-08-19 09:43:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > W telewizyjnych odbiorczych systemach antenowych 75 omów jest
    > standardem.

    Mniejsza o wartosc - jak zaprojektowac wzmacniacz, zeby mial 75 ohm
    na wejsciu ?
    Opornik ?

    J.

  • 15. Data: 2009-08-19 10:04:27
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    J.F. pisze:

    > A tak swoja droga .. jak sie dopasowuje glowice/wzmacniacz wejsciowy do
    > 50 ohm ?
    > Rezystor dac ? Troche niepoprawnie, szumiec bedzie.
    > Konstrukcja odpowiednia .. wspolna baza czy jak ?

    Można dać transformator na wejściu, albo obwód rezonansowy i odczep z
    cewki lub dzielnik pojemnościowy (całość przestrajana diodami).

    W szerokopasmowych rzeczywiście - wspólna baza lub bramka. Ale (chyba)
    są tranzystory (chyba nawet coś z serii BFR...), gdzie impedancja
    wejściowa wynosi ok. 50 Ohm w układzie wspólnego emitera...
    Zerknij do 'Poradnika UKF' do działu o wzmacniaczach mocy, tam są jakieś
    przyjemne charakterystyki (tzn nie parametry S, które nie każdy trawi:).

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 16. Data: 2009-08-19 10:42:10
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Mniejsza o wartosc - jak zaprojektowac wzmacniacz, zeby mial 75 ohm na
    > wejsciu ?
    > Opornik ?

    A może wzmacniacz ze wspólna bazą na 15-20ohm i do tego transformator 4:1

    Marek

    4343 (20090817) __________

  • 17. Data: 2009-08-19 10:46:52
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Na 11 to i ja bym potrafił ;-). Oni umieją na 15 ;-))))

    He he... Lód i piana to zysk barmana.

    Może jakaś składowa stała w sieci kablowej która zasila wzmacniacz
    szerokopasmowy wewnątz rozgałęźnika?
    Ale dlaczego tylko 2,6dB, no chyba że podał wzmocnienie :)

    Marek

    4343 (20090817) __________

  • 18. Data: 2009-08-19 11:04:31
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Moze tez byc niedopasowany i brac z kabla z wiecej mocy niz zwykly
    > telewizor, tzn niz opornik 50 ohm.
    >
    > A z drugiejstrony - jesli nie ma transformatora w srodku, a jestem
    > niemal pewny ze nie ma, to dopasowanie impedancji rezystancjami dawaloby
    > dodatkowe tlumienie.

    Te rezystancyjne (3 rezystory 16 Ohm łączone w gwiazdę) w to maja 6dB
    tłumienia. Połowa mocy idzie na grzanie :)

    MD

  • 19. Data: 2009-08-19 11:34:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >
    > A może wzmacniacz ze wspólna bazą na 15-20ohm i do tego
    > transformator 4:1

    Mozna, tylko ze jak pamietam to sporo ukladow jest jednak innych, a
    nawet w OB impedancja wejsciowa zalezy od wzmocnienia tranzystora,
    czyli jest kiepsko okreslona.

    J.

  • 20. Data: 2009-08-19 12:39:07
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    > dodatkowe tlumienie.
    >

    > A tak swoja droga .. jak sie dopasowuje glowice/wzmacniacz wejsciowy do

    Wzmacniacze serii ERA czy MAR - lub odpowiednik MSA mają zdaje się
    wejście 50 Ohm.

    MD