  • 11. Data: 2009-08-26 11:39:58
    Temat: Re: Rozgałęziacz (listwa) z indywidualnymi wyłącznikami
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 25.08.2009 Adam Dybkowski <a...@4...pl> napisał/a:

    > Poklikam przed kupieniem to się okaże, jakie są włączniki.

    Z tymi wyłącznikami to jest inny problem. Co prawda piszę o większych
    wyłącznikach jak tu:
    http://allegro.pl/item719667187_wlacznik_kolyskowy_1
    6a_250v_4_nozki_zielony.html
    może te będą lepsze...
    Na początku wszytko jest OK. A po kilku latach nagle wyłącznik się rozsypuje
    w paluchach i jak zawczasu paluchów nie cofniesz, to prądem się kopniesz :/
    I o dziwo nie chodzi o zmęczenie spowodowane wielokrotnymi cyklami
    włącz/wyłącz. Po prostu z upływem czasu te wyłączniki pękają. Taki
    plastik szpetny.
    Już parę takich wyłączników mi się rozsypało w listwach które miały
    robić jako zabezpieczenie antydziecięce w kuchni (ale okazało się, że
    dziecka niespecjalnie w kuchni buszują to i wspomnianych cykli
    włącz/wyłącz nie było wiele)

    > A co do gniazda - wchodzi do niego chyba wszystko, ale nie wszystko
    > dostaje uziemienie (bo zamiast bolca są blaszki z boków). W tym problem?

    Prawdopodobnie chodzi o rozmieszczenie gniazd koło siebie. Spróbuj
    włożyć obok siebie trzy ładowarki jednocześnie.

    BTW:
    http://tnij.org/d5mv

    ;)

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 12. Data: 2009-08-26 11:47:38
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    "szadok" <s...@t...pl> wrote in message
    [...]
    > BTW:
    > http://tnij.org/d5mv

    Tylko tu ewidentnie są gniazda EURO, czyli uziemienie na boku, a na foto
    biedronkowego są jak wół bolce uziemiajęce...

    Qwinto

  • 13. Data: 2009-08-26 12:25:38
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 26.08.2009 Qwinto <q...@g...pl> napisał/a:

    > Tylko tu ewidentnie są gniazda EURO, czyli uziemienie na boku, a na foto
    > biedronkowego są jak wół bolce uziemiajęce...

    Fakt, nie spojrzałem.

    pzdr, szadok

  • 14. Data: 2009-08-26 19:45:59
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    > Potwierdzam.
    >
    > Ale byc moze wtedy do bylo wiecej dolarow niz teraz :-)
    >
    > J.

    Wtedy mieli promocję.
    Kupiłem kilka i do jednej wcisnąłem filtr z jakiejś innej listwy i teraz
    zasilam tym
    komputer, monitor, drukarkę, skaner.

    Pzdr

  • 15. Data: 2009-08-27 12:23:01
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Ktoś szukał jakiś czas temu - no to od 3 września będzie promocja w
    > Biedronce:
    > http://www.biedronka.pl/img/promocja/3NextWeek/2009.
    09.07/s14_b.gif

    a kto wie gdzie znajde POJEDYNCZE, na ksztalt przelotki: wtyk - gniazdo z
    wlacznikiem? Mam takie jedno, w srodku idealnie duzo miejsca na elektronike
    wlasna w SMD, sterowanie na zasadzie przerwania obwodu miedzy wtyczka a
    gniazdkiem.

    http://www.tme.eu/katalog_pics/a/c/d/acd0f1cbc0112bf
    343697c433f8d6b9c/km-49.jpg

    wyglada podobnie ale nie ma odgietki, biale, na przeciwnej stronie od wtyku ma
    gniazdko 230 oraz podswietlany przelacznik.

    Widzial to ktos w handlu?

  • 16. Data: 2009-08-27 14:23:49
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Papkin pisze:
> [...]
    >

    > wyglada podobnie ale nie ma odgietki, biale, na przeciwnej stronie od
    > wtyku ma gniazdko 230 oraz podswietlany przelacznik.

    Wymaga wpisania w google tajnych haseł:
    Maszczyk albo Kradex. Tam znajdziesz, w bardzo przyzwoitej cenie.
    Te obudowy (wtyczka+gniazdo) dostępne są też w wielu sklepach
    elektronicznych w Polsce.

    Pozdrawiam,
    Michał Smolnik

  • 17. Data: 2009-08-27 22:38:33
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Papkin pisze:

> [...]
    > z wlacznikiem? Mam takie jedno, w srodku idealnie duzo miejsca na
    > elektronike wlasna w SMD, sterowanie na zasadzie przerwania obwodu

    Kradex: Z-27
    http://www.kradex.com.pl/z26.htm

    Maszczyk: KMZ-27, KM-49D
    http://www.maszczyk.pl/katalog.php?kat=14&szczegoly=
    321&strona=1&key=
    http://www.maszczyk.pl/katalog.php?kat=14&szczegoly=
    282&strona=1&key=

    BTW: Jeszcze inne rozwiązanie to wtyczka z wyłącznikiem, do kupienia
    pewnie w każdym hipermarkecie budowlanym. Bardzo wygodne rozwiązanie
    jeżeli możesz obciąć oryginalną wtyczkę z przewodu jakiegoś urządzenia
    (np. lampki, przedłużacza) i przykręcić zamiast niej taką z włącznikiem.
    Oczywiście tak się nie da gdy chodzi np. o ładowarkę wtyczkową.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2009-08-29 16:58:41
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Qwinto wrote:

    > "szadok" <s...@t...pl> wrote in message
    > [...]
    >
    > Tylko tu ewidentnie są gniazda EURO, czyli uziemienie na boku, a na foto
    > biedronkowego są jak wół bolce uziemiajęce...

    to nie sa gniazda EURO, tylko SchuKo. Europejskich gniazd nie ma, sa tylko
    wtyczki (dwubolcowe). Gniazda wg standartu swiatowego maja tylko Brazylia
    (na 230V, norma IEC60906-1) oraz USA i Kanada oraz inne kraje z
    hamerykanskimi gniazdami (na 110V, norma IEC60906-2). Gniazda do wgladu tu
    ło:
    http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_60906-1

    Szkoda zreszta, ze nie zostaly wprowadzone. Ale moze za 100 lat bedzie.

    Waldek

  • 19. Data: 2009-08-31 09:45:59
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

    > to nie sa gniazda EURO, tylko SchuKo.

    Racja, moj blad.

> [...]
    > (na 230V, norma IEC60906-1) oraz USA i Kanada oraz inne kraje z
    > hamerykanskimi gniazdami (na 110V, norma IEC60906-2). Gniazda do wgladu

    http://en.wikipedia.org/wiki/AC_power_plugs_and_sock
    ets#Type_E

    Qwinto

  • 20. Data: 2009-08-31 20:48:14
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 26 Aug 2009 00:18:16 +0200, Adam Dybkowski napisał(a):

    > Taaa, tyle że 10x drożej.
    > Akurat w moim przypadku mogę mieć taką mechaniczną listwę bo
    > przełączniki będą w zasięgu ręki - i do tego wyłączone gniazdka prądu
    > nie ciągną. Chociaż po włączeniu trzeba się liczyć z poborem mocy na
    > świecenie - ile ma mW taka neonówka?

    Przecież neonówki to góra pojedyncze mA biorą. Lampki Nixie typu LC-516
    mają typowy prąd pracy 2mA a neonówka we wkrętaku-próbówce świeci przy
    znacznie mniejszym prądzie :)
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066