  • 21. Data: 2012-11-28 04:16:49
    Temat: Re: Rozdzielczosc myszki do obrobki zdjec
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-11-27 23:48, Marek pisze:

    > Nie, akceleracja jest funkcją drivera a nie myszy. Np. w Windows 7 i 8
    > nie widziałem w gołym systemie funkcji dynamicznej zmiany precyzji ruchu.

    Ke? Przecież to już chyba było w Win 98, poprzez Me, 2000, i XP, to co?
    Nagle to wyciepali?

    > A'propos - zapomniałem ten aspekt poruszyć. Dobra laserowa mysz plus
    > podkładka dedykowana takim myszom. Czasem zdarza się, że zwykła
    > podkładka źle działa z myszami optycznymi. Doświadczyłem tego.

    To piszesz ogólnie o optycznych czy o laserach?

    --
    marcin

  • 22. Data: 2012-11-28 11:43:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-11-28 04:16, mt pisze:

    > Ke? Przecież to już chyba było w Win 98, poprzez Me, 2000, i XP, to co?
    > Nagle to wyciepali?

    Hmm - szczerze mówiąc nie pamiętam aby coś takiego było kiedykolwiek.
    Tak wygląda systemowa obsługa:
    http://imageshack.us/a/img571/6039/56879344.png

    A tak w driverze SetPoint:

    http://imageshack.us/a/img11/8613/97822853.png

    Zaznaczyłem na czerwono to czego system nie robi, a co jest kluczowe.
    Gdzie w Twoim systemie można ustawiać akcelerację? W jakim pracujesz?

    > To piszesz ogólnie o optycznych czy o laserach?

    O jednych i drugich ogólnie. Przy pracach graficznych walczyłem z
    kilkoma podkładkami przy różnych myszach optycznych (w tym laserowych)
    zanim mysz zaczęła precyzyjnie działać. Tłumaczę to sobie tak, że być
    może struktura podkładki odbija światło w wielu kierunkach zamiast w
    jednym. Kiedyś kupiłem tanią podkładkę, która rewelacyjnie spisuje się
    (w opisie była dedykowana optycznym). A drogie wywaliłem do śmietnika.
    Pracować się nie dawało.

  • 23. Data: 2012-11-28 11:54:08
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Zaznaczyłem na czerwono to czego system nie robi, a co jest kluczowe.
    > Gdzie w Twoim systemie można ustawiać akcelerację? W jakim pracujesz?

    Fakt, że systemowe okienko nie ma ustawiania akceleracji nie oznacza, że jej
    nie ma.
    Jest, tyle, że nie można jej regulować.
    No i faktycznie było to od b. dawna...

    Akceleracja akceleracją ale i tak do obróbki/retuszu zdjęć o niebo lepszy
    jest wacom.
    Myszka nie ma czegoś takiego jak choćby czułość na nacisk co w efekcie daje
    np. zmianę średnicy pędzla.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 24. Data: 2012-11-28 13:14:57
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-11-28 11:43, Marek pisze:

    > Hmm - szczerze mówiąc nie pamiętam aby coś takiego było kiedykolwiek. Tak wygląda
    systemowa obsługa:
    > http://imageshack.us/a/img571/6039/56879344.png

    "Zwiększ precyzje wskaźnika" to właśnie akceleracja (czy też deceleracja - + zmiana
    prędkości = na jedno wychodzi).

    Wyłączasz to - masz liniowo.

  • 25. Data: 2012-11-28 19:37:46
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-28, quent <x...@x...com> wrote:
> [...]
    > jest wacom.
    > Myszka nie ma czegoś takiego jak choćby czułość na nacisk co w efekcie daje

    Ale ma rolkę (lub kilka).

    pozdrawiam,
    PK

  • 26. Data: 2012-11-28 19:53:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-11-17 12:23, Tomasz pisze:
    > Teraz widze ze powinienem szukac raczej dobrej podkladki pod myszke.
    > Poradzi mi wiec jakie widzisz jeszcze metody zwiekszenia slizgu myszki
    > (jakies smarowanie, czyszczenie slizgow)

    A nie lepiej pozbycie się problemów natury mechanicznej i zastosowanie
    myszki laserowej? Niczego nie musisz czyścić, nic nie ma bezwładności.

  • 27. Data: 2012-11-28 19:53:46
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-11-28 11:54, quent pisze:

    > Fakt, że systemowe okienko nie ma ustawiania akceleracji nie oznacza,
    > że jej nie ma. Jest, tyle, że nie można jej regulować. No i
    > faktycznie było to od b. dawna...

    Bomba :-) Rozumiem, że chcesz powiedzieć, że w związku z tym kolega
    powinien tańszą od sugerowanego Logitecha mysz kupić i samodzielnie
    napisać aplikację do regulowania poziomu akceleracji? :-D

    > Akceleracja akceleracją ale i tak do obróbki/retuszu zdjęć o niebo
    > lepszy jest wacom. Myszka nie ma czegoś takiego jak choćby czułość na
    > nacisk co w efekcie daje np. zmianę średnicy pędzla.

    To prawda. Sam używałem Wacoma A4+. Użyteczne było też reagowanie na
    pochylenie piórka, sterowanie gestami, szybka gumka po odwróceniu pióra,
    programowalne przyciski. Praca na nim to bajer. Ale pytanie... czy dla
    kolegi, który ma w/w problemy nie będzie to zbyt skomplikowane?

  • 28. Data: 2012-11-28 20:12:45
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Wyłączasz to - masz liniowo.

    Faktycznie. Stosowałeś tą opcję? Praktycznie bezużyteczna z powodu braku
    możliwości dostosowania jej do rozdzielczości myszy, rozdzielczości
    ekranu a i indywidualnych preferencji. Zapomniałem o jej istnieniu. Mysz
    zachowuje się absurdalnie (przynajmniej Logitech Revolution).
    Spowalniasz mysz = spowalniasz przyspieszenie. Przy grafice małe i
    precyzyjne ruchy są wymagane. Skok do wyboru opcji (u mnie na drugim
    monitorze) powinien być skokiem a nie przesuwaniem myszy do końca
    podkładki, podniesieniem jej i położeniu jej na początku podkładki i
    kontynuowaniu przesuwania.

  • 29. Data: 2012-11-28 20:24:49
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > nie będzie to zbyt skomplikowane?

    Myślałem o jakimś najtańszym wacomie A6... bomboo czy co tam teraz
    sprzedają.
    Nie wiem co tam może być skomplikowanego.
    Instalujesz stery, podłączasz tablet i... tyle - w PS masz pędzle z reakcją
    na nacisk.
    Polecam.

    PS
    o pochyleniu celowo nie pisałem. Po pierwsze dlatego, że ten ficzer mają
    tylko droższe modele, po drugie cena to już zakres dla kogoś kto będzie tym
    nie tylko retuszował foty ;-)

  • 30. Data: 2012-11-28 20:27:21
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-28, Marek <p...@s...com> wrote:
    > A nie lepiej pozbycie się problemów natury mechanicznej i zastosowanie
    > myszki laserowej? Niczego nie musisz czyścić, nic nie ma bezwładności.

    Jeśli chcesz się pozbyć "problemów natury mechanicznej", o których
    rozmawialiśmy" to chyba potrzebujesz myszy lewitującej, a nie laserowej.
    :)

    pozdrawiam,
    PK