  • 11. Data: 2012-11-17 18:46:13
    Temat: Re: Rozdzielczosc myszki do obrobki zdjec
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-11-17 17:33, Mariusz [mr.] pisze:
    > Już chciałem pisać maksymę: chcesz się przywiązywać do sprzętu - nie
    > kupuj badziewia z A4tech, tylko że podczas stukania spojrzałem na moją
    > klawę i ona ma właśnie taki znaczek... :))

    Jak ktoś zrobi równie wygodną i definiowalną jeśli chodzi o przyciski,
    mysz, a lepszą jakościowo - chętnie kupię. A4tech to takie w środku, ani
    dobre, ani złe. Często kupuję dziwne myszy dla klientów, to sobie chwilę
    testuję, ale na razie zawsze coś było nie tak. Kiedyś miałem fajną mysz
    z dwiema rolkami i zestawem przycisków, ale to było jeszcze w czasach
    ''kulki'', więc nie miałaby dziś szans z optyką. Szkoda, że nie ma
    takich dziś (sensownych, bo bezsensowne są).

    --
    pozdrawia Adam
    /ach, jakie ładne chmurki, kiedyś będę jedną z nich.../

  • 12. Data: 2012-11-17 20:12:33
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Nieśmiało szepnę: Wacom.

    Słusznie. Choćby najtańszy model jaki mają w ofercie. Do tego typu zadań
    wystarczy aż nadto.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2012-11-18 01:04:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-11-17 20:12, quent pisze:
    > Słusznie. Choćby najtańszy model jaki mają w ofercie. Do tego typu zadań
    > wystarczy aż nadto.

    To nie cudowny lek na wszystko. Polecam wypróbować, a nie brać w ciemno.

    --
    pozdrawia Adam
    /wymyśliłem znak narzekania, narzekacz 'oj', tylko nie ma go na

  • 14. Data: 2012-11-18 04:34:30
    Od: RedLite <y...@b...pl>

    W dniu 2012-11-17 12:23, Tomasz pisze:

    > Teraz widze ze powinienem szukac raczej dobrej podkladki pod myszke.
    > Poradzi mi wiec jakie widzisz jeszcze metody zwiekszenia slizgu myszki
    > (jakies smarowanie, czyszczenie slizgow)

    Podkładka to podstawa :D
    http://allegro.pl/steelseries-qck-320x285-mm-hit-dla
    -graczy-wys24h-i2785176659.html
    or
    http://allegro.pl/ogromna-podkladka-a4tech-x7-500mp-
    437x300x3-24h-i2774384082.html
    Do tego Logitech G300, najwygodniejsza jaką miałem w łapie; ma zmianę
    rozdzielczości w locie no i nigdy się nie gubi.
    Z tańszych, polecam np. A4Tech x-748, której sam teraz używam.

    Ogólnie, to truizm, ale w myszach wszystko co dla graczy, jest najlepsze.

    --

    RedLite

  • 15. Data: 2012-11-18 09:05:44
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Jak ktoś zrobi równie wygodną i definiowalną jeśli chodzi o przyciski,
    > mysz, a lepszą jakościowo - chętnie kupię.

    Mam podobne podejście, bo lubię wolność i dopasowane produkty
    (osobiście lub przez producenta).

    > Często kupuję dziwne myszy dla klientów, to sobie chwilę testuję, ale
    > na razie zawsze coś było nie tak.

    No, tak to najlepiej... :) Ach, być tak kiedyś sprzedawcą w
    sklepie fotograficznym... Jakie szkoły trzeba do tego ukończyć? :))

    Swoją drogą młodzi już nie wiedzą jak ciemny był kiedyś człowiek
    jako klient wchodzący do sklepu fotograficznego (przynajmniej taki,
    który nie obracał się w kręgach fotograficznych of course) - zaledwie
    trochę "wiedzy" z bezkarnie fantazjujących sobie gazetek.

    [mr.]

  • 16. Data: 2012-11-18 11:01:05
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-18, RedLite <y...@b...pl> wrote:
    > Podkładka to podstawa :D

    A jednak nie zawsze. W pracy nie mam podkładki - jeżdżę optyczną mychą
    (Logitech M185) po stole z białą okleiną. Działa to naprawdę dobrze, a
    po podklejeniu teflonem tarcie jest chyba aż za małe (w domu mam większe
    i czuję różnicę przy "przestawianiu się").

    Nie mniej w większości przypadków (stoły z fakturą lub dużym refleksem)
    podkładka jest właściwie konieczna i...

    > http://allegro.pl/steelseries-qck-320x285-mm-hit-dla
    -graczy-wys24h-i2785176659.html

    ... tę już polecałem :)...

    > http://allegro.pl/ogromna-podkladka-a4tech-x7-500mp-
    437x300x3-24h-i2774384082.html

    ... a takich dużych nie rozumiem. Ja wykorzystuję może 120x120mm na
    mojej QcK. Na większą byłoby mi po prostu żal biurka. Chyba że ktoś lubi
    pracować na naprawdę małej szybkości kursora lub ma kilka monitorów.

    > Do tego Logitech G300, najwygodniejsza jaką miałem w łapie; ma zmianę

    Sporo przycisków ekstra - jedni to lubią, a inni nie (należę do tej
    drugiej grupy).

    Za to niedawno miałem okazję pobawić się chwilę Logitech T650. Rzecz
    jest tak nowa, że nawet producent nie wie, co z nią zrobić (jest
    w katalogu myszek).
    "I have seen the future, and it works". Jeśli będzie (może już jest?)
    możliwość tworzenia gestów do konkretnych aplikacji, to chyba zacznę
    szukać w budżecie tych $80.

    pozdrawiam,
    PK

  • 17. Data: 2012-11-19 10:14:53
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > To nie cudowny lek na wszystko.

    Nie na wszystko tylko na to o czym pisze Tomasz.

    > Polecam wypróbować, a nie brać w ciemno.

    Używam od wielu lat.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 18. Data: 2012-11-27 16:15:05
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-11-16 10:43, Tomasz pisze:
    > Od paru tygodni skanuje stare negatywy i mam duzo roboty z usuwaniem kropek
    > rys wloskow itp i dotychczasowa myszka 800 DPI jest dla mnie bardzo
    > uciazliwa. Jest sporo myszek o duzej rozdzielczosci przeznaczonej do gier
    > komputerowych. Nie mam pojecia czy to co jest dobre dla gracza bedzie
    > przydatne i mnie do obrobki zdjec.
    > Czy mozecie mi poradzic o jakiej rozdzielczosci myszke powinienem kupic.

    Nie o rozdzielczość tu chodzi lecz o akcelerację ruchu wskaźnika.
    Zainteresuj się produktami Logitech. Driver o nazwie SetPoint posiada
    możliwość regulacji szybkości ruchu kursora w taki sposób, że gdy powoli
    ruszasz myszką, to kursor może bardzo powoli przemieszczać się. Gdy
    ruszysz trochę szybciej myszką - kursor przemieści się dużo szybciej.
    Bardzo dobra funkcja do prac graficznych.

  • 19. Data: 2012-11-27 17:51:19
    Od: borsuk <j...@b...ehost.pl>

    W dniu 2012-11-27 16:15, Marek pisze:
> [...]
    > ruszysz trochę szybciej myszką - kursor przemieści się dużo szybciej.
    > Bardzo dobra funkcja do prac graficznych.

    Każda mysz tak działa:)
    Jedyne czego potrzebujesz to odpowiednia podkładka pod mysz.

    pzdr
    bors

  • 20. Data: 2012-11-27 23:48:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-11-27 17:51, borsuk pisze:
    > Każda mysz tak działa:)

    Nie, akceleracja jest funkcją drivera a nie myszy. Np. w Windows 7 i 8
    nie widziałem w gołym systemie funkcji dynamicznej zmiany precyzji ruchu.

    > Jedyne czego potrzebujesz to odpowiednia podkładka pod mysz.

    A'propos - zapomniałem ten aspekt poruszyć. Dobra laserowa mysz plus
    podkładka dedykowana takim myszom. Czasem zdarza się, że zwykła
    podkładka źle działa z myszami optycznymi. Doświadczyłem tego.