  • Data: 2016-06-08 09:22:43
    Temat: Re: Rowerzysta i zasada "prawej strony".
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 08.06.2016 08:00, Jackow wrote:

    > To był tylko mój prywatny pogląd, a nie jakakolwiek opinia
    > oparta na PoRD.

    Czyli twój prywatny z D4 wzięty pogląd. Pierwszeństwo ustala się na
    podstawie PoRD a nie twoich prywatnych poglądów.

    > Jak dotąd żaden grupowy ekspert nie wpadł na tak proste
    > zastosowanie reguły "prawej strony".

    Pewnie dlatego, że jest ono tyle proste, co nieprawdziwe. Na chodniku
    nie stosuje się reguły prawej ręki, podobnie jak na trawniku czy w
    kolejce do toitoia ustawionego obok drogi. Ponadto nigdy nie wiesz czy
    ten "rowerzysta" nie jest przypadkiem pieszym lub czy nie jest to np
    droga dla pieszych i rowerów (nawet jeśli jak wychodziłeś do pracy to
    nie była, jak wracasz może już być).

    Rzeczywiście może cię _w_sądzie_ ratować niemożność przewidzenia takiej
    sytuacji (na przykład rozejrzałeś się, ale wyjechał 30km/h), ale nie
    dlatego, że masz pierwszeństwo, a dlatego, że sąd uznał, że dopełniłeś
    swoich obowiązków i tyle. Jednak po twoich tłumaczeniach typu "nie
    musiałem się spodziewać, a ponadto jechał szybko więc w mojej opinii
    miałem pierwszeństwo" raczej bym się zrozumienia ze strony sądu nie
    spodziewał:P

    Shrek