  • 71. Data: 2018-06-11 21:05:10
    Temat: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:pfmec3$rud$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 11.06.2018 o 19:54, J.F. pisze:

    >Ogólnie pojęta "stara" Europa. Niemcy, Francja, Austria, Szwajcaria,
    >Benelux również. Do tego również Włochy i Hiszpania oraz Portugalia.
    >A wie ktoś jak rzeczywiście tam jest?

    https://www.youtube.com/watch?v=vmENjUFsfns

    https://www.youtube.com/watch?v=C5xlWhhWfno

    https://www.youtube.com/watch?v=d1SPmn7lX-g

    J.

  • 72. Data: 2018-06-11 21:08:34
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 20:10, J.F. pisze:

    > Ale on nie ma patrzec na rower.
    > On ma patrzec na znak przejscie dla pieszych, dopatrzec sie, ze to takze
    > przejazd dla rowerow, wiec zwolnic tak, aby przepuscic rower w razie
    > potrzeby.
    > Do zatrzymania wlacznie.
    >
    > No chyba, ze sie myle, i nie musi, bo ma pierwszenstwo.

    Proponuję nie pieprzyć głupot, tylko zapoznać się z przepisami.
    Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla
    rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić
    pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.
    Zaś droga dla rowerów jest drogą dla rowerów a nie jezdnią. Rowerzyści
    jadący drogą dla rowerów mają stosować się do znaków umieszczonych przy
    drodze dla rowerów i przeznaczonych tylko dla tej drogi. Rowerzystów
    poruszających się drogą dla rowerów nie obowiązują znaki umieszczone
    gdzieś w okolicach niedaleko położonych jezdni.
    Niestety sporo matołów za kółkiem sądzi inaczej.
    I tutaj też to widać, jakieś brednie o pierwszeństwie przed wjazdem na
    przejazd. Pierwszeństwo jest określone na skrzyżowaniu, na przejeździe,
    na przejściu... A nie przed!
    Przed skrzyżowaniem nikt nie ma pierwszeństwa, podobnie jak przed
    przejazdem czy przejściem. Pierwszeństwo jest określane tylko NA
    skrzyżowaniu, przejeździe, przejściu.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 73. Data: 2018-06-11 21:14:29
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > Zgodnie z przepisami rowerzysta ma prawo wtargnąć pod
    > nadjeżdżający pojazd ilekroć ma na to ochotę lub potrzebuje kasę. --
    > Pozdrawiam,
    > Marek

    Jezeli masz takie przepisy na swoim podwórku
    to nic na to nie poradzę.
    Ale jak już słońce przestanie przygrzewac twoją łysinę
    to zmień te przepisy.

  • 74. Data: 2018-06-11 21:16:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2018 o 21:05, J.F. pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=vmENjUFsfns
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=C5xlWhhWfno
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=d1SPmn7lX-g

    To tak jakbyś ruch w nas oceniał przez "Polskie Drogi". Trzeciego nawet
    nie zacząłem, ale nie znalazłem jak to jest u nich z pierwszeństwem na
    przejazdach.

    Shrek

  • 75. Data: 2018-06-11 21:24:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 20:11, Uzytkownik pisze:
    Niestety nie da się tego
    > osiągnąć nie idąc na pewne kompromisy.

    Na ile istnień ludzkich wycenisz wartość tego swojego wspaniałego
    "kompromisu"?

    Coś tu śmierdzi faszyzmem ;-)

  • 76. Data: 2018-06-11 21:33:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Proponuję nie pieprzyć głupot, tylko zapoznać się z przepisami.
    >Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla
    >rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić

    Ale mowimy o przypadku, gdy samochod jedzie droga z pierwszenstwem.

    >Zaś droga dla rowerów jest drogą dla rowerów a nie jezdnią.
    >Rowerzyści

    Co by nie mowic, to jednak czesto jest czescia drogi.

> [...]
    >Rowerzystów poruszających się drogą dla rowerów nie obowiązują znaki
    >umieszczone gdzieś w okolicach niedaleko położonych jezdni.

    Tu jednak Malkoit ma sporo racji, bo definicja drogi, skrzyzowania,
    drogi z pierwszenstwem jest jaka jest.

> [...]
    >Przed skrzyżowaniem nikt nie ma pierwszeństwa, podobnie jak przed
    >przejazdem czy przejściem. Pierwszeństwo jest określane tylko NA

    Ale hamowac trzeba przed.

    Poza tym zauwaz - pierwszenstwa trzeba udzielic pieszemu znajdujacemu
    sie na przejsciu, rowerowi na przejezdzie, ale pojazdowi to
    nadjezdzajacemu z prawej strony.
    Lub jadacemu droga z pierwszenstwem.

    J.

  • 77. Data: 2018-06-11 22:45:48
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 21:33, J.F. pisze:

    > Ale mowimy o przypadku, gdy samochod jedzie droga z pierwszenstwem.

    Kiedy samochód jedzie drogą z pierwszeństwem, to na przejeździe
    rowerowym przebiegającym przez tę drogę musi udzielić pierwszeństwa
    rowerowi:
    Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym
    Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla
    rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić
    pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

    Co jest niejasnego w tym punkcie?

    > Poza tym zauwaz - pierwszenstwa trzeba udzielic pieszemu znajdujacemu
    > sie na przejsciu, rowerowi na przejezdzie, ale pojazdowi to
    > nadjezdzajacemu z prawej strony.
    > Lub jadacemu droga z pierwszenstwem.

    Oczywiście, na skrzyżowaniu!
    Nie przed.
    Tak, jak to już wcześniej napisałem.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 78. Data: 2018-06-11 22:54:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 20:49, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Czyli likwidujemy zielone strzałki

    A czemu nie przeforsować w całej UE naszych, poczciwych, PRL-owskich,
    zielonych strzałek?

    > i ograniczenia na autostradach.

    Najpierw musielibyśmy je mieć.

    > Sorry, nie ma unijnego prawa w zakresie prawa o ruchu drogowym. Jest
    > konwencja wiedeńska. Nikt nam nie ma prawa narzucać jakiś szczególnych
    > rozwiązań tak, jak Angolom i Irlandczykom nikt nie każe jeździc po
    > właściwej stronie. Nie mam też nic przeciwko temu,  by inne kraje
    > przyjęły niektóre polskie rozwiązania.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    Oczywiście powinniśmy korzystać z tego co już się sprawdziło na
    zachodzie, a forsować nasze, dobre rozwiązania.

  • 79. Data: 2018-06-11 22:55:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 21:24, z pisze:
> [...]
    >  Niestety nie da się tego
    >
    > Na ile istnień ludzkich wycenisz wartość tego swojego wspaniałego

    Możesz zadać normalne pytanie?

  • 80. Data: 2018-06-11 22:59:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 20:35, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Uzytkownik"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale pieszy nie ma pierwszenstwa :-)

    Jak nie ma jak ma?
    Chyba, ze chodzi Ci o te nieszczęsne "bezpośrednio przed jadący pojazd"?
    Podasz definicję "bezpośrednio"? Ile to jest bezpośrednio? 2mm, 78mm,
    4cm, 1,5m, 2km, 800km?

    > A jesli nawet wejdzie jak ten rowerzysta, to jest czas aby zahamowac,
    > lub przejechac przed nim
    > (o ile sie jedzie przepisowe 50)
    >
    > Wiec trzeba sie wpatrzec w ten znak, zauwazyc tam rower ... i ostro
    > hamowac :-)
    >
    > Albo miec silne przekonanie, ze rower nie ma tam pierwszenstwa ... i
    > nie hamowac :-)
    > Tzn hamowac, ale leciutko, bo przepis jednak nakazuje zwolnienie :-)

    Myślę, że tej "sierocie" za kółkiem samochodu do głowy nie przyszło, ze
    tam w ogóle jest przejście lub przejazd.