  • 111. Data: 2018-06-12 13:07:29
    Temat: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-11 o 19:04, mk4 pisze:

    > To w sumie bez znaczenia. Znaczenie ma to jak szkodliwy jest przepis o
    > rzekomym pierwszeństwie rowerów i ten filmik to pokazuje.
    >
    > Koleś wlecze się droga z pierwszeństwem. Z podporządkowanej chcą
    > wyjechać pojazdy wiec zasłaniają widok. No i wyskakuje jeszcze do tego
    > jakiś rower, którego praktycznie nie da się zauważyć w tych warunkach.
    >
    > Bez względu co na to formalizmy - to jest chore.

    Kiedyś Gotfryd wyśmiewał takie rozumowanie jak twoje, że nie istnieje
    zasada "nie widzę, więc jadę".

    Jak nie widzi, to niech nie jedzie. Przecież ma znak "przejazd dla
    rowerów". Jakby uderzył w pieszego schodzącego z przejścia, to też byś
    go tak tłumaczył, "że go nie widział, więc mógł jechać"?

    --
    Liwiusz

  • 112. Data: 2018-06-12 14:09:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, June 12, 2018 at 11:46:12 AM UTC+2, Akarm wrote:

    > Pozwolisz, że nie uwierzę.
    > No, chyba że pokażesz.

    > A to żadna nowość. ;)
    > Dlaczego znak (D-1) "droga z pierwszeństwem" ustawia się przed
    > skrzyżowaniem? Ano dlatego, że pierwszeństwo poza przecinaniem się
    > kierunków ruchu jest raczej niezbyt przydatne. :D

    http://www.znakidrogowe.eu/dr88b.htm

    a jak chcesz sie doktoryzowac, to pozostaje
    np. http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-220-2181

    5.2.1.1. Zasady ogólne

    Znak D-1 "droga z pierwszeństwem" (rys. 5.2.1.1) stosuje się w celu oznaczenia
    początku drogi (trasy) w obszarze zabudowanym, na której kierujący ma pierwszeństwo
    na skrzyżowaniach z innymi drogami aż do miejsca, w którym umieszczony jest znak D-2
    (rys. 5.2.2.1). Wzdłuż drogi z pierwszeństwem powtarza się znaki D-1 o zmniejszonej
    do 400 mm długości boku (pkt 5.2.1.3).

  • 113. Data: 2018-06-12 15:17:32
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-06-12 o 08:16, Uzytkownik pisze:

    > Ale prawo nakazuje dostosować jazdę do możliwości i sytuacji na drodze.

    To jest tylko wybieg prawny.
    Jak się nic nie stanie - było dostosowanie.
    Jak zdarzy się wypadek - dostosowania nie było.

  • 114. Data: 2018-06-12 15:57:58
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > na drodze dla rowerów nie obowiązują znaki ustawiane gdzieś w pobliżu
    > okolicznych jezdni.
    > --
    > Akarm

    Udowodnij na podstawie przepisów PoRD.

  • 115. Data: 2018-06-12 16:03:23
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 14:06, J.F. pisze:

    > No wiesz, jesli mial zielone, albo jesli to wygladalo jak na filmie
    > sprzed paru miesiecy ...

    Nie miał zielonego. Szedłem po przejściu widocznym na pierwszym planie:
    https://goo.gl/maps/pBvRR86WFWx
    Jak widać nie miał żadnych świateł. Widocznie tłuk miał podobne
    przekonanie, jak niektórzy tutaj, że pieszy ma się stosować do
    sygnalizacji stojącej gdzieś niedaleko sąsiedniej jezdni.

    > trzeba by jednak dodac przepis ze rowerzysta
    > mzoe przejezdzac przez przejscie z predkoscia pieszego :-)

    To jakiś idiotyzm by był, od przejeżdżania rowerem są przejazdy
    rowerowe. Nie widzę powodu, żeby rowerzysta miał zjeżdżać z przejazdu na
    przejście. Przecież to niepotrzebne kręcenie.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 116. Data: 2018-06-12 16:16:46
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

> [...]
    > się stosować do sygnalizacji stojącej gdzieś niedaleko sąsiedniej jezdni.

    Jacy niektorzy mają takie przekonanie ?
    Kto tak napisał ? Zacytuj.
    Nie pisz bredni twojej chorej wyobraźni.

  • 117. Data: 2018-06-12 16:21:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-12 o 15:57, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Udowodnij na podstawie przepisów PoRD.

    par. 2 rozporządzenia o znakach drogowych.

    Jest tam mowa, że znak drogowy obowiązuje, jeśli jest po prawej stronie
    jezdni. Oczywiście znak dotyczy tylko tej jezdni, przy której stoi.
    Jeśli zatem mamy dwie jezdnie obok siebie (np. dla samochodów i DDR,
    albo dwie jezdnie dla samochodów), to znak postawiony obok tylko jednej
    jezdni, obowiązuje tylko jadących tą jezdnią, a nie obowiązuje jadących
    drugą jezdnią.

    --
    Liwiusz

  • 118. Data: 2018-06-12 16:30:23
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-12 o 14:09, WS pisze:

> [...]
    (rys. 5.2.2.1). Wzdłuż drogi z pierwszeństwem powtarza się znaki D-1 o zmniejszonej

    Dziękuję za tę podpowiedź. Nic to co prawda nie zmienia, znaki cały czas
    wskazują pierwszeństwo na skrzyżowaniach (i tylko na skrzyżowaniach, no
    bo gdzie więcej mogłyby?), ale zawsze dobrze jest wiedzieć więcej, niż
    mniej. :)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 119. Data: 2018-06-12 16:32:33
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

> [...]
    > tym zbulwersował, krzyczał przez okno, że sąsiednim przejściu jest
    > czerwone światło, więc na wszystkich pozostałych nie wolno przechodzić.

    Jeżeli dla twojego przejścia nie paliło się żadne światło,
    a dla rownoległego przejścia było czerwone, to mogło
    oznaczac tylko jedno, ze zepsuło sie swiatło na twoim przejsciu.
    Ten kierowca słusznie ostrzegał cię, bo przechodzenie mogło
    byc niebezpieczne.

  • 120. Data: 2018-06-12 16:38:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-12 o 16:32, Malkoit pisze:
> [...]
    > oznaczac tylko jedno, ze zepsuło sie swiatło na twoim przejsciu.
    > Ten kierowca słusznie ostrzegał cię, bo przechodzenie mogło

    Jest jeszcze trzecia opcja, że sygnalizacja świetlna była ustanowiona
    tylko dla jednego z tych przejść.

    --
    Liwiusz