  • 1. Data: 2010-01-06 09:01:47
    Temat: Rowerzyści a kierowcy...
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Witam!

    25,W_Polsce_strach_jechac_rowerem.html

    Pamiętacie ciągle powtarzany argument o nieoświetlonym rowerzyście
    podstępnie atakującym w środku nocy? Pamiętacie... A rzeczywistość
    swoje:
    "W większości wypadków winę ponoszą kierowcy, a nie rowerzyści. I nie ma
    tłumaczenia, że było ciemno, a rowerzysta nie miał odblasków. Statystyka
    pokazuje, że do większości wypadków (86 proc.) dochodzi za dnia i to
    przy dobrej pogodzie."

    A może irytują Was rowerzyści omijający korki, których potem trzeba
    wielokrotnie wyprzedzać? No to się przyzwyczajcie:
    "Grupa parlamentarzystów złożyła w Sejmie projekt nowelizacji prawa o
    ruchu drogowym. Proponuje m.in. wprowadzenie "pasa ruchu dla rowerów",
    czyli oznakowanej części jezdni przeznaczonej dla rowerzystów,
    zezwolenie na korzystanie z chodnika przez rowerzystów w przypadku złych
    warunków pogodowych, zezwolenie rowerzystom, by wyprzedzali wolno jadące
    pojazdy z prawej strony, np. stojące w korkach."

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 2. Data: 2010-01-06 09:14:15
    Temat: Re: Rowerzyści a kierowcy...
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 06 Jan 2010 09:01:47 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > "Grupa parlamentarzystów złożyła w Sejmie projekt nowelizacji prawa o
    > ruchu drogowym. Proponuje m.in. wprowadzenie "pasa ruchu dla rowerów",
    > czyli oznakowanej części jezdni przeznaczonej dla rowerzystów,

    Będzie możliwość zrobienia czegoś takiego. Nie widzę tego na większości
    dróg w okolicy (mieszkam na Śląsku) - tu jest stara zabudowa, więc
    wąsko. Na krajówkach/wojewódzkich zaś często jest ładne pobocze
    eliminujące konieczność czegoś takiego.
    Takie pasy są bardzo dobre (korzystałem z nich chociażby w austriackim
    Linz z wielką przyjemnością), ale możliwe do wprowadzenia chyba tylko na
    nowo projektowanych drogach.

    > zezwolenie na korzystanie z chodnika przez rowerzystów w przypadku złych
    > warunków pogodowych, zezwolenie rowerzystom, by wyprzedzali wolno jadące
    > pojazdy z prawej strony, np. stojące w korkach."

    No, a poza tym w końcu będzie ujednolicenie PoRD z Konwencją Wiedeńską
    choćby w kwestii pierwszeństwa na przejazdach dla rowerów.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2010-01-06 09:40:38
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    MadMan pisze:

    > No, a poza tym w końcu będzie ujednolicenie PoRD z Konwencją Wiedeńską
    > choćby w kwestii pierwszeństwa na przejazdach dla rowerów.

    Wow. Wg Konwencji Wiedeńskiej rowerzysta nie ma pierwszeństwa na ścieżce
    i przejeździe?

    Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

  • 4. Data: 2010-01-06 09:49:47
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Krzysiek Kielczewski wydusił z siebie te słowy:

> [...]
    > ma tłumaczenia, że było ciemno, a rowerzysta nie miał odblasków.
    > Statystyka pokazuje, że do większości wypadków (86 proc.) dochodzi za

    kobiety statystycznie powodują mniej wypadków. To fakt.
    A ile widzialeś w życiu kobiet, ktore naprawde potrafią jeździć samochodem,
    nie mają problemów z parkowaniem, cofaniem?
    Zwykle konczy sie "ty tam wjedz" :D

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

  • 5. Data: 2010-01-06 10:01:17
    Od: mw <m...@g...com>

    On Jan 6, 9:49 am, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
    [...]
    > kobiety statystycznie powodują mniej wypadków. To fakt.
    > A ile widzialeś w życiu kobiet, ktore naprawde potrafią jeździć samochodem,
    > nie mają problemów z parkowaniem, cofaniem?
    > Zwykle konczy sie "ty tam wjedz" :D
    Moja kobita świetnie sobie z tym radzi, kilka razy się zdażało że
    znajomi gadali że się nie da, i byli nieco zdziwieni.

  • 6. Data: 2010-01-06 10:12:08
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2010-01-06 10:01, mw pisze:
    > On Jan 6, 9:49 am, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
    > [...]
    > Moja kobita świetnie sobie z tym radzi, kilka razy się zdażało że
    > znajomi gadali że się nie da, i byli nieco zdziwieni.

    tylko co na to właściciele samochodów po boku? kto im potem zapłaci za
    lakierowanie?

  • 7. Data: 2010-01-06 10:14:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Wow. Wg Konwencji Wiedeńskiej rowerzysta nie ma pierwszeństwa na ścieżce
    > i przejeździe?

    ujednolicenie w drugą stronę.
    U nas w niektorych sytuacjach nie ma...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 8. Data: 2010-01-06 10:15:01
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > A może irytują Was rowerzyści omijający korki, których
    > potem trzeba
    > wielokrotnie wyprzedzać?

    Pomijając wszystko inne mnie najbardziej irytują rowerzyści,
    którzy podjeżdżają na skrzyżowaniu, z prawej strony, do auta
    sygnalizującego zamiar skrętu w prawo. A potem, jak zapali
    się zielone, ruszają razem z autem i wpieprzają się prosto
    pod koła, bo przecież auto skręca w prawo, co zresztą
    kierowca zawczasu sygnalizował... Żeby nie było niedomówień:
    robią to znajdując się na tym samym pasie co auto, a nie
    będąc np. na chodniku czy ścieżce rowerowej...

  • 9. Data: 2010-01-06 10:15:15
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    mw wydusił z siebie te słowy:

    > On Jan 6, 9:49 am, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
    > [...]
    > Moja kobita świetnie sobie z tym radzi, kilka razy się zdażało że
    > znajomi gadali że się nie da, i byli nieco zdziwieni.

    zaraz podniesie sie las rąk z tekstem "moja kobieta też" tylko co to
    zmienia? :D

  • 10. Data: 2010-01-06 10:18:26
    Od: mw <m...@g...com>

    On Jan 6, 10:12 am, Paul <e...@e...com> wrote:

    > tylko co na to właściciele samochodów po boku? kto im potem zapłaci za
    > lakierowanie?
    Nigdy nikogo nie zawadziła.:-P