    From: "Malkoit" <g...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rowerzysci
    Date: Thu, 14 Jun 2018 21:42:34 +0200
    <5b221b66$0$590$65785112@news.neostrada.pl>
    <pft9to$niv$1@news.mixmin.net>
    <5b22354f$0$616$65785112@news.neostrada.pl>
    <pftefi$u8i$1@news.mixmin.net>
    <5b223ef1$0$693$65785112@news.neostrada.pl> <pftfqg$rl$1@news.mixmin.net>
    <5b2257cc$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
    <pftome$e57$1@news.mixmin.net>
    <5b22b8ff$0$608$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:5b22b8ff$0$608$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wskaż zapis w PoRD, że tylko znak "ustąp pierwszeństwa" ustawiony przy
    > jezdni dla samochodów obowiązuje także na DDR przebiegającej obok, a
    > pozostałe znaki już nie.

    O znaku "ustąp pierwszeństwa" napisałem już duzo i obszernie,
    a o pozostałych znakach niech pisze kto inny.
    O innych znakach pisał Akarm i jeszcze ktoś.

    > Zgodnie z Twoim tokiem myślenia to wszystkie znaki tam ustawione powinny
    > także i obowiązywać na DDR np. znak B-9 (zakaz wjazdu rowerów), a taki
    > znak zawsze stoi przy jezdni dla samochodów jeżeli obok przebiega DDR.

    Znak B-9 dotyczy JEZDNI. Podobnie jest z B-2 o którym pisał Akarm i ja.
    Natomiast znak A-7 dotyczy DROGI przed skrzyżowaniem.
    W skład DROGI wchodzi także droga dla rowerów.

> [...]
    > pierwszeństwem. Wzdłuż drogi podporządkowanej po prawej jej stronie
    > przebiega linia tramwajowa. Za linią tramwajową znajduje się chodnik dla
    > pieszych oraz droga rowerowa. Jadąc drogą dla rowerów nie jesteś w stanie
    > dobrze widzieć oznakowania.
    >
    > Dlaczego?
    >
    > Ano dlatego, że znaki są zasłaniane przez tramwaje, drzewa i wysoki
    > żywopłot, a ponadto znaki przy jezdni są usytuowane w pozycji lekko
    > przekręconej w kierunku środka jezdni. Dlatego rowerzysta jadąc DDR może w
    > ogóle ich nie widzieć. Skoro ich nie widzi to jak można wymagać, aby się

    Wątpię, aby ktoś wymagał.

    > Jadąc tą samą DDR z przeciwnego kierunku są jeszcze większe jaja, bo tam
    > przed skrzyżowaniem jest o wiele szerzej. Nie dość, że pas DDR oddziela od
    > ustawionych znaków chodnik, linia tramwajowa, 2 pasy ruchu dla przeciwnego
    > kierunku, szeroki pas zieleni o szerokości co najmniej jednego pasa ruchu,
    > a następnie 5 pasów ruchu.
    >
    > Wytłumacz mi więc jak rowerzysta ma zauważyć znak "ustąp pierwszeństwa"?

    Pytanie do władz lokalnych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu
    drogowego.

    > Nie ma najmniejszych szans. Dlatego rowerzystów nie mogą obowiązywać
    > znaki, których nie mają szans zauważyć. Aby egzekwować znak "ustąp
    > pierwszeństwa" musi on być powtórzony w miejscu widocznym dla rowerzystów.
    > Jeżeli tego powtórzonego znaku nie ma to rowerzysta może olać sikiem
    > prostym znak, który stoi w niewidocznym dla niego miejscu.

    Zgadzam się z toba i to samo napisałem już w jednym z postów.

    > Ponadto jest jeszcze "druga strona medalu". Rowerzysta, który wjedzie na
    > przejazd rowerowy natychmiast nabywa pierwszeństwo przejazdu, bo tak też
    > stanowi PoRD, które także nie zabrania mu wjeżdżania bezpośrednio przed
    > jadący pojazd.

    Prawo tez "nie zabrania" jednemu pojazdowi wjeżdżania bezpośrednio
    przed inny jadacy pojazd. Zastanów się, dlaczego nie wjeżdżają ?
    Rower też jest pojazdem.

    > Nabywa pierwszeństwo niezależnie czy od tego czy przecina drogę
    > podporządkowaną czy też drogę z pierwszeństwem.
    >
    > Reasumując. Teoretycznie kierowca na drodze głównej ma pierwszeństwo przed
    > rowerzystą, ale w praktyce zawsze musi ustąpić pierwszeństwa rowerzyście.
    >
    > Po co więc to bicie piany i udowadnianie czegoś co tylko może przynieść
    > więcej złego niż dobrego.

    Wygląda że coś nie zrozumiałeś ?
    Konkretnie, co może przynieść więcej złego niż dobrego ?

    > Weźmiesz na siebie odpowiedzialność jak któryś na tej grupie weźmie sobie
    > głęboko do serca Twoje słowa i zacznie egzekwować swoje teoretyczne
    > pierwszeństwo?

    Kto ma teoretyczne pierwszeństwo, kiedy i gdzie ?
    i dlaczego przypisujesz mnie jakieś teoretyczne pierwszenstwo ?