-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Desoft" <D...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Rowerowa ładowarka akumulatorów.
Date: Thu, 3 Dec 2009 22:33:11 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 30
Message-ID: <hf9aqo$67g$1@news.onet.pl>
References: <hf5onj$4fh$1@mx1.internetia.pl>
<hf7tl8$fo0$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hf82c6$q26$1@mx1.internetia.pl> <hf8hd6$s54$1@news.onet.pl>
<hf8s29$5n5$2@mx1.internetia.pl> <hf95r1$mv8$1@news.onet.pl>
<hf98ai$cn1$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 195.93.223.114
X-Trace: news.onet.pl 1259875992 6384 195.93.223.114 (3 Dec 2009 21:33:12 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 3 Dec 2009 21:33:12 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-EsetScannerBuild: 6155
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:577021
[ ukryj nagłówki ]> To nie tak, nie ma tam czegoś takiego jak przełączenie z jednego do
> drugiego trybu.
> Za mostkiem mamy akumulator, który "stabilizuje" napięcie.
> Jeśli amplituda napięcia z dynama jest mniejsza niż napięcie akumulatora
> plus spadek na mostku to mamy typowy podwajacz, ładujemy na przemian
> kondensatory i to co się w nich zmieści idzie do akumulatora.
> Jeśli amplituda jest większa to przewodzą obie diody a prąd bezpośrednio
> idzie do akumulatora.
To nie tak. W tym układzie zawsze jest podwajanie. Dopiero przy zwarciu
zrobi się pełny mostek. W tym układzie dwie prawe diody nigdy nie będą
przewodziły.
Można pomiędzy nie a kondensatory wstawić jumpera i wtedy będzie możliwość
wybrania
rodzaju pracy.
Chociaż może to być wogóle niepotrzebne. Prostowanie z podwajaniem ogranicza
prąd ładowania, bo mamy dwa prostowniki jednopołówkowe. Pewnie będzie to
mniej czuć w nogach.
Wszystko przy założeniu że dynamo jest żródłem prądowym.
Oczywiście tak sobie teoretyzujemy. W praktyce wychodzą różne niuanse, jak u
mnie np. akumulator nie wytrzymał wstrząsów. Drugi (kwasowy) zasiarczył
się - zimą nie jeżdżę rowerem.
Trzeba uwzględnić wytrzymałość elektroniki na wilgoć itp.
--
Desoft
Następne wpisy z tego wątku
- 04.12.09 23:29 Andrzej W.
- 05.12.09 10:30 Desoft
- 05.12.09 13:01 Andrzej W.
- 10.12.09 02:02 Piotr \"Curious\" Slawinski
- 10.12.09 13:37 Andrzej W.
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=