-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix
.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!newsfeed01.sul.t-online.de!t-online.de!newsfeed.
straub-nv.de!tudelft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!zen.net.uk!dedekind.zen.co.uk!newsf
eed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.n
eostrada.pl!not-for-mail
From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Rowerowa ?adowarka akumulatorów.
Followup-To: pl.misc.elektronika
Date: Thu, 10 Dec 2009 03:02:31 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 34
Message-ID: <hfpl3e$h83$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <hf5onj$4fh$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: bwv190.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="ISO-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 8Bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1260410798 17667 83.18.229.190 (10 Dec 2009
02:06:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Dec 2009 02:06:38 +0000 (UTC)
User-Agent: KNode/4.3.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:577416
[ ukryj nagłówki ]Andrzej W. wrote:
> Witam,
>
> Pozwoli?em sobie pope?ni ?adowark? akumulatorów do roweru.
> Prosi? bym o uwagi co do projektu.
> http://www.bpa.com.pl/pomysly/rowery/zasilanie/dynam
o_1
>
> Po co mi akumulatory?
> Bym mia? zasilanie do ?wiate? i elektroniki w trakcie postoju lub wolnej
> jazdy i by móc u?y? w razie potrzeby znacznie wi?kszej mocy ni? mo?e da?
> dynamo.
>
> Dlaczego 12V a nie 6V? (6VAC - standard dynam rowerowych)
> 12V plus gniazdko zapalniczki samochodowej pozwalaj? mi u?ywa? ca?ej
> masy tanich akcesoriów samochodowych.
hum, troche mi sie nie podoba, chociaz moze wychodzimy z innych zalozen -
dla mnie - opor dynama nieistotny (jazda miejska) , wydajnosc systemu - max
korci wiec zamiast mostka uzyc aktywnego prostownika na mosfetach (stabilne
0.5W mocy 'do przodu' ) , sterowanego tak aby dynamo pracowalo w optimum
wydajnosci (dodatkowe waty z jazdy ponad 10km/h) + ograniczanie pradu
ladowania przy przeladowaniu baterii (mozna sobie darowac jesli uzywa sie
niskorozladowujacych sie ni-mh, dynamko i tak zawsze pradu da za malo i za
krotko aby przeladowac ogniwa - jazda miejska, stale obciazenie w postaci
swiatel) .
niestety nie umiem jeszcze czegos takiego popelnic , a moze raczej brak mi
samozaparcia ;)
--
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.09 13:37 Andrzej W.
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=