    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: "Rower pojawił się nagle"
    Date: Wed, 4 Oct 2017 22:27:54 +0200

    On 10/4/2017 10:10 PM, Akarm wrote:
    > Tak jest! Do czego to podobne, żeby istniały skrzyżowania? Wszelkie
    > przecinania się kierunków ruchu powinny zostać natychmiast usunięte.

    Przesadzasz. Istotne w tym skrzyzowaniu jest fakt że kolizja nastepuje
    przy samym końcu manewru. Ja wiem ze za chwile pojawi się milion
    prawdziwych kierowcow co będa od razu zadawać pytanie o to czy pownienem
    mieć prawo jazdy. Ale prawda jest taka że jest rzeczą nieoczekiwaną że
    kolizyjny skręt w lewo ma kilka poziomów upierdliwości w tym pojawiające
    się z kosmosu rowery na pełnym gazie. Albo po kolei samochody, piesi,
    rowery i tramwaje, jak na jednym ze skrzyzowań, bodaj w Łodzi. To jest
    chore i niebezpieczne. Jesli chcemy poprawic bezpieczeństwo to pręzenie
    muskułów z gatunku "co, ja bym nie przejechał" jest żałosne. To jest
    niebezpieczne skrzyżowanie jak każde inne kolizyjne. Nie powinno być tam
    skrętu kolizyjnego jeśli masz aż trzy poziomy kolizyjności. Stracisz
    minutę, ale może ktoś nie będzie miec połamanej miednicy. IMHO opłaca
    się robić łatwiejsze skrzyzowania niż skomplikowane.

    > Będziesz zadowolony?

    Bede zadowolony jak bedzie bezpiecznie. To skrzyzowanie jest obarczone
    duzym ryzykiem. Mam w nosie moje 2 minuty dłużej, trace o wiele więcej
    przez debili w instytucjach rzadowych peojektujących ruch w miastach
    żeby płakac nad minutą ratującą czyjeś nogi.

    > Czy może jeszcze jakieś dodatkowe usprawnienia
    > chciałbyś wprowadzić?

    Rondo. Ale jak zasłyszałem od jednego kierownika beemki: Znowu robili te
    pedalskie rondo. Więc może faktycznie trzymajmy się heteroseksualnych
    skrzyżowań kolizyjnych z pietnastoma poziomami pierszeństwa. Bo prostota
    i bezpieczeństwo jest dla pedauf, czy coś.