eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRower elektryczny - akumulatoryRe: Rower elektryczny ? akumulatory
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.internetia.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
    From: "PcmOL" <...@...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rower elektryczny ? akumulatory
    Date: Tue, 22 Jun 2010 19:49:12 +0200
    Organization: Pro Futuro
    Lines: 51
    Message-ID: <hvqt2k$lum$1@opal.futuro.pl>
    References: <r...@4...net>
    <4c1f80ed$0$17086$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 90-156-65-160.magma-net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: opal.futuro.pl 1277228949 22486 90.156.65.160 (22 Jun 2010 17:49:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Jun 2010 17:49:09 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:590769
    [ ukryj nagłówki ]


    "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> wrote in
    message news:4c1f80ed$0$17086$65785112@news.neostrada.pl...
    > Piotrek wrote:
    >
    >> Tak sobie oglądam na stronie http://ekonapedy.com/podstrony/oferta.htm#a6
    >> akumulatory jakie oferują i dochodzę do wniosku, że kwasowe absolutnie za
    >> ciężkie, a NIMH i LiFePo drogie. No i wielkie. Czy istnieje przy silniku
    >> wplecionym w koło przednie o mocy 550W przeciwwskazanie do zastosowania
    >> powiedzmy 40 akumulatorków rozmiaru AA? Dajmy na przykład każdy po (do
    >> wyboru) 1000 lub 2000 mAh, co daje w sumie około 40-80Ah pojemności
    >> całkowitej, a to już i tak w najsłabszej opcji co najmniej 2 razy więcej
    >> niż w ofercie. Do tego dokupić 4 koszyki na baterie mieszczące po 10
    >> sztuk
    >> baterii i połączyć wszystko szeregowo. 1,2v*40 da nam 48v ? a więc
    >> napięcie zasilania silnika. Ładowarka np. Ansmann Energy 16 pozwoli
    >> naładować to wszystko w rozsądnym czasie, a rozmiary pakietu akumulatorów
    >> na rowerze są nieporównywalnie mniejsze, całość można wozić na bagażniku
    >> i
    >> zasięg jest o wiele większy. Czy taki układ ma sens i by działał? Tym
    >> bardziej że 40 sztuk akumulatorów będzie kosztowało w najtańszej opcji
    >> choćby nawet na Alledrogo +- koło 300 zł?
    >
    > 550W/48V=11A. ZNAMIONOWO. prad przy ruszaniu/przyspieszaniu bedzie o wiele
    > wiekszy (bo 48V to napiecie przy ktorym silnik juz jest rozpedzony do dosc
    > sporej predkosci) potrzebujesz wiec akumulatorow ktore sa w stanie dac
    > okolo
    > 50A . do tego celu 'paluszki' AA odpadaja - nawet jesli zastosujesz
    > markowe
    > ni-cd 1000mAh to 10A to dla nich szczyt mozliwosci, jesli uzyjesz ni-mh
    > 2000mAh 5-7A to bedzie rowniez bardzo dobry wynik (i to tylko gdy ogniwa
    > te
    > beda nowe)

    Prąd znamionowy nie ma nic do rzeczywistego poboru - ten silnik wytrzyma i
    40A parę minut.

    (Podobnie jak liczenie mocy kompa wedle napisu zaslaczu.)

    W praktyce:

    - standardowy falownik ma limit prądu 20A i limit jest osiągany jedynie przy
    ruszaniu i ostrym przyspieszaniu

    - prąd na płaskiej drodze v=25km/h I=3-6A, zależnie od wichru i powierzchni
    natarcia na gaz otoczenia

    Co oczywiście nie zmienia faktu, że użycie Ni-Mh jest pomysłem nietrafionym.

    Cztery zwykłe żelówki od UPS-a 7Ah dają kupę frajdy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: