  • 1. Data: 2010-08-30 12:22:37
    Temat: Router WiFi - do czego przydaje się złącze USB?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam, powiedzcie mi proszę, do czego służą złącza USB w niektórych
    (droższych) modelach Routerów WiFi?

    Nie znam się zupełnie na zagadnieniach sieciowych, więc proszę o
    wyrozumiałość. :)

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2010-08-30 12:30:59
    Temat: Re: Router WiFi - do czego przydaje się złącze USB?
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 14:22:37 +0200, shaman napisał(a):

    > Witam, powiedzcie mi proszę, do czego służą złącza USB w niektórych
    > (droższych) modelach Routerów WiFi?
    >
    > Nie znam się zupełnie na zagadnieniach sieciowych, więc proszę o
    > wyrozumiałość. :)

    W zdecydowanej większości przypadków, do tego złącza można podłączyć
    drukarkę - wtedy ruter pełni także rolę serwera wydruków.

    --
    Yakhub

  • 3. Data: 2010-08-30 13:06:09
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Witam

    [...]
    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i5g7ob$1vd$1@news.telbank.pl...
    > Witam, powiedzcie mi proszę, do czego służą złącza USB w niektórych
    > (droższych) modelach Routerów WiFi?
    [...]

    Na przykład do podłączenia modemu GSM/3G. W takim przypadku można
    zupełnie obejść się bez kablowych Neostrad, DSLi czy podobnych
    rozwiązań. W terenie - laptop + modem. W domu - urządzenia stacjonarne
    + ten sam modem. Prosto, miło i przyjemnie ;-)
    BTW - na przyszły rok przepowiadam duży popyt na tego rodzaju
    "patenty". Może przyczynić się do tego zapowiadana zmiana przepisów
    podatkowych. Ale to już temat na inny wątek.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 4. Data: 2010-08-30 13:38:12
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-08-30 15:06, Krzysztof Kucharski pisze:
    > BTW - na przyszły rok przepowiadam duży popyt na tego rodzaju "patenty".
    > Może przyczynić się do tego zapowiadana zmiana przepisów podatkowych.

    Ale to chyba wciaz w przypadku braku sensownej alternatywy. A Ci którzy
    znajduja sie w takiej sytuacji i tak już jadą na internecie komórkowym.
    Wiec nie wiem skad ma sie wziąść duzy popyt.

    Sam myslalem o czyms takim jako łącze backupowe, cena urządzenia mnie
    odstraszyła :D (jakis tam vigor)

    > Ale to już temat na inny wątek.

    Oczywiscie

  • 5. Data: 2010-08-30 13:48:04
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 30.08.2010 14:30, Yakhub wrote:

    > W zdecydowanej większości przypadków, do tego złącza można podłączyć
    > drukarkę - wtedy ruter pełni także rolę serwera wydruków.

    Albo dysk USB - niektore urzadzonka maja mozliwosc pracy jako serwer
    plikow, czasem sciagania w tle torrentow (wylaczony komputer) itp.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 6. Data: 2010-08-30 13:51:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-30 14:30, Użytkownik Yakhub napisał:

    > W zdecydowanej większości przypadków, do tego złącza można podłączyć
    > drukarkę - wtedy ruter pełni także rolę serwera wydruków.

    Można też podpiąć pena lub jakiś dysk twardy który będzie
    pełnił rolę dysku sieciowego lub dysku dla zewnętrznego
    serwera FTP.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-08-30 14:53:07
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-08-30 14:22, shaman pisze:
    > Witam, powiedzcie mi proszę, do czego służą złącza USB w niektórych
    > (droższych) modelach Routerów WiFi?

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi :) Zdziwiło mnie ssanie torrentów, ale
    dzięki temu pokapowałem, że w takim urządzeniu może pracować pełnoprawny
    system linuxowy. Więc z USB można zrobić dokładnie to samo co w zwykłym
    blaszaku :)

    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2010-08-30 14:54:15
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 30.08.2010 16:53, shaman wrote:

> [...]
    > dzięki temu pokapowałem, że w takim urządzeniu może pracować pełnoprawny
    > system linuxowy. Więc z USB można zrobić dokładnie to samo co w zwykłym

    Podlacz do niego klawiature i myszke ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 9. Data: 2010-08-30 15:17:07
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Niektóre modele pozwalają:
    - podłączyć pendrive lub dysk twardy zewnętrzny i uruchomić serwer
    plików w sieci
    - podłączyć drukarkę i udostepnić ją w sieci
    - podłączyć modem GSM/USB i używać połączenia WAN komórkowego zamiast
    lub oprócz tradycyjnego

    g.

  • 10. Data: 2010-08-30 19:28:24
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Mon, 30 Aug 2010 14:22:37 +0200, shaman wrote:

    > Witam, powiedzcie mi proszę, do czego służą złącza USB w niektórych
    > (droższych) modelach Routerów WiFi?

    Poza urządzeniami które inni już tutaj podali - można też podłączyć:
    - kamerę internetową
    - kartę dźwiękową
    - hub usb
    - wyświetlacz lcd