  • 1. Data: 2014-04-08 16:04:06
    Temat: Router WiFi/USB & modem USB
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Potrzebuję skompletować (najlepiej z używek) router WiFi z wejściem WAN
    przez USB i do kompletu jakiś modem USB. Karta telefoniczna to będzie
    chyba Virgin Mobile.

    Nie ma być pod Aero, nie potrzeba LTE, wystarczy 3G czy wręcz EDGE.
    Ważne, aby router obsługiwał modem.

    Co się da pożenić?

    Ewentualnie jakiś router z gniazem karty SIM, mający WiFi i przynajmniej
    z jednym gniazdem LAN - założenia "telefoniczne" podobne, jak wyżej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2014-04-08 20:12:07
    Temat: Re: Router WiFi/USB & modem USB
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Ewentualnie jakiś router z gniazem karty SIM, mający WiFi i przynajmniej
    > z jednym gniazdem LAN - założenia "telefoniczne" podobne, jak wyżej.

    Option GlobeSurfer 2

  • 3. Data: 2014-04-09 11:30:20
    Od: Ilkenau <i...@g...com>

    Dnia Tue, 8 Apr 2014 20:12:07 +0200, John Kołalsky
    <j...@k...invalid> napisał:

    > [wycięto]

    Nie wiem czy o to chodzi, ale ja używam routera TP-LINK MR3020 3G i
    modemu Huawei E122. Modem dość zabytkowy ale działa.

    Pozdr. _/_/_/_/
    Ilkenau _/_/_/_/_/
    _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/

  • 4. Data: 2014-04-09 11:31:43
    Od: Ilkenau <i...@g...com>

  • 5. Data: 2014-04-09 12:45:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-09 11:31, Ilkenau pisze:

    > Nie wiem czy o to chodzi, ale ja używam routera TP-LINK MR3020 3G
    > i modemu Huawei E122. Modem dość zabytkowy ale działa.

    Dzięki, o to chodziło :)

    Chodziło mi o komplet, który _na_pewno_ działa, gdyż listom
    kompatybilności nie zawsze można ufać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2014-04-09 13:59:56
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-08 16:04, Adam pisze:
> [...]
    >
    > Ewentualnie jakiś router z gniazem karty SIM, mający WiFi i przynajmniej
    > z jednym gniazdem LAN - założenia "telefoniczne" podobne, jak wyżej.

    Router TP Link 3420, modem Huawei 3131. Używam od jakiegoś 1.5 roku,
    żadnych problemów. Taniej chyba nie może być. W razie jakby był słaby
    zasięg sieci UMTS/GSM to może okazać się konieczny zakup aktywnego huba
    USB. Router jest tani jednak ma dość słabą wydajność prądową na
    wejściu/wyjściu USB, tak więc w kalkulacji należałoby brać pod uwagę
    zakup aktywnego huba usb.

  • 7. Data: 2014-04-10 10:29:31
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

> [...]
    > USB. Router jest tani jednak ma dość słabą wydajność prądową na
    > wejściu/wyjściu USB, tak więc w kalkulacji należałoby brać pod uwagę

    Mam dokładnie taki sam zestaw od 2 lat i problemów z wydajnością prądową
    nie mam - w każdym bądź razie podłączenie modemu przez aktywny hub nie
    pomaga. Pomaga natomiast podłączenie zewnętrznej anteny (w moim
    przypadku yagi na dachu). Poważną wadą tych modemów jst bardzo słąbe
    gniazdo antenowe - łatwo się wyłamuje.

  • 8. Data: 2014-04-10 11:24:54
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-10 10:29, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > moim przypadku yagi na dachu). Poważną wadą tych modemów jst bardzo
    > słąbe gniazdo antenowe - łatwo się wyłamuje.

    U mnie (chyba ze względu na dość słaby sygnał, mimo dodatkowej anteny
    zewnętrznej) pomaga taki hub. Bez huba dioda od modemu na routerze
    migocze, zamiast swiecić stabilnym swiatłem, i brak stabilnej łączniości
    z netem. Dopiero podłączenie huba sprawia że te problemy znikają.

    Ja akurat mam już doświadczenie z takimi gniazdami do anteny - np w
    AnyData 635 WA to gniazdo było jeszcze bardziej delikatniejsze (podatne
    na wyłamanie. Po prostu zamiast na siłę trzeba delikatnie wkręcać wtyk
    anteny w gniazdo modemu.